AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #1 Skrevet 25. juni 2016 Unge med adhd fikk idag som straff å legge seg 1 time tidligere fordi han har tatt ting uten lov, ikke fulgt varsler og bannet i et sett .  Han har ødelagt mye av hans ting og han går løs på oss hvis vi nærmer oss.Nå 1 time senere og vi er utslitt. Vi får verken holdt han fast eller straffet han på en annen måte. Så slitsomt at jeg vurderer å ringe politiet 😢 Måtte bare få det ut et sted . Hilsen en ganske lei stemor Anonymkode: 563da...23b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #2 Skrevet 25. juni 2016 Hvor gammel er han? Anonymkode: 763ed...d1f
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #3 Skrevet 25. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er han? Anonymkode: 763ed...d1f Snart 10 Anonymkode: 563da...23b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #4 Skrevet 25. juni 2016 Hvilke råd har dere fått fra fagpersoner etter utredning av barnet? Anonymkode: 8daac...e0f 6
Salka Skrevet 25. juni 2016 #5 Skrevet 25. juni 2016 Han havner ikke i fengsel når han bare er 10, så ingen vits i å ringe snutepurken. Pass heller på at han tar medisinene sine. Må være fryktelig slitsomt med sånne utagerende unger. 1
EvaLena Skrevet 25. juni 2016 #6 Skrevet 25. juni 2016 Hva skal politiet gjøre da, hive han i fengsel? 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #7 Skrevet 25. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke råd har dere fått fra fagpersoner etter utredning av barnet? Anonymkode: 8daac...e0f Vi venter på ny henvisning. Før kunne vi holde fast for å unngå ødeleggelse av våre ting og person skade. Nå nekter mor oss å holde fast Anonymkode: 563da...23b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #8 Skrevet 25. juni 2016 Kan han ha tourettes syndrom også eller i steden for? Høres ut som en veldig frustrert gutt som ikke klarer å kommunisere hva han er frustrert for. Anonymkode: 5d52c...371 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #9 Skrevet 25. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan han ha tourettes syndrom også eller i steden for? Høres ut som en veldig frustrert gutt som ikke klarer å kommunisere hva han er frustrert for. Anonymkode: 5d52c...371 Det var ingen mistanke om noen annen diagnose da han fikk denne diagnosen og atferdsforstyrrelse for 2 årsiden Anonymkode: 563da...23b
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #10 Skrevet 25. juni 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi venter på ny henvisning. Før kunne vi holde fast for å unngå ødeleggelse av våre ting og person skade. Nå nekter mor oss å holde fast Anonymkode: 563da...23b Du svarte ikke på dette spørsmålet som du siterte: " Hvilke råd har dere fått fra fagpersoner etter utredning av barnet? " Dere venter på henvisning, skriver du. Det må da gå an å raskt få hjelp til barnet! Anonymkode: 8daac...e0f 3
Invicta Skrevet 25. juni 2016 #11 Skrevet 25. juni 2016 Hvorfor vil ikke mor at dere skal holde? Og hva bør dere gjøre i stedet, sier hun? Jeg tenker umiddelbart  at holding høres lurt ut,  bruk holdeteknikker som f.eks. vernepleiere bruker på psykisk utviklingshemmede. Det er tvang, men noen ganger har man ikke andre valg. Er han til fare for seg selv, andre eller eiendeler, må man jo kunne gjøre noe. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #12 Skrevet 25. juni 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unge med adhd fikk idag som straff å legge seg 1 time tidligere fordi han har tatt ting uten lov, ikke fulgt varsler og bannet i et sett .  Han har ødelagt mye av hans ting og han går løs på oss hvis vi nærmer oss.Nå 1 time senere og vi er utslitt. Vi får verken holdt han fast eller straffet han på en annen måte. Så slitsomt at jeg vurderer å ringe politiet 😢 Måtte bare få det ut et sted . Hilsen en ganske lei stemor Anonymkode: 563da...23b Barn skal ikke straffes! At du skriver at du er stemor, er det en relevant opplysning?  Anonymkode: 8daac...e0f 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #13 Skrevet 25. juni 2016 20 minutter siden, Invicta skrev: Hvorfor vil ikke mor at dere skal holde? Og hva bør dere gjøre i stedet, sier hun? Jeg tenker umiddelbart  at holding høres lurt ut,  bruk holdeteknikker som f.eks. vernepleiere bruker på psykisk utviklingshemmede. Det er tvang, men noen ganger har man ikke andre valg. Er han til fare for seg selv, andre eller eiendeler, må man jo kunne gjøre noe. Hun mener at han bare skal rase fra seg. Med det rådet sitter vi nå uten pc , fjernkontroll osv . Jeg mener at man skal kunne holde fast et barn  som ødelegger ting og som er fare for seg selv og andre Anonymkode: 563da...23b 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #14 Skrevet 25. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hun mener at han bare skal rase fra seg. Anonymkode: 563da...23b Jeg er enig, Hilsen en med ADHD selv. La han være og overse han, da går det fortere over. Anonymkode: 73a6a...fde 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #15 Skrevet 25. juni 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi venter på ny henvisning. Før kunne vi holde fast for å unngå ødeleggelse av våre ting og person skade. Nå nekter mor oss å holde fast Anonymkode: 563da...23b Som mor hadde jeg nektet det også. Anonymkode: 73a6a...fde 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #16 Skrevet 25. juni 2016 (endret) Gå inn og stripp rommet hans. Fjern alle ting som kan knuses, fortell han at han får være der inne til han har roet seg. Dere har selv trigget dette siden dere brøt rutinen hans. (Sendte han til sengs en time før normalt) Eskalering av situasjonen ved å holde fast eller ringe politi vil ikke hjelpe. Snakk med han i morgen når han er rolig. Få han til å sette ord på hva som ble så feil. Da vil dere få en sjanse til å forklare han hvorfor dere handlet som dere gjorde. Innlegg er moderert pga. yrkestittel. - Avalon, mod Anonymkode: 2379b...da0 Endret 26. juni 2016 av Avalon 11
Arabella Skrevet 25. juni 2016 #17 Skrevet 25. juni 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig, Hilsen en med ADHD selv. La han være og overse han, da går det fortere over. Anonymkode: 73a6a...fde Og i mellomtiden ødelegger han alt han kommer over. Synes du det er greit? 12
Arabella Skrevet 25. juni 2016 #18 Skrevet 25. juni 2016 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som mor hadde jeg nektet det også. Anonymkode: 73a6a...fde Har du barn og erfaring med dette selv? Hvilke råd ville du gitt TS? Endret 25. juni 2016 av Arabella 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #19 Skrevet 25. juni 2016 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Gå inn og stripp rommet hans. Fjern alle ting som kan knuses, fortell han at han får være der inne til han har roet seg. Dere har selv trigget dette siden dere brøt rutinen hans. (Sendte han til sengs en time før normalt) Eskalering av situasjonen ved å holde fast eller ringe politi vil ikke hjelpe. Snakk med han i morgen når han er rolig. Få han til å sette ord på hva som ble så feil. Da vil dere få en sjanse til å forklare han hvorfor dere handlet som dere gjorde.  Anonymkode: 2379b...da0 Denne! Anonymkode: 73a6a...fde Endret 26. juni 2016 av Avalon 6
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #20 Skrevet 25. juni 2016 Kan dere ikke få noe veiledning? Noen jeg kjenner var på flere kurs hos BUP etter at barnet fikk adhd-diagnose. Anonymkode: ebdfe...f37 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå