Merete87 Skrevet 25. juni 2016 #1 Skrevet 25. juni 2016 Noen som har vært i området? Som vet om barnevennlig område og eller hotell? Hva lønner det seg å handle der? Vurderer å handle klær fra polske merker. Noen som har gjort det før? Nysgjerrig på områdene og gleder meg til å reise 😄🙂
meta2 Skrevet 26. juni 2016 #2 Skrevet 26. juni 2016 Har planer om å stoppe der i somme og. Har fått noen tips om overnatting, men det er på camping.
Gjest marizz Skrevet 26. juni 2016 #3 Skrevet 26. juni 2016 Det er veldig fint der Jeg er ikke helt sikker på hva som menes med barnevennlig da jeg ikke har barn selv, men det er ikke noe som slår meg at det ikke er en bra plass å reise med barn iallfall. Tror du kan spare litt på det meste du kjøper, men ikke sånn ekstremt i typiske kjedebutikker. Kan se for meg det er billig med polske merker, både når det kommer til klær og kosmetikk Tror ikke det er så mange hotell i Sopot, så ville nok valgt hotell i gdansk og heller tatt taxi til Sopot. Taxi er billig og greit.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #4 Skrevet 26. juni 2016 1 minutt siden, marizz skrev: Tror ikke det er så mange hotell i Sopot, så ville nok valgt hotell i gdansk og heller tatt taxi til Sopot. Taxi er billig og greit. Sopot er en turistby, både for rike polakker og utlendinger. Det er fine hoteller der, med ypperlig service og standard. Anonymkode: 08731...7c6
Gjest marizz Skrevet 26. juni 2016 #5 Skrevet 26. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sopot er en turistby, både for rike polakker og utlendinger. Det er fine hoteller der, med ypperlig service og standard. Anonymkode: 08731...7c6 Vet det er en populær plass for turister, men fikk ikke inntrykket om at det var så mange hotell midt i Sopot liksom. Tror også det kan være litt dyrere, men tviler på det er sånn kjempestor forskjell. Har bare vært i Sopot en dagstur selv, så kan ikke uttale meg så veldig mye.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #6 Skrevet 26. juni 2016 1 minutt siden, marizz skrev: Vet det er en populær plass for turister, men fikk ikke inntrykket om at det var så mange hotell midt i Sopot liksom. Tror også det kan være litt dyrere, men tviler på det er sånn kjempestor forskjell. Har bare vært i Sopot en dagstur selv, så kan ikke uttale meg så veldig mye. Jeg har bodd på hotell der midt i sentrum. Det er rikelig med overnattingsmuligheter. Sopot er dyr etter polsk standard, men det er neppe veldig mye billigere i Gdansk. Anonymkode: 08731...7c6
Gjest marizz Skrevet 26. juni 2016 #7 Skrevet 26. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bodd på hotell der midt i sentrum. Det er rikelig med overnattingsmuligheter. Sopot er dyr etter polsk standard, men det er neppe veldig mye billigere i Gdansk. Anonymkode: 08731...7c6 Ok, kan ikke akkurat si imot deg på det Skal jeg til området i sommer, vil jeg nok sjekke ut hotellene der da! Uansett, tviler på at det har så mye å si hvor i trippelbyen du bor i, da taxi er veldig tilgjengelig og ikke minst billig i forhold til priser i norge. Noen taxier er dyrere enn andre, men taxiselskapet Neptun operere iallfall med fastpriser noe jeg synes kan være greit!
Angelheart2 Skrevet 27. juni 2016 #8 Skrevet 27. juni 2016 Om du skal ha med deg barn anbefaler jeg å bo på et av hotellene nede ved strandpromenaden i Gdansk (det er litt utenfor sentrum). Det er en kjempefin strand der som går hele veien mellom Gdansk og Gdynia (med Sopot midt i mellom). Vi leide sykler like ved hotellet vi bodde på og syklet langs hele strandpromenaden fra Gdansk til Gdynia, med innlagte is-stopp på veien. Det er en masse små restauranter langs veien der og mye fint å se på. Husker dessverre ikke hva hotellet vi bodde på heter....,men det var veldig mange hotell i nærheten.
borifrankrike Skrevet 28. juni 2016 #9 Skrevet 28. juni 2016 Gdynia, Sopot og Gdansk er veldig forskjellige byer. Gdynia er stedet hvor de fleste polakker med barn reiser. Det er billigere å overnatte og spise på restaurant der enn de to andre byene, stranda er mer "familiestrand" enn den i Sopot, og det er et akvarium ved havna, som er gøy å besøke med barna. Sopot er en turistby for rike polakker og man må betale ekstra for mye der. Bare det å gå ut på moloen koster penger. Gdansk er en turistby, hvor de fleste turistene er utlendinger. Derfor er det også litt dyrt der. Gdansk er en by for de historie-interesserte og er grei for shopping. Det finnes et stort, bra kjøpesenter på utkanten av Gdansk. Galeria Bałtycka heter det. Det koster ikke mye å ta taxi dit. Det billigste er forresten å ta tog mellom Gdansk, Sopot og Gdynia. Alle byene ligger tett i tett. (hilsen halvt polakk)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå