Gå til innhold

spise hva jeg vil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

kan jeg spise mer ettersom jeg trener med vekter??? vil egentlig bare øke muskelmasse litt og få en mer strammere og markert kropp..

Anonymkode: 682e8...52a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvor ofte du løfter, og hvor mye muskler du ønsker å bygge.

Dersom du løfter 3 ganger ukentlig så kan du spise 200-400kcal over tdee. Da vil du legge på deg muskler, men vær forberedt på at det tar tid. Pass på å spise hvertfall 1,5 x kiloene dine i gram med protein. 

Skrevet

Det kommer an på hva du spiser når du spiser "hva du vil"...

• Liker 2
Skrevet

Hvis du vil kunne spise mye "ekstra" bør du heller drive med utholdenhetstrening, du øker ikke forbrenningen så veldig mye av å trene styrke tre ganger i uka. Derimot er det vist at forbrenningen, også hvileforbrenningen, øker betraktelig av 3-4 økter med utholdenhetstrening i uka. De må selvsagt være av en viss varighet.

I sommersesongen har jeg som mål å gå ned i vekt, fordi det er gunstig i sykkelkonkurranser. Det gjør jeg, selv om jeg spiser mer enn ellers. Forbrenningen skyter i taket når man sykler tre turer på mer enn ti mil i uka pluss en kortere tur.

Men: Det beste, altså det som gir flest helsefordeler, er selvsagt å både trene styrke og utholdenhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...