AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #1 Del Skrevet 25. juni 2016 Jeg er ei 22 år gammel jente, som ofte tilbringer helger helt alene. Det vil si, jeg har ingen gjøremål, og blir derfor sittende mye i leiligheten og bare se på serier, gjøre skolearbeid etc. Har ikke noe særlig med venner i byen, og derfor er det ikke et alternativ og dra ut med dem. Ønsker likevel andre enkle tips til hva jeg kan finne på i løpet av dagene, slik at jeg kommer meg litt ut blant folk. Føler jeg "råtner litt bort" når jeg kun sitter inne, og at jeg blir veldig asosial og utstøtt fra omgivelsene. Vil liksom føle at jeg er "en del av verden" På forhånd, takk Anonymkode: 34d20...6b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #2 Del Skrevet 25. juni 2016 Hva med å melde deg inn på et treningssenter? Eller på noe kurs? Noen velger også å delta i frivillighetsarbeid, det skal visst være ganske så sosialt samtidig som man gjør en god gjerning. Hvis du googler litt rundt vil du nok sikkert finne noe som passer deg! Jeg vet at på større steder i Norge har man også uformelle helgetreff med andre hvor man går tur sammen, griller, bader osv. Lykke til! Anonymkode: 4ede7...df6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #3 Del Skrevet 25. juni 2016 Kom på en ting til. Da jeg var "ensom" stundent i stor by, fikk jeg meg helgejobb på cafe/restaurant,- det var ultrasosialt, fikk flere gode venninner som er mine venninner i dag også, 15 år etter. Vi hadde det utrolig gøy etter stengetid da gjestene var gått og vi kunne starte festinga. Anonymkode: 4ede7...df6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #4 Del Skrevet 25. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å melde deg inn på et treningssenter? Eller på noe kurs? Noen velger også å delta i frivillighetsarbeid, det skal visst være ganske så sosialt samtidig som man gjør en god gjerning. Hvis du googler litt rundt vil du nok sikkert finne noe som passer deg! Jeg vet at på større steder i Norge har man også uformelle helgetreff med andre hvor man går tur sammen, griller, bader osv. Lykke til! Anonymkode: 4ede7...df6 Jeg er medlem på treningssenter, og trener der 2-3 ganger i uka fra mandag til fredag. Kan jo dra dit en dag i helgen også, men føler ikke det er sånn veldig sosialt? Det er ikke betjening der i helgene, så de jeg omgås er jo eventuelt andre som er der og trener. Anonymkode: 34d20...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #5 Del Skrevet 25. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er medlem på treningssenter, og trener der 2-3 ganger i uka fra mandag til fredag. Kan jo dra dit en dag i helgen også, men føler ikke det er sånn veldig sosialt? Det er ikke betjening der i helgene, så de jeg omgås er jo eventuelt andre som er der og trener. Anonymkode: 34d20...6b7 Ok. Hva med helgejobb på cafe da, som jeg nevnte over? Anonymkode: 4ede7...df6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristine20 Skrevet 25. juni 2016 #6 Del Skrevet 25. juni 2016 Er selv ensom student i stor by. Jeg går ofte på museer og gallerier. Jeg studererkunsyhistorie da. Men av og til prater jeg litt med andre på museene. Noen ganger med de ansatte. Ganske hyggelig om man har interessen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 25. juni 2016 #7 Del Skrevet 25. juni 2016 Spørs jo hva byen din har å by på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #8 Del Skrevet 25. juni 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Hva med helgejobb på cafe da, som jeg nevnte over? Anonymkode: 4ede7...df6 Det hadde jo vært noe, men dessverre må jeg bruke mye tid på et krevende studie, og har derfor sjelden tid og overskudd til å jobbe i helgene i skoleåret. Men selv om jeg må studere mye, så har jeg jo tid til et par timer i løpet av dagen hvor jeg gjør noe annet, og det er der jeg leter etter tips til hva jeg kan gjøre for å føle at jeg "er en del av verden" Altså noe som ikke tar like mye tid som en helgejobb! Anonymkode: 34d20...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #9 Del Skrevet 25. juni 2016 2 minutter siden, Chibi skrev: Spørs jo hva byen din har å by på Bor i Trondheim Anonymkode: 34d20...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingvilddd Skrevet 25. juni 2016 #10 Del Skrevet 25. juni 2016 Ta deg en gåtur eller joggetur i et område hvor det er folk? Da føler du nok at du liksom er "en av de som bruker turstien", selv om du nødvendigvis ikke direkte snakker med noen. Samme gjelder jo på treningssenter, også der identifiseres du som "ett av medlemmene som er og trener på senteret". Du trener blant andre folk, og slik er du en del av allmennheten, og i en potensiell situasjon hvor du må forholde deg til andre og andre må forholde seg til deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 25. juni 2016 #11 Del Skrevet 25. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bor i Trondheim Anonymkode: 34d20...6b7 Ah. Vel, hva liker du å gjøre? Om det er for det sosiale, så finn ut om det er noe du kunne tenkt deg å holde på med i helgene, eller hva med type...støttekontakt? Mange som er det, det betyr ikke at de jobber hver eneste dag, men en og annen lørdag/søndag i ett par timer, kan være cafe, kino, bowling, diverse aktiviteter, friluft, trening osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #12 Del Skrevet 25. juni 2016 20 minutter siden, Chibi skrev: Ah. Vel, hva liker du å gjøre? Om det er for det sosiale, så finn ut om det er noe du kunne tenkt deg å holde på med i helgene, eller hva med type...støttekontakt? Mange som er det, det betyr ikke at de jobber hver eneste dag, men en og annen lørdag/søndag i ett par timer, kan være cafe, kino, bowling, diverse aktiviteter, friluft, trening osv Det er jo mest for det sosiale jeg tenker ja, siden jeg blir sittende mye inne for meg selv ellers. Tenker det kan være sunt å være litt blant folk i en-to timer i løpet av en dag jeg ellers er mye alene. Har sett litt på ulike oppdrag som frivillig, og tenker å ta kontakt der for å si at jeg er interessert Anonymkode: 34d20...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 25. juni 2016 #13 Del Skrevet 25. juni 2016 Jeg har det litt på samme måte mange helger hvor jeg blir sittende alene å pusle med mitt. Jeg bruker å gå mye turer - særlig når været er som nå Det foregår jo også alene, så hvis du vil kunne vi jo ruslet en tur sammen? Send meg ei melding om du vil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #14 Del Skrevet 25. juni 2016 5 minutter siden, Nevian skrev: Jeg har det litt på samme måte mange helger hvor jeg blir sittende alene å pusle med mitt. Jeg bruker å gå mye turer - særlig når været er som nå Det foregår jo også alene, så hvis du vil kunne vi jo ruslet en tur sammen? Send meg ei melding om du vil Men føler du at du er "sosial" når du går en tur alene? Anonymkode: 34d20...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 25. juni 2016 #15 Del Skrevet 25. juni 2016 Dra på biblioteket! Det bruker jeg å gjøre når jeg har en del tid til overs i helgen. Ellers kan du jo søke litt rundt og følge med på Adressa.no om hva slags aktiviteter som foregår i byen i helgene. Sjekk ut aktivitetsvenner.no og kom i kontakt med andre der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #16 Del Skrevet 25. juni 2016 11 minutter siden, NumberSix skrev: Dra på biblioteket! Det bruker jeg å gjøre når jeg har en del tid til overs i helgen. Ellers kan du jo søke litt rundt og følge med på Adressa.no om hva slags aktiviteter som foregår i byen i helgene. Sjekk ut aktivitetsvenner.no og kom i kontakt med andre der! Hva gjør du på biblioteket? Anonymkode: 34d20...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 25. juni 2016 #17 Del Skrevet 25. juni 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men føler du at du er "sosial" når du går en tur alene? Anonymkode: 34d20...6b7 Mer enn om jeg bare blir sittende inne synes jeg. Får jo sett folk i det minste. Det er jo ikke innenfor å ta kontakt med fremmede sånn ut av det blå har jeg inntrykk av, så da må man eventuelt være to når turen begynner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #18 Del Skrevet 25. juni 2016 -Studentersamfundet -Treningsstudio eller kurs -Bingo med eldre -Matmarket -Museum -Ekstrajobb -Turer i nærområdet -Frivillig arbeid -Sitte og lese på biblioteket -Delta i lokale konkurranser eller festivaler -Byturer Anonymkode: 86f10...e43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 25. juni 2016 #19 Del Skrevet 25. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør du på biblioteket? Anonymkode: 34d20...6b7 Hovedformålet er jo å låne bøker, men liker også å rusle langs hyllene og finne nye bøker, eller se om de har fått inn noe nytt og spennende. Slår også av en prat med bibliotekarene om de har noen tips, eller om de kan hjelpe meg å finne bøker, eller bestille bøker hvis de ikke har dem. Hender også at jeg blir spurt av andre besøkende om jeg jobber der, og da kommer jeg i snakk med, og hjelper dem hvis jeg kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlyBabe Skrevet 25. juni 2016 #20 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Om du studerer i Trondheim, er jo det godt studentmiljø der? Har ikke studiet ditt et tilbud til studentene? Samfundet er jo alltids et alternativ? (Jeg var asosial da jeg studerte i Trondheim, og angrer bittert nå...) Endret 25. juni 2016 av FlyBabe skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå