Gå til innhold

Kjære menn, la meg fortelle dere en ting om oss mindre pene jenter..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke ha skrevet det bedre selv. 

Anonymkode: 18ffd...f78

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Alle damer kan få pikk ute på byen, så lenge mannen er desperat nok

Anonymkode: c77fa...743

• Liker 10
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Som relativt genetisk uheldig så er jeg glad jeg er mann og ikke kvinne. Så jeg er ikke så genetisk uheldig som jeg kunne ha vært! :fnise:

Skrevet

TS: Jeg leser i innlegget at det er mye fokus på utseende her. Det fysiske er på ingen måte det eneste som gjelder. Personligheten din er like viktig, og derfor er jeg skråsikker på at du finner en mann, en dag, som liker deg for den du er, og ikke tenker kun på hvordan du faktisk ser ut. :)

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Den mystiske skrev:

TS: Jeg leser i innlegget at det er mye fokus på utseende her. Det fysiske er på ingen måte det eneste som gjelder. Personligheten din er like viktig, og derfor er jeg skråsikker på at du finner en mann, en dag, som liker deg for den du er, og ikke tenker kun på hvordan du faktisk ser ut. :)

Beklager, men det der har ikke rot i virkeligheten. 

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Vel...

Selvsagt er det genetiske forskjeller. Slik vil det alltid være. Men korrigert for de som er deformert fra fødselen, har jeg aldri sett noen som er så genetisk uheldig at de ikke i hvert fall kan hjelpe seg selv opp på et middels nivå. Jeg har derimot sett jenter med store neser, korte bein, tynt hår, tynne lepper, manglende hake eller annet, som gjør det beste ut av det de har og derfor ikke kan kalles stygge. 

Er du slank og i god form? Kler du deg flatterende og feminint? Har du funnet en frisyre og hårfarve som passer for deg? Vet du hvordan du skal sminke deg for å fremheve og skjule de rette tingene?

Min erfaring er at noen jenter er så demotivert av å ikke ha trukket vinnerloddet fra naturens side, at de resignerer litt. Hvis du ikke kan bli stemplet som "vakker", hva er liksom poenget med å legge effort i en flott figur. Men de fleste kan gjøre mye mer for seg selv enn de gjør. 

Anonymkode: a4081...6fd

• Liker 19
Gjest PetterPanne
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og alle menn kan få fitte,  så lenge kvinnen er desperat nok.

Anonymkode: b95a8...945

Feil. En kvinne trenger ikke bli desperat på samme måte som en mann når det kommer til sex. En kvinne har alltid valg. Andelen desperate menn er mye høyere enn antallet kvinner. Derfor sier det seg selv at menn har det mye vanskeligere enn kvinner når det kommer til sex. Og så har forskning vist at kvinner har en tendens til å flokke seg til de samme mennene, dermed blir det enda større skjevhet.

AnonymBruker
Skrevet

Føler for å komme med en litt annen spin på dette...

Jeg er en av de som får "masse matcher" på Tinder og blir bedt på date i hytt og gevær dersom jeg tester nettdating, men jeg blir nesten ALDRI sjekket opp på byen. Jeg er ingen typisk "babe", men jeg er fornøyd med utseendet mitt og får til stadighet høre at jeg er "filmstjernepen" (hva nå enn det betyr).

De gangene jeg har blitt sjekket opp har jeg fått hørt av gutta at de ikke turte, fordi de skjønte på meg at jeg hadde "en viss standard", hva det nå enn skal bety. Om jeg har vært interessert og tatt initiativet til å hilse (gjerne etter noen glass med flytende selvtillit), er det ytterst sjeldent at jeg har blitt avvist.

Så nei, det er ikke bare "mindre pene" som ikke blir sjekket opp, jeg har vært den som MANGE ganger har sittet alene med drinken min og sett på at venninnene mine blir sjekket opp. Stort sett havner jeg i samtale med en gutt som har dame, så prater vi masse om henne og livet generelt, mens venninnene mine flørter og kliner. 

Jeg blir blir altså frivillig friendzona på byen :P Og om morgenen kan det være det tikker inn en melding fra en fyr som har sett meg der hvor han visstnok så på meg hele kvelden, men turte ikke si hei. 

Anonymkode: cc2ec...2ec

• Liker 9
Skrevet

Jeg er tilbøyelig til å si meg enig i konklusjonen om mindre pene kvinner og menn.

Realiteten for snittet av befolkningen med gjennomsnittlig utseendet derimot fortoner seg nok litt annerledes. 

Ei gjennomsnittlig kvinne har uendelig større mulighet til å være selektiv i valg av kjæreste eller seksuell partner enn det gjennomsnittlige menn har. 

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel...

Selvsagt er det genetiske forskjeller. Slik vil det alltid være. Men korrigert for de som er deformert fra fødselen, har jeg aldri sett noen som er så genetisk uheldig at de ikke i hvert fall kan hjelpe seg selv opp på et middels nivå. Jeg har derimot sett jenter med store neser, korte bein, tynt hår, tynne lepper, manglende hake eller annet, som gjør det beste ut av det de har og derfor ikke kan kalles stygge. 

Er du slank og i god form? Kler du deg flatterende og feminint? Har du funnet en frisyre og hårfarve som passer for deg? Vet du hvordan du skal sminke deg for å fremheve og skjule de rette tingene?

Min erfaring er at noen jenter er så demotivert av å ikke ha trukket vinnerloddet fra naturens side, at de resignerer litt. Hvis du ikke kan bli stemplet som "vakker", hva er liksom poenget med å legge effort i en flott figur. Men de fleste kan gjøre mye mer for seg selv enn de gjør. 

Anonymkode: a4081...6fd

Dette!! Skulle skrive det samme, men du kom meg i forkjøpet :fnise:

holdning og utstråling har vanvittig mye å si. Rett deg opp, ha litt selvtillit og vær vakker fra innsiden. Sånt skinner ut.

• Liker 5
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, men det der har ikke rot i virkeligheten. 

Kan du utdype?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi kan ikke bare laste opp ett bilde på tinder/happn/whatever, og få masse matcher og dater. Vi får minimaltalt til ingen matcher, få vil møte oss, enda færre vil ha sex, og ingen vil ha forhold. 

Nei, vi kan ikke bare gå på byen å få oss et ligg. Vi blir ikke sjekket opp (ei heller av den skallete trailersjåføren på 50+ som lukter vondt) og prøver vi selv å ta kontakt blir vi avvist og/eller ledd av/oversett. 

Nei kjære menn, det er ikke kvinner som har makten på sex og datingfronten, det er pene mennesker som har makten. 

Det er like ille å være en mindre pen kvinne som det er å være en mindre pen mann. 

Anonymkode: 68c3f...920

Bla, bla, bla.... Gjesp!

Anonymkode: 03fde...f2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Afrika! Mange kvinner drar ditt når kjøttvekten her hjemme blir for lett.

Anonymkode: 64737...061

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler for å komme med en litt annen spin på dette...

Jeg er en av de som får "masse matcher" på Tinder og blir bedt på date i hytt og gevær dersom jeg tester nettdating, men jeg blir nesten ALDRI sjekket opp på byen. Jeg er ingen typisk "babe", men jeg er fornøyd med utseendet mitt og får til stadighet høre at jeg er "filmstjernepen" (hva nå enn det betyr).

De gangene jeg har blitt sjekket opp har jeg fått hørt av gutta at de ikke turte, fordi de skjønte på meg at jeg hadde "en viss standard", hva det nå enn skal bety. Om jeg har vært interessert og tatt initiativet til å hilse (gjerne etter noen glass med flytende selvtillit), er det ytterst sjeldent at jeg har blitt avvist.

Så nei, det er ikke bare "mindre pene" som ikke blir sjekket opp, jeg har vært den som MANGE ganger har sittet alene med drinken min og sett på at venninnene mine blir sjekket opp. Stort sett havner jeg i samtale med en gutt som har dame, så prater vi masse om henne og livet generelt, mens venninnene mine flørter og kliner. 

Jeg blir blir altså frivillig friendzona på byen :P Og om morgenen kan det være det tikker inn en melding fra en fyr som har sett meg der hvor han visstnok så på meg hele kvelden, men turte ikke si hei. 

Da ønsker du kanskje ikke å bli sjekket opp? Mitt inntrykk er at man ikke kan være for pen til å bli sjekket opp. De fineste jentene får utrolig mye oppmerksomhet. Men det finnes mange kvinner som gjør seg lite tilgjengelig for å.bli sjekket opp.  

• Liker 10
Skrevet

Jenter har det MYE verre en gutter syns eg, men det er lett for meg å si som er genetisk heldig med en nydelig aura. Jeg avviser mindre pene jenter ( uten selvtillit, ryggrad, fin stil, uten hygiene, uten sminke)

Jeg møter jenter som er mindre pen, men som har alt eg nevnte over, da blir hun litt pen liksom. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var søt som ung. Men veldig sjenert for gutter. Så jeg var veldig avisende selv om jeg egentlig ønsket å få en kjæreste. Trodde ikke noen kunne like en som meg som var så sjenert og lite pen trodde jeg. Så i redsel for å bli avvist unngikk jeg det motsatte kjønn og innrettet meg på å leve som gammel jomfru. I ettertid har jeg fått høre om gutter(voksne menn idag )som likte meg og som ikke har glemt meg...Jeg forsto ikke den gang at gutter likte meg. Jeg tenkte bare at jeg var for lite pen, usikker og dum og at de heller ville ha jenter som var pene tøffe og selvsikker. Snakk om å være blind...:roll:

Anonymkode: 9ba3b...eb9

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Summers skrev:

Da ønsker du kanskje ikke å bli sjekket opp? Mitt inntrykk er at man ikke kan være for pen til å bli sjekket opp. De fineste jentene får utrolig mye oppmerksomhet. Men det finnes mange kvinner som gjør seg lite tilgjengelig for å.bli sjekket opp.  

Misforstå meg rett, jeg er ikke "for pen" til å bli sjekka opp, jeg er ingen Grace Kelly :fnise:

Jeg smiler mye på byen, ler, tuller og er ikke usjarmerende dritings, men jeg er heller ikke på utkikk. Kanskje det er det som er greia? Jeg koser meg med de jeg er med, men om det kommer noen gutter og setter seg sammen med oss så er jeg veldig hyggelig (om de er hyggelige), men likevel er det de andre som blir sjekka opp mens jeg sitter der med drinken min :P

Dette har skjedd meg flere ganger, men kan komme med et eksempel:

Var ute med venninner i Bergen, og vi drakk noen glass vin. Alle var single, men de var mer på utkikk. Så en fyr jeg synes var veldig kjekk, men gjorde ikke noe med det fordi jeg så det var maaaaange jenter som "tilfeldigvis" gikk bort til der han satt og spurte om ditt og datt, mistet noe, eller bare struttet forbi. Han bare smilte høflig, og henvendte seg tilbake til kompisene etter damenes mislykkede forsøk på kontakt.

Etter en stund kom kompisene bort bort,  og han tuslende etter, men han prata kun med den ene venninna mi og jeg synes det var litt kjipt, men ok, jeg koste meg likevel. Etter en stund gikk jeg i baren, og han kom etter for å kjøpe en øl. Han spurte hvordan det gikk, og jeg sa det gikk veldig fint og at det var fint å se at han og venninna mi gikk så godt overens. Forventa ikke helt responsen hans, han sa "Faen, så taktikken min virka ikke?". Viste seg at han hadde snakka med venninna mi om meg i en time, og hun hadde prøvd å fortelle ham at jeg var interessert, men han mente at jeg bare var hyggelig og at det ikke var snakk om at han hadde sjans på ei som meg.

Hun måtte praktisk talt dra ham ned i sofaen ved siden av meg og si "Hei, dere liker hverandre, drit i å vær idioter, vær så god".

Aaah, good times.

• Liker 2
Skrevet

Kommer ikke langt med å syte i alle fall.

Og om du føler at Tinder/Happn osv gir deg lite i din søken etter en mann du kan slå deg til ro med, så kutt ut faenskapet.

Nå er det lenge siden jeg selv var på Tinder, men jeg hadde egentlig bare elendige erfaringer fra appen. Jeg fikk bra med treff (og jeg er kresen som fanden), men jeg var ikke der for å få meg verken et enkelt ligg eller der for å få meg nye kvinnelige bekjentkaper/venner. Jeg var der for å finne min fremtidige husfru! Dessuten liker jeg å skrive litt med de få interessante som var der, for å danne meg et inntrykk av dem. Ofte dabbet interessen av fra min side, og til tider fra deres side. Det var utrolig mange fallgruver. Mange jeg ville kategorisert som helt på toppen når det gjelder utseendet gav meg et hjerte tilbake, andre ikke. Også mulig at jeg var veldig blåst selv, og forventet at man skulle prate mye sammen først, før man eventuelt ba personen ut på date. Men jeg må lære meg å kjenne dem først. Liker best de jentene som evner å svare for seg, samtidig som de er morsomme.

Sum sumarum var at jeg ble bare frustrert av hele appen, og slettet skiten. Det var egentlig samme greia med Tinder. Holdt bare ut i 3 dager med den. Det var ødeleggende for meg, selv om jeg nok vil kategoriseres som attraktiv (jeg har litt selvsinnsikt) og nok kunne hatt mang en ONS der...

Det eneste gode som kom ut av det, var at jeg fikk veldig kontakt med 3 jenter der (altså på Tinder), som jeg den dag i dag kan kalle gode venner. Det endte opp med sex med 2 av dem, men det er vel ikke til å unngå når jeg er en frekk liten tøs som i enkeltes øyne kan minne om godteri. La aldri opp til det selv, men det bare ble slik. Jeg var singel, så... og når det starter som et aldri så lite vennskap, så gikk det faktisk an å ha sex og. Ellers hadde det gitt meg fint lite. Dessverre ikke noen forhold, av div. andre grunner.

Poenget var nå uansett at jeg ble mye lykkeligere etter jeg kuttet ut appene.

Så jeg fortsatte å bare være meg selv, og stresset mye mindre med å "finne meg en jente".

Og hva skjer da?

Jeg har blitt oppsøkt av morsomme/interessante jenter fra jobb, folk som har lagt merke til meg på FB/insta (de eneste sosiale mediene jeg enda er på, selv om jeg ikke er så aktiv).

Har truffet folk ute på byen som finner meg interessant/morsom, uten at jeg prøver på noe som helst. Jeg er bare meg selv.

Og om jeg skulle hatt en eller annen punch line her, så er det at det kanskje er best at en kutter ut slike apper om en ikke er "attraktiv nok". Jobb med deg selv, bli en bedre versjon av deg selv. Ikke stress med å finne noen, det vil (forhåpentligvis) løsne seg selv, på et mere naturlig vis. For om man er aktiv med en slik app, og ting stadig skjærer seg, så "gjør det noe med en"... det gjør en faktisk mindre attraktiv, fordi det går utover ens egen selvtillit. Noe som da blir en ond sirkel om målet er å finne en make som kan sprøyte deg full i eventuelle barn.

Bare min meninng...

:)

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...