AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #1 Skrevet 25. juni 2016 Jeg og sønnen min skal på en "roadtrip"/guttetur med bil i Norge. Vi kjører fra Bergen til Sverige. Vi har tenkt å bo på Vandrerhjem. I tillegg har vi med oss telt dersom vi ikke skulle finne oss et sted å bo. Noen som kan dele litt info om hvordan det virker med vandrerhjem? Må man bestille på forhånd, hvor bestiller man på nettet, hva koster det for privat rom for oss to, er det lurt å være medlem osv? Hvilke nettsider bestiller man på osv osv osv. Alle tips taes imot med stor takk Anonymkode: 97614...689
Gjest Linaria Skrevet 26. juni 2016 #2 Skrevet 26. juni 2016 Jeg bor alltid på vandrerhjem når jeg reiser (og reiser veldig ofte). Som oftest bestiller man på nettet. Jeg bruker booking.com, da jeg synes den gir fin oversikt over bestillinger og gir meg informasjonen jeg trenger om vandrerhjemmet. Ved en god del vandrerhjem kan man avbestille gratis innen et par dager før overnattingen. Så ja, man bestiller på forhånd på samme måte som med hotell, og betaler som oftest når man kommer til vandrerhjemmet. Privat rom koster ofte en god del mer enn seng i sovesal, og kan koste like mye som et billig hotell. Om dere skal bo på vandrerhjem i Norge og Sverige, kan jeg tenke meg at privat rom kan koste 700 - 1000 kroner. Det som er billig med vandrerhjem er å bo i sovesal. Eget rom til to personer gjør det veldig mye dyrere. I tillegg er det mangel på billige vandrerhjem i Skandinavia. Trenger ikke være medlem av noe. Som sagt, booking.com er fin. Du har også hostels.com (men denne har jeg hatt problemer med før). Ellers kan du bestille direkte gjennom vandrerhjemmet.
Cata Skrevet 26. juni 2016 #3 Skrevet 26. juni 2016 Enig med Linaria. Jeg har innimellom brukt vandrerhjem opp gjennom årene og i de senere år har jeg bestilt via nett. Husker ikke hvordan jeg gjorde det sist (er noen år siden), men tror jeg kunne bestille gjennom hihostels.com, eller så bestilte jeg direkte hos vandrerhjemmet. Prisene varierer med standard, men det er riktig at et privat rom kan komme opp mot billige hotellpriser. For å friske på hukommelsen søkte jeg akkurat nå på vandrerhjem i Trondheim i juli via booking.com og fikk opp dobbeltrom til 585 kr. Frokost kommer i tillegg til kr. 50. Til sammenlikning oppgir de "enkeltseng i 4 sengers sovesal" til 297 så for din sønn og deg vil dobbeltrom være like billig. Det er lurt å bestille på forhånd når du reiser i høysesong. Har selv opplevd å måtte bo på 25 sengers sovesal i Skottland og slikt frister ikke til gjentakelse. 4 og 8 mannsrom er greit nok, men 25 var for mye. På samme turen kom vi også til en by der alt var fullbooket i herberget, så uten forhåndsbestilling er det ikke garanti for at man får plass.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #4 Skrevet 28. juni 2016 I min barndom var vi mye på bilferie og vi bodde kun på Vandrehjem eller i telt! Mener det var mulig å ha ett slikt "vandrehjem-kort??" som ga litt rabatt, så sjekk gjerne ut det! Har kikket litt på dette i ettertid og ser at mange vandrehjem kan være dyrere enn hotell noen plasser, men med litt sjekking på forhånd går det nok fint!! Kan absolutt anbefale vandrehjem i både Skien, Kongsberg og Sandefjord! Vi booket ofte på forhånd, men noen steder måtte vi opp i resepsjonen på kvelden og hørte om det var noe ledig (familie på 5). Anonymkode: 9c9db...3e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå