Gå til innhold

Venninne bruker meg for å komme i kontakt med en kompis hun liker

Anbefalte innlegg

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Jeg har en litt artig sak gående. Jeg har en "venninne" som er interessert i en kompis av meg, men greien er at hun bruker meg for alt det er verdt slik at hun får være med kompisen min hun er interessert i :P Hun kan mase på meg for at jeg skal få i gang en fest eller sammenkomst, men dersom kompisen min hun er interessert i ikke kan komme, gidder hun ikke å komme selv :fnise: Det hun ikke vet er at vi gjennomskuer dette ganske lett og synes det hele er litt tragikomisk. Det hadde vært bedre om hun bare hadde sagt at hun liker han isteden for å prøve å få til sosiale happenings slik at hun får være med han uten å måtte spørre han på en date.

Edit: Kan noen minne meg på neste gang at jeg ikke burde lage en tråd etter at jeg har drukket --> Kg-angst.

Endret av Minesveiper
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Minesveiper skrev:

Jeg har en litt artig sak gående. Jeg har en "venninne" som er interessert i en kompis av meg, men greien er at hun bruker meg for alt det er verdt slik at hun får være med kompisen min hun er interessert i :P Hun kan mase på meg for at jeg skal få i gang en fest eller sammenkomst, men dersom kompisen min hun er interessert i ikke kan komme, gidder hun ikke å komme selv :fnise: Det hun ikke vet er at vi gjennomskuer dette ganske lett og synes det hele er litt tragikomisk. Det hadde vært bedre om hun bare hadde sagt at hun liker han isteden for å prøve å få til sosiale happenings slik at hun får være med han uten å måtte spørre han på en date.

Ja, døds morsomt.

Anonymkode: d0638...75d

AnonymBruker
Skrevet

Hva lurer du på?

Anonymkode: 570b3...88f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva lurer du på?

Anonymkode: 570b3...88f

Trenger hun å lure på noe da?! I dette forumet er det også lov til å dele opplevelser

Anonymkode: 3b828...f9a

• Liker 2
Gjest Sitronvann
Skrevet

Du, den måten å gjøre det på er jo en klassiker.

Men, du sier vi? Betyr det at han nå vet at hun er interessert og ikke foretar seg noe for å imøtekomme henne eller fortelle at han ikke er interessert? Slik jeg forstår deg tyder det på det siste, at han ikke er interessert. Og da er denne tråden bare ufin og dere begge er ufine mot henne.

Si til han at han må ta et valg og utføre det. Og helst ikke Ghosting for det er stygt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja klart det hadde vært lettere om hun bare hadde sagt fra. Men det kan være litt skummelt ;) Vet du om kompisen din er interessert i henne?

Anonymkode: 68934...446

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger hun å lure på noe da?! I dette forumet er det også lov til å dele opplevelser

Anonymkode: 3b828...f9a

Ts er en mann.

Anonymkode: c17d6...156

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
20 timer siden, Sitronvann skrev:

Enig, men har enda til gode å se det funke. 

20 timer siden, Sitronvann skrev:

Men, du sier vi? Betyr det at han nå vet at hun er interessert og ikke foretar seg noe for å imøtekomme henne eller fortelle at han ikke er interessert? Slik jeg forstår deg tyder det på det siste, at han ikke er interessert. Og da er denne tråden bare ufin og dere begge er ufine mot henne.

Si til han at han må ta et valg og utføre det. Og helst ikke Ghosting for det er stygt!

Jeg kommer ikke til å hjelpe en som til de grader er falsk og later som hun er min venn for å treffe en hun er keen på. Jeg har faktisk selvrespekt. Hun burde vokse opp å si ting slik som det er isteden for å gå rundt grøten. Kompisen er ikke interresert nei. 

Hadde hun vært en søt og uskyldig dame skulle jeg heller vært en større mann og hjulpet til, men det er hun ikke. Hun er kalkulert og vet hva hun gjør. Jeg har konfrontert folk med denne type adferd før, og min erfaring er at de ikke tar til seg det man sier. Jeg synes faktisk ikke det er greit av henne å få meg til å bruke tiden min til å lage en fest for å så si nei til å komme når den hun vil være med ikke kommer. Det er rett og slett skikkelig dårlig gjort og jeg ser ikke helt hvorfor jeg skal hjelpe henne når hun behandler meg som dritt. 

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet

Men er kompisen din interessert i henne? 

Anonymkode: 7bfc4...eb1

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
Den 26.6.2016 at 3.38, AnonymBruker skrev:

Men er kompisen din interessert i henne? 

Anonymkode: 7bfc4...eb1

Han skriver jo at kompisen ikke er interessert i henne :P

AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som en drit unge, er det ikke bare å kutte kontakten.

Eller ligger det på at du er interessrt henne og hun ikke er interessert i deg?

Anonymkode: d0638...75d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om du liker at hun prøver å bruke deg, du føler deg stolt og viktig.

Anonymkode: 441b0...dd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du ønsker at hun skal si det rett ut at hun er keen på kompisen din, være real og ærlig, og ikke prøve å lure seg til treff gjennom deg.

Men hvorfor sier ikke du rett ut til henne at du har avslørt henne?? Du ber henne si ting rett ut, og så gjør du ikke det selv!

Anonymkode: 07705...b4e

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet

Den 6/27/2016 at 13.08, AnonymBruker skrev:

Du ønsker at hun skal si det rett ut at hun er keen på kompisen din, være real og ærlig, og ikke prøve å lure seg til treff gjennom deg.

Men hvorfor sier ikke du rett ut til henne at du har avslørt henne?? Du ber henne si ting rett ut, og så gjør du ikke det selv!

Anonymkode: 07705...b4e

Hun synes jo tydeligvis dette er helt greit å gjøre, siden hun har null problemer med å gjøre det. Hun kommer ikke til å si unnskyld dersom jeg konfronterer henne for å si det slik. Så jeg ser ikke helt hva jeg får ut av å konfrontere henne annet enn å fremstå som en moraliserende fyr noe jeg ikke har et særlig behov for å gjøre. Det blir heller til at jeg ikke holder kontakten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...