GÃ¥ til innhold

Han plystrer , hyler stygge ord og kaster ting rundt seg 😥

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Unge med adhd fikk idag som straff å legge seg 1 time tidligere fordi han har tatt ting uten lov, ikke fulgt varsler og bannet i et sett .  Han har ødelagt mye av hans ting og han går løs på oss hvis vi nærmer oss.Nå 1 time senere og vi er utslitt. Vi får verken holdt han fast eller straffet han på en annen måte. Så slitsomt at jeg vurderer å ringe politiet 😢 Måtte bare få det ut et sted . Hilsen en ganske lei stemor 

Anonymkode: 563da...23b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er han?

Anonymkode: 763ed...d1f

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er han?

Anonymkode: 763ed...d1f

Snart 10

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke råd har dere fått fra fagpersoner etter utredning av barnet?

Anonymkode: 8daac...e0f

• Liker 6
Skrevet

Han havner ikke i fengsel når han bare er 10, så ingen vits i å ringe snutepurken. Pass heller på at han tar medisinene sine. Må være fryktelig slitsomt med sånne utagerende unger. 

• Liker 1
Skrevet

Hva skal politiet gjøre da, hive han i fengsel?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke råd har dere fått fra fagpersoner etter utredning av barnet?

Vi venter på ny henvisning. Før kunne vi holde fast for å unngå ødeleggelse av våre ting og person skade. Nå nekter mor oss å holde fast 

AnonymBruker
Skrevet

Kan han ha tourettes syndrom også eller i steden for?

Høres ut som en veldig frustrert gutt som ikke klarer å kommunisere hva han er frustrert for. 

Anonymkode: 5d52c...371

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan han ha tourettes syndrom også eller i steden for?

Høres ut som en veldig frustrert gutt som ikke klarer å kommunisere hva han er frustrert for. 

Anonymkode: 5d52c...371

Det var ingen mistanke om noen annen diagnose da han fikk denne diagnosen og atferdsforstyrrelse for 2 årsiden 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi venter på ny henvisning. Før kunne vi holde fast for å unngå ødeleggelse av våre ting og person skade. Nå nekter mor oss å holde fast 

Du svarte ikke på dette spørsmålet som du siterte: " Hvilke råd har dere fått fra fagpersoner etter utredning av barnet? "

Dere venter på henvisning, skriver du. Det må da gå an å raskt få hjelp til barnet!

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor vil ikke mor at dere skal holde? Og hva bør dere gjøre i stedet, sier hun? Jeg tenker umiddelbart  at holding høres lurt ut,  bruk holdeteknikker som f.eks. vernepleiere bruker på psykisk utviklingshemmede. Det er tvang, men noen ganger har man ikke andre valg. Er han til fare for seg selv, andre eller eiendeler, må man jo kunne gjøre noe.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unge med adhd fikk idag som straff å legge seg 1 time tidligere fordi han har tatt ting uten lov, ikke fulgt varsler og bannet i et sett .  Han har ødelagt mye av hans ting og han går løs på oss hvis vi nærmer oss.Nå 1 time senere og vi er utslitt. Vi får verken holdt han fast eller straffet han på en annen måte. Så slitsomt at jeg vurderer å ringe politiet 😢 Måtte bare få det ut et sted . Hilsen en ganske lei stemor 

Barn skal ikke straffes!

At du skriver at du er stemor, er det en relevant opplysning?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Invicta skrev:

Hvorfor vil ikke mor at dere skal holde? Og hva bør dere gjøre i stedet, sier hun? Jeg tenker umiddelbart  at holding høres lurt ut,  bruk holdeteknikker som f.eks. vernepleiere bruker på psykisk utviklingshemmede. Det er tvang, men noen ganger har man ikke andre valg. Er han til fare for seg selv, andre eller eiendeler, må man jo kunne gjøre noe.

Hun mener at han bare skal rase fra seg. Med det rådet sitter vi nå uten pc , fjernkontroll osv . Jeg mener at man skal kunne holde fast et barn  som ødelegger ting og som er fare for seg selv og andre 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hun mener at han bare skal rase fra seg.

Jeg er enig, Hilsen en med ADHD selv.

La han være og overse han, da går det fortere over.

Anonymkode: 73a6a...fde

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som mor hadde jeg nektet det også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Gå inn og stripp rommet hans. Fjern alle ting som kan knuses, fortell han at han får være der inne til han har roet seg. 

Dere har selv trigget dette siden dere brøt rutinen hans. (Sendte han til sengs en time før normalt) Eskalering av situasjonen ved å holde fast eller ringe politi vil ikke hjelpe. 

Snakk med han i morgen når han er rolig. Få han til å sette ord på hva som ble så feil. Da vil dere få en sjanse til å forklare han hvorfor dere handlet som dere gjorde. 

Innlegg er moderert pga. yrkestittel.

- Avalon, mod

Anonymkode: 2379b...da0

Endret av Avalon
  • Liker 11
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig, Hilsen en med ADHD selv.

La han være og overse han, da går det fortere over.

Og i mellomtiden ødelegger han alt han kommer over. Synes du det er greit?

• Liker 12
Skrevet (endret)
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som mor hadde jeg nektet det også.

Har du barn og erfaring med dette selv? Hvilke råd ville du gitt TS?

Endret av Arabella
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå inn og stripp rommet hans. Fjern alle ting som kan knuses, fortell han at han får være der inne til han har roet seg. 

Dere har selv trigget dette siden dere brøt rutinen hans. (Sendte han til sengs en time før normalt) Eskalering av situasjonen ved å holde fast eller ringe politi vil ikke hjelpe. 

Snakk med han i morgen når han er rolig. Få han til å sette ord på hva som ble så feil. Da vil dere få en sjanse til å forklare han hvorfor dere handlet som dere gjorde. 

Anonymkode: 2379b...da0

Denne!

Endret av Avalon
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke få noe veiledning? Noen jeg kjenner var på flere kurs hos BUP etter at barnet fikk adhd-diagnose.

Anonymkode: ebdfe...f37

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...