Gå til innhold

Ned 5-6 kg på 3-4 uker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Veier 115 kg, 185 cm høy jente på 24 år.

Mulig å gå ned 5-6 kg på 3-4 uker med følgende kosthold og 1 time gåtur(+ jobb på sykehjem) hver dag?

Frokost: Havregrøt med vann og 2 ss sukker

lunsj: 3 knekkebrød med Brelett og ost

mellommåltid: yoplait youghurt(125 g) og en banan

middag: 4 knekkebrød med skinke og ost

Kvelds: smoothie laget av 2 dl juice og 200 gram bær og evt to egg(ved siden av) evt på to knekkebrød

Bedre med rugbrød istedet for knekkebrød?

Tenker å gå ned et par kg fort for motivasjonens del, deretter litt mer kcal og gå ned saktere. Målet er 90 kg.

Anonymkode: a6403...3be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk råd tidligere om å aldri spise frukt eller vanlig sukker når man skal ned i vekt. Prøv å erstatt det med noe annet. Det er også mye sukker i yoghurt, den kan du bytte ut med skyr eller cottage cheese. 

Anonymkode: 56156...b98

Skrevet

Jeg har strevd med å komme ned 5 kilo leeenge nå. Har klart en kilo bare så jeg er absolutt ingen ekspert. Uansett, jeg foretrekker en liten skvett melk i tillegg til vann i havregrøten i stede for sukker. Den blir mye bedre da. 

Skrevet

Jeg svarer med utgangspunkt i at du ber om råd/hjelp, og ikke bare vil heies på: Dette er oppskriften på å gå på en smell. Hvis du forsøker dette opplegget, vil du måtte gi deg etter en kort stund. Fire uker med et slikt kosthold er nok til å utsette deg for helserisiko, men ikke nok til å påvirke vekten din nevneverdig.

Du kan nok gå ned ca 1 kg pr uke nå i førstningen, hvis du gjør alt riktig. Du bør beregne minst et halvt år på å gå ned 25 kilo. Fordi det kommer til å ta en stund (og du må fortsette å være påpasselig resten av livet ditt hvis du vil holde vekta etter at du har nådd målvekta), trenger du å gjøre dette så enkelt og behagelig som mulig for deg selv:

Ikke heng deg opp i enkeltmatvarer, men ta sikte på å få i deg en variert kost basert på mat du liker, i passelige mengder. Å registrere matinntaket i en kaloridagbok, etter at du har estimert hvor mange kalorier du bør få i deg daglig, kan være nyttig. Ellers kan du ta utgangspunkt i tallerkenmodellen, eller matplanen til melk.no, om du er veldig usikker på hva et normalt kosthold er.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...