AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #1 Skrevet 25. juni 2016 kan jeg spise mer ettersom jeg trener med vekter??? vil egentlig bare øke muskelmasse litt og få en mer strammere og markert kropp.. Anonymkode: 682e8...52a
Gjest Ajax Skrevet 25. juni 2016 #2 Skrevet 25. juni 2016 Det kommer an på hvor ofte du løfter, og hvor mye muskler du ønsker å bygge. Dersom du løfter 3 ganger ukentlig så kan du spise 200-400kcal over tdee. Da vil du legge på deg muskler, men vær forberedt på at det tar tid. Pass på å spise hvertfall 1,5 x kiloene dine i gram med protein.
Puny Skrevet 26. juni 2016 #3 Skrevet 26. juni 2016 Det kommer an på hva du spiser når du spiser "hva du vil"... 2
Wiggins Skrevet 26. juni 2016 #4 Skrevet 26. juni 2016 Hvis du vil kunne spise mye "ekstra" bør du heller drive med utholdenhetstrening, du øker ikke forbrenningen så veldig mye av å trene styrke tre ganger i uka. Derimot er det vist at forbrenningen, også hvileforbrenningen, øker betraktelig av 3-4 økter med utholdenhetstrening i uka. De må selvsagt være av en viss varighet. I sommersesongen har jeg som mål å gå ned i vekt, fordi det er gunstig i sykkelkonkurranser. Det gjør jeg, selv om jeg spiser mer enn ellers. Forbrenningen skyter i taket når man sykler tre turer på mer enn ti mil i uka pluss en kortere tur. Men: Det beste, altså det som gir flest helsefordeler, er selvsagt å både trene styrke og utholdenhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå