jegerenenhjørning Skrevet 25. juni 2016 #1 Skrevet 25. juni 2016 Jeg har et sitrontre som jeg kjøpte på plantasjen i fjor sommer. Det stod inne i vinter, og spirer som bare det. I år vokser det skikkelig og jeg lurer på om det er på tide å gi det litt kjærlighet. Problemet er bare at jeg aldri har pottet om noe, og det ser ut til å være noe folk bare skal kunne! Kan noen gi meg en detaljert oppskrift? Kjøper jeg ny jord (hva slags?), rister av den gamle, setter den i ny plast-potte (hvor får jeg kjøpt de?) og i en større pyntepotte? Hjelp?!
Frida Skrevet 25. juni 2016 #2 Skrevet 25. juni 2016 4 timer siden, jegerenenhjørning skrev: Jeg har et sitrontre som jeg kjøpte på plantasjen i fjor sommer. Det stod inne i vinter, og spirer som bare det. I år vokser det skikkelig og jeg lurer på om det er på tide å gi det litt kjærlighet. Problemet er bare at jeg aldri har pottet om noe, og det ser ut til å være noe folk bare skal kunne! Kan noen gi meg en detaljert oppskrift? Kjøper jeg ny jord (hva slags?), rister av den gamle, setter den i ny plast-potte (hvor får jeg kjøpt de?) og i en større pyntepotte? Hjelp?! Du gjør som du ramser opp her. Større plastpotte og pyntepotte finner du på nærmeste hagesenter. Der kan du også få råd om hva slags jord du bør bruke.
jegerenenhjørning Skrevet 25. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2016 4 timer siden, Frida skrev: Du gjør som du ramser opp her. Større plastpotte og pyntepotte finner du på nærmeste hagesenter. Der kan du også få råd om hva slags jord du bør bruke. Er det så enkelt?
Frida Skrevet 25. juni 2016 #4 Skrevet 25. juni 2016 13 minutter siden, jegerenenhjørning skrev: Er det så enkelt? Tja, nå kan jeg null og niks om sitrontrær . Jeg gjør slik når jeg potter om andre planter, så jeg antar det vil fungere for sitrontrær også? Kanskje det finnes eksperter på sitrontrær her inne, skulle ikke forundre meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå