Gå til innhold

Jeg klarer ikke å se hvordan jeg selv ser ut!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forsøkt å ta bilder av meg, mange. De ser helt forskjellige ut, synes jeg. De sier lite om hvordan jeg ser ut synes jeg! 

Andre har også tatt bilder av meg. På de bildene synes jeg at jeg kan se helt annerledes ut, alt ettersom. Siste bildet kjente jeg meg ikke igjen på engang.

Nei altså, det er ikke så ille at det er snakk om "klarer ikke å se sitt eget ansikt syndrom". Men jeg får virkelig ikke til å se på et bilde og tenke; Akkurat sånn ser jeg ut! For jeg kan se helt annerledes ut i samme posisjon når jeg tar et annet bilde. Jeg blir så lei av å ikke ha peiling. 

Flere som har det på samme måte? 

Anonymkode: 8edb4...354

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hater å bli tatt bilde av. 

Vemmelig å se på. :)  

Anonymkode: 0313c...620

• Liker 1
Skrevet

Speil. De juger somregel ikke så mye. Er enklere enn å ta bilder er det å:) du kan få kjøpt speil I nesten hvilken størrelse du vil, store til å ha på veggen, eller tilogmed bittesmå speil du kan ha I lomma. Helt genial oppfinnelse.. men du må være litt forsiktig med noen speil, for de kan ha skarpe kanter.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av!  Glem deg selv for par minutters tid. 

Anonymkode: dfe67...7b2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i dette! Når jeg tenker på familie og venner, vet jeg akkurat hvordan de ser ut, selv om de har forskjellig sminke eller hår fra dag til dag og på bilder syns jeg de ligner på seg selv. Men når det kommer til meg selv så syns jeg at jeg kan se ekstremt forskjellig ut i div vinkler, forskjellige bilder og ettersom hvordan jeg har håret eller sminker meg. Har ikke noe klart begrep på hvordan jeg egentlig ser ut... Rare greier :sprettoy: 

Anonymkode: 1272a...459

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg veldig igjen i dette! Når jeg tenker på familie og venner, vet jeg akkurat hvordan de ser ut, selv om de har forskjellig sminke eller hår fra dag til dag og på bilder syns jeg de ligner på seg selv. Men når det kommer til meg selv så syns jeg at jeg kan se ekstremt forskjellig ut i div vinkler, forskjellige bilder og ettersom hvordan jeg har håret eller sminker meg. Har ikke noe klart begrep på hvordan jeg egentlig ser ut... Rare greier :sprettoy: 

Husk at når dere fotograferer mot speilet (og da altså speilbildet deres), så er dette speilvendt av hvordan dere ser ut. Når du fotograferes av andre eller med selvutløser blir resultatet ikke speilvendt .

Brennvidden på kameraet har stor betydning for hvordan fotografiet blir. Mange opplever at ansiktet ser forvrengt ut, og da er det brennvidden som ikke er stilt inn slik at det passer til portrett fotografering.

Anonymkode: 2496b...805

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, DizzyRonson skrev:

Speil. De juger somregel ikke så mye. Er enklere enn å ta bilder er det å:) du kan få kjøpt speil I nesten hvilken størrelse du vil, store til å ha på veggen, eller tilogmed bittesmå speil du kan ha I lomma. Helt genial oppfinnelse.. men du må være litt forsiktig med noen speil, for de kan ha skarpe kanter.

Håper det er sant :fnise: Jeg syntes jeg er kjempepen når jeg ser meg selv i speilet, såå "wow jeg er vakker"- pen, men på bilder ser jeg ofte helt ufyselig ut... Spesielt med front kamera på mobilen, null selfie skills her i gården.... Skjønner ikke hvordan alle klarer å se så bra ut når de tar selfier.

Anonymkode: 1d234...fb6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Meg over her, glemte å skrive noe. Har alltid fått høre at slik man ser ut på bilder er slik man ser ut på ekte, men i speil så lyver det veldig. Føler meg alltid så stygg siden jeg nesen aldri klarer å se bra ut på bilder... :( 

Anonymkode: 1d234...fb6

AnonymBruker
Skrevet

Er det det man ser i speilet eller det man ser på bilder som er mest lik virkeligheten?

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det det man ser i speilet eller det man ser på bilder som er mest lik virkeligheten?

Det du ser i speilet er jo speilvendt.

Prøv å speile en tegning, et brev eller hva som helst i speilet, så ser du det

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bilder. Man bør likevel huske på at man er vant til å se seg selv i speilet, og at man da kan få et litt annet inntrykk av seg selv på bilder. Det blir litt som å høre sin egen stemme på videoopptak. 

Anonymkode: 45cfe...ed4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fotograf og kan si så mye som at bilder ofte juger. Noen er fotogene og andre ikke. To kvinner som oppleves like pene av folk irl, kan ha veldig forskjellig "skala" på bilder. Jeg er ikke for å rangere folk, men bare for å forklare: to kvinner som begge er 7'ere i virkeligheten. På bilder blir den ene 9 og den andre 5. Det er fordi den ene har penere trekk rent fysisk, men det er så mye mer som spiller inn på hvordan folk blir oppfattet. Utstråling og glimt i øyet o.l. kommer ofte ikke fram på bilder. Dette har jeg fundert mye på og som ung trodde jeg at jeg kunne se hvem som funket foran kamera. Altså, det kan man jo til en viss grad, men jammen har jeg blitt overrasket mange ganger, begge veier! 

Selv har jeg også mye mer draget enn rent utseendet kan ta kred for.

Anonymkode: 13394...2d0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du ser i speilet er jo speilvendt.

Prøv å speile en tegning, et brev eller hva som helst i speilet, så ser du det

Men det blir jo ikke det samme som å speilvende noe med skrift...?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det blir jo ikke det samme som å speilvende noe med skrift...?

Jo

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut designet deres i Human Design, det kunne være interessant å se. Det finnes fire "auratyper", Generatorer, Manifestorer, Prosjektorer og Reflektorer. Jeg vet at de to siste kan se veldig forskjellig ut på forskjellige bilder, og Prosjektoren klarer ikke se seg selv, tror gjerne at de er tjukke når de ikke er det etc.

https://humandesignamerica.com/

Anonymkode: 4cf1b...f2a

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo

Hmm.. okei for å sette det litt på spissen. et brev med skrift ser jo annerledes ut speilvendt, men det gjør ikke en tallerken.. Når jeg står ved siden av vennene mine i speilet, ser de ut som vanlig..Mulig det er bare jeg som ikke ser logikken bak det :sprettoy:

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk ut designet deres i Human Design, det kunne være interessant å se. Det finnes fire "auratyper", Generatorer, Manifestorer, Prosjektorer og Reflektorer. Jeg vet at de to siste kan se veldig forskjellig ut på forskjellige bilder, og Prosjektoren klarer ikke se seg selv, tror gjerne at de er tjukke når de ikke er det etc.

https://humandesignamerica.com/

Anonymkode: 4cf1b...f2a

Man må betale for å få vite hvilken type man er..

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hmm.. okei for å sette det litt på spissen. et brev med skrift ser jo annerledes ut speilvendt, men det gjør ikke en tallerken.. Når jeg står ved siden av vennene mine i speilet, ser de ut som vanlig..Mulig det er bare jeg som ikke ser logikken bak det :sprettoy:

Om tallerkenen er lik på høyre og venstre halvdel, vil du jo ikke se forskjell.

Lag en tegning av et ansikt, tegn på en føflekk på høyre del av ansiktet, ta med tegningen til speilet og speil tegningen, da ser du at føflekken er på venstre side av ansiktet i speilet

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være fordi vi ikke legger merke til forskjellen så godt hos andre som hos oss selv

Grunnen til at det ser anderledes ut i speilet enn på foto (dvs det andre ser), er fordi vi ikke er helt symmetriske på høyre og venstre side

Det finnes også bildeprogram der du kan speilvende bilder og se :)

AnonymBruker
Skrevet

Så godt å høre at andre opplever det samme! Synes det er forferdelig merkelig.. 

Til du som er fotograf: Alle fotografer jeg har møtt sier det samme som deg. Jeg kan være ganske fotogen innimellom, men jeg synes det er mest under skjerpede omstendigheter. Når jeg tar bilder selv eller andre vanlige situasjonsbilder tatt av andre, kan jeg se helt annerledes ut på forskjellige bilder. Så når jeg ser bra ut på et bilde, vet jeg ikke om bildet lyver eller ikke. Skjønner du? Vet heller ikke om et bilde hvor jeg ser helt forferdelig ut lyver. Ikke når det er så forskjellig.

I speilet..tja...Synes som regel at jeg er gjenkjennelig for meg selv i speilet, at jeg ser ut som jeg gjorde i går (hvert fall til en viss grad, kan se trøttere ut etc). Men synes speilbildet er annerledes enn fotografier :P Forvirrende!

Anonymkode: 8edb4...354

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...