AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #1 Skrevet 25. juni 2016 Ville du beholdt barnet ditt om du ble gravid som 17-åring, selvom barnefaren ikke vil ha noe med barnet å gjøre, du fortsatt bor hos foreldrene dine og går på videregående? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: 6f474...7e9
Mallis Skrevet 25. juni 2016 #2 Skrevet 25. juni 2016 Har stått i det selv, og gjekk helt fint:) ble mamma som 17 åring, og angrer ikke på valget jeg tok. 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #3 Skrevet 25. juni 2016 Definitivt. Ville tatt abort om jeg ble gravid nå også. Anonymkode: 584c6...4ea
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #4 Skrevet 25. juni 2016 ^ Ville definitivt tatt abort! Anonymkode: 584c6...4ea 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #5 Skrevet 25. juni 2016 Ja, fordi jeg ikke hadde hatt samvittighet til å abortere barnet mitt. Anonymkode: 5341e...7b7
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #6 Skrevet 25. juni 2016 Nei, fordi jeg vil ikke ødelegge livet mitt. Anonymkode: a6ba8...4a3 1
Gjest Sunhands Skrevet 25. juni 2016 #7 Skrevet 25. juni 2016 Nei. Opplevde noe lignende som 19-åring, og har aldri angret på at jeg tok abort. Livet mitt ville antagelig se helt annerledes ut. Jeg er heller ikke sammen med han som var faren lenger. Jeg tviler ikke på at man kan få det til og at man kanskje heller ikke angrer da, fordi man blir så glad i ungen. Det finnes ingen fasit. Selv om mange sikkert vil få det til, tror jeg barn har godt av å vokse opp under litt mer stabile forhold med litt mer modne foreldre som har rukket å ta utdanning og få seg en trygg jobb.
Lauge Skrevet 25. juni 2016 #8 Skrevet 25. juni 2016 Greide ikke å ta vare på meg selv som 17 engang. Nei jeg ble heldigvis aldri gravid som 17-åring, men hadde jeg blitt det tror jeg at jeg hadde stått veldig på gjerdet men til slutt valgt abort. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #9 Skrevet 25. juni 2016 Jeg ble gravid som 17-åring (brukte kondom) med en litt eldre kjæreste som var veldig støttende. Vi hadde dårlig tid på å bestemme oss da jeg nærmet meg 12 uker da graviditeten ble oppdaget. Vi valgte å ta abort. Jeg ble overrasket over hvor tungt dette valget var i ettertid og vi brukte mye tid på å snakke om det og bearbeide det. Likevel har vi begge vært enige i at det var det riktige for oss. Anonymkode: 72c8a...beb
Pusetatten Skrevet 25. juni 2016 #10 Skrevet 25. juni 2016 Ble gravid som 17 åring. Barnefaren var en drittsekk, banka meg da vi fant det ut, for han ble så frustrert. Å beholde barnet var aldri i mine tanker engang, vurderte det aldri, visste bare hva jeg måtte gjøre. Ville ikke ødelegge livet mitt, ville ikke måtte forholde meg til drittsekken resten av livet. Aborten gikk fint, og har ikke vært noe problem i etterkant, selv om jeg har fått barn nå. 1
Mearrasámi Skrevet 25. juni 2016 #11 Skrevet 25. juni 2016 Ville ikke beholdt som 17-åring om jeg hadde blitt gravid. Hadde nok med meg sjøl da. Det var viktigere å fullføre skolen samt bli voksen med jobbutsikter før jeg skulle ha stresset med å oppdra/følge opp et barn uten en far. Nå mener jeg at det er viktig at barna har begge foreldrene sine så langt det lar seg gjøre, men brudd skjer jo selvfølgelig og jeg klandrer ikke alenemødrene for det. 1
Gjest Belle âme Skrevet 25. juni 2016 #12 Skrevet 25. juni 2016 Hadde nok ikkje tatt abort. Hadde blitt kjempevanskelig, men trur skulen hadde gått fint, veit at venninnene mine hadde støtta meg 100% og foreldra mine haffr vore flinke besteforeldre.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #13 Skrevet 25. juni 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville du beholdt barnet ditt om du ble gravid som 17-åring, selvom barnefaren ikke vil ha noe med barnet å gjøre, du fortsatt bor hos foreldrene dine og går på videregående? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: 6f474...7e9 Ble gravid om 17 åring, barnefar var kjempeglad. Vi bodde sammen og hadde begge jobb. Jeg tok abort og angrer ikke Anonymkode: 66584...8ee 1
Gjest SuperSonic Skrevet 25. juni 2016 #14 Skrevet 25. juni 2016 Hadde tatt abort. Du tror du er voksen og selvstendig nå, men det stemmer ikke. Du kan ikke være avhengig av hjelp fra dine foreldre.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #15 Skrevet 25. juni 2016 Hadde tatt abort, når du er 17 år du bare ett barn og jeg ville ikke ha ville ødelagt livet mitt. Nå er jeg 35 og hadde jeg blitt gravid hadde jeg tatt abort nå også. Anonymkode: aba1e...021
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #16 Skrevet 25. juni 2016 Jeg ville definitivt ha tatt abort. Det ville jeg ha gjort nå også som 21-åring og student, og det vil jeg også gjøre om et slikt uhell skulle skje i løpet av resterende studietid og påfølgende turnus. Jeg er ikke i en livssituasjon der barn passer seg, og ikke har jeg lyst på barn i nærmeste fremtid. Anonymkode: 81100...089 1
Alice123 Skrevet 25. juni 2016 #17 Skrevet 25. juni 2016 Jeg hadde tatt abort. Jeg brukte tiden fra jeg var 17 til 27 til å reise, jobbe, studere, prøve ut ting, og drive med mine greier. Jeg er veldig, veldig glad jeg har hatt tid til å finne meg sjøl (for å bruke en klisje). 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #18 Skrevet 25. juni 2016 Jeg er 18 år nå, ble det i desember. Fikk en herlig sønn i Mars. Alt går strålende og jeg angrer IKKE! Kunne ikke vært uten han, og tanken på at jeg sto ovenfor abort eller ikke dreper meg. Kunne aldri aldri sett for meg et liv uten han nå❤️ Anonymkode: dcef7...365
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #19 Skrevet 25. juni 2016 28 minutter siden, SuperSonic skrev: Hadde tatt abort. Du tror du er voksen og selvstendig nå, men det stemmer ikke. Du kan ikke være avhengig av hjelp fra dine foreldre. Jeg har en sønn på snart 4 mnd. Vi har ALDRI spurt om hjelp fra foreldrene våre. Engang gikk min far og kjæresten hans på tur med sønnen vår, men det var fordi de tvingte seg til det. Jeg er 18 og barnefar 19. Vi har klart alt selv. Ja, han er enda liten. Men tro meg. Vi har vært utslitte, helt ferdige og ønsket å fått en god natt søvn. Men vi har stått oppi det SELV. Noen er faktisk voksene i hodet. Og JO vi kan være like flinke foreldre som en 40 år gammel dame. Alle er forskjellig. Så ikke kom å si at "det stemmer ikke". Anonymkode: dcef7...365 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå