AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #1 Skrevet 25. juni 2016 Har noen her erfaring med håndballklister? Hvor "klissete" er det? Hva skjer om man får det klær? Kan det vaskes bort? Jeg har ortopediske skosåler og de lager slike stort sett bare i lær. Problemet er at disse blir veldig glatte og foten sklir i skoen og jeg får gnagsår. Så jeg vurderer håndballklister. Men om det sitter veldig godt og ødelegger alle sokkene mine, så må jeg prøve noe annet. Liten lyst å testprøve på dyre såler før jeg vet om de ikke blir ødelagt av sånt klister. Anonymkode: 60920...ad5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #2 Skrevet 26. juni 2016 Håndballklisteret vil lage merker i alle fall. Blir gjerne mørkt på hvite sokker f.eks. Anonymkode: ecc51...7ee
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #3 Skrevet 26. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håndballklisteret vil lage merker i alle fall. Blir gjerne mørkt på hvite sokker f.eks. Anonymkode: ecc51...7ee Ok takk for svar. Da må jeg finne en annen løsning på glatt lær. Men tursokkene mine er uansett mørke ullsokker. Kanskje sålene blir lodne av ullo om jeg prøver klister Anonymkode: 60920...ad5
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #4 Skrevet 26. juni 2016 Du må vel ha sko som du kan knyte slik at foten sitter fast. Ellers kan du jo finne ut om du kan sy på eller feste på et annet stoff eller f.eks. semsket skinn. Ville ikke satset på klister. Veldig upraktisk og uøkonomisk å måtte kaste sokkene etter å ha brukt de en gang. Anonymkode: 67923...d62
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #5 Skrevet 26. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok takk for svar. Da må jeg finne en annen løsning på glatt lær. Men tursokkene mine er uansett mørke ullsokker. Kanskje sålene blir lodne av ullo om jeg prøver klister Anonymkode: 60920...ad5 Hva med å klistre på en tynn såle (som ikke er glatt) oppå skinnsålen? Anonymkode: 4e595...3db
Forundret.. Skrevet 26. juni 2016 #6 Skrevet 26. juni 2016 Dette er det nok ikke bare du som sliter med. Jeg ville tatt noen telefoner til de som har lagd og tilpasset sålene for å høre hvilke løsninger de har på det. Finnes det ikke noe per i dag så kommer de kanskje på noe. 1
Forundret.. Skrevet 26. juni 2016 #7 Skrevet 26. juni 2016 Du kan forresten kanskje bruke antiskli på strømpene i mellomtiden, det selges jo tuber med sånt. Ser ikke nødvendigvis flott ut men du kan jo prøve det ut med noen få par strømper. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #8 Skrevet 26. juni 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok takk for svar. Da må jeg finne en annen løsning på glatt lær. Men tursokkene mine er uansett mørke ullsokker. Kanskje sålene blir lodne av ullo om jeg prøver klister Anonymkode: 60920...ad5 Går det an å trekke skinnsålene med stoff fra en tynn ullstrømpe/ ullstrømpebukse? (eller evt med tynn filt) Vil dette gjøre sålene mindre glatte? Anonymkode: 4e595...3db
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #9 Skrevet 26. juni 2016 Hva med slik sklisikring (kjøpes bl.a. på IKEA) som legges under matter og tepper? Kan det festes på sålene? Anonymkode: 4e595...3db
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #10 Skrevet 26. juni 2016 Her er noen råd: " Tips 1. Spray hårspray på føttene og i skoen. Tips 2. Fest dobbeltsidig tape på området hvor du sklir, for eksempel hælen. Tips 3. Kjøp antiskli-såler på apoteket eller i skobutikken og fest det i skoen. «Scholl Party Feet Ultra slim» skal for eksempel redusere trykk og støt, og er selvklebende slik at den sitter fast i skoen. " http://www.kk.no/mote/3-skotriks-du-b%C3%B8r-kunne-28941 Anonymkode: 4e595...3db
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #11 Skrevet 26. juni 2016 11 minutter siden, Forundret.. skrev: Du kan forresten kanskje bruke antiskli på strømpene i mellomtiden, det selges jo tuber med sånt. Ser ikke nødvendigvis flott ut men du kan jo prøve det ut med noen få par strømper. Kan man montere antiskli fra slike tuber direkte på sålen, for å slippe å ha det på sokkene? Anonymkode: 4e595...3db
Forundret.. Skrevet 26. juni 2016 #12 Skrevet 26. juni 2016 Aner ikke. Jeg vil tro det men så tenker jeg at hvis det ikke er noe slager så er det kanskje dumt å ha festet det på sålen som koster mer enn strømpene... 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #13 Skrevet 26. juni 2016 Takk for mange gode råd Anti-skli skal sjekkes ut. Jeg får ikke snørt sammen skoene/støvlene godt nok for å slippe og skli. Jeg har en unormalt smal fot. Men silikontape eller anti-skli av noe slag må jo gå. Synes det er snodig at slike såler lages i lær. Semsket lær hadde fungert så mye bedre. Anonymkode: 60920...ad5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå