Gå til innhold

Kan mine foreldre kjøpe leiligheten, og etterhvert overføre lånet på meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å kjøpe leilighet, og finner ingen som er aktuelle til under 2,5 millioner. Jeg har ikke vært i banken enda, men får trolig ikke lån på mer enn 1,8 mill ut i fra DnB kalkulator. Da kommer jeg ikke langt :(

Hva ville dere gjort? kan mine foreldre kjøpe leilighet, jeg betaler ned på deres lån, og etterhvert overfører vi leiligheten til meg og jeg overtar lånet? Er det en mulighet? 

Anonymkode: 57b40...ae7

AnonymBruker
Skrevet

Hva om foreldrene dine stiller som kausjonister? Da tror jeg du vil få høyere lån.

Anonymkode: d42f7...02b

AnonymBruker
Skrevet

Har du fast jobb? egenkapital?

Anonymkode: 40c52...a6d

AnonymBruker
Skrevet

Har fast jobb med 500.000 i årsinntekt, og har 250.000 i EK. 

Kanskje de kan stille som kausjonister ja! 

Skrevet

Hør om de kan være kausjonister eller medlåntakere :)

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å kjøpe leilighet, og finner ingen som er aktuelle til under 2,5 millioner. Jeg har ikke vært i banken enda, men får trolig ikke lån på mer enn 1,8 mill ut i fra DnB kalkulator. Da kommer jeg ikke langt :(

Hva ville dere gjort? kan mine foreldre kjøpe leilighet, jeg betaler ned på deres lån, og etterhvert overfører vi leiligheten til meg og jeg overtar lånet? Er det en mulighet? 

Ja det går helt fint! Vi fikk heller ikke nok i lån til den første leiligheten vår. Så banken la sammen våre inntekter, og mine foreldres, satter mer sikkerhet i deres leilighet, og pappa stod som eier av leiligheten, men jeg og mannen betalte alle utgifter.

Etter ca 1,5 år fikk vi overført lånet og leiligheten til oss.

Anonymkode: de5d3...c8b

AnonymBruker
Skrevet

Er dere flere søsken, TS? Hvis ja, er det slik at de er eldre enn deg og allerede etablert? Hvis ja og de er yngre, vil dine foreldre kunne gi alle barna den samme økonomiske hjelpen?

Anonymkode: 870a0...773

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Den 25. juni 2016 at 19.06, AnonymBruker skrev:

Har fast jobb med 500.000 i årsinntekt, og har 250.000 i EK. 

Kanskje de kan stille som kausjonister ja! 

Hadde 360k i årsinntekt og 200k i ek, fikk lån hos dnb på 1,8mill. Dette var for 1,5 år siden.

Anonymkode: 55e08...847

Gjest smilejenta
Skrevet
Den 25. juni 2016 at 22.00, AnonymBruker skrev:

Er dere flere søsken, TS? Hvis ja, er det slik at de er eldre enn deg og allerede etablert? Hvis ja og de er yngre, vil dine foreldre kunne gi alle barna den samme økonomiske hjelpen?

Tror du klussa til noe der. Hvis ja blir feil for så å spørre om de er yngre når du allerede har spurt: "er de eldre enn deg og allerede etablerte"

Skrevet
Den Saturday, June 25, 2016 at 18.06, AnonymBruker skrev:

Det er mulig. Kjenner til tilfeller der mor og far har kjøpt leilighet til datter. Datter betaler lånet og er offisielt leietager. Fordelen er at mor og far kan skrive av oppussing på skatten. Ulempen blir at foreldrene må betale skatt av leieinntekter.

Skrevet

Hvorfor kan ikke foreldrene låne deg pengene? Da står du som eier av leiligheten. De kan jo eventuelt ha pant i leiligheten på samme måte som banken. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, smilejenta skrev:

Tror du klussa til noe der. Hvis ja blir feil for så å spørre om de er yngre når du allerede har spurt: "er de eldre enn deg og allerede etablerte"

Takk for tilbakemeldingen! :blomst:

Du har rett, og jeg var noe ukonsentrert da jeg skrev innlegget

Det jeg mente å formidle var::

"Hvis dere er flere søsken, TS, er det slik at de er eldre enn deg og allerede etablert?

Hvis dere er flere søsken, TS, og de er yngre, vil dine foreldre kunne gi alle barna den samme økonomiske hjelpen?"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...