Gå til innhold

Inspirerende bøker du har lest? :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du lest inspirerende bøker du vil dele? Uansett sjanger? Hva var inspirerende?

Selv leste jeg nettopp Uperfekt- våg å vise hvem du er av Brene Brown, aldri lest en sånn type bok før og ble positivt overrasket. Det ble litt mye plapring innimellom, men jeg ble likevel inspirert til å reflektere litt over hvem jeg er og at de dårlige sidene våre ikke bare er dårlig, men også en del av identiteten vår. Ja, dette er logisk, men ble likevel påminnet og fikk god tid til å reflektere litt ekstra i en ellers hektisk hverdag :)

Anonymkode: b616e...bbd

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1035142-inspirerende-b%C3%B8ker-du-har-lest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
16 minutter siden, Sulosi skrev:

The last hours of ancient SUN (var det riktig skrevet). Måtte lese den på engelsk og det tok litt tid men nå har jeg lest den tre ganger. Fikk mange nye tanker av den. 

Spennende med bøker som gir nye tanker :) Hva handler boken om, sånn uten å avsløre for mye? :laugh:

Gjest *Micki*

Trynefaktoren av Torgrim Eggen. Den åpnet en ny forståelse for meg av at folk kan ha mindre heldige motiver bak ting de gjør og jeg lærte en del om hvordan politikk egentlig fungerer. Begynner å bli noen år siden jeg leste den men den sitter fortsatt i meg som en veldig lærerik bok om mennesker som er helt ulike meg selv. 

Endret av Micki123
Autokorrekt

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spennende med bøker som gir nye tanker :) Hva handler boken om, sånn uten å avsløre for mye? :laugh:

Det handler om hvordan  alt henger i sammen. At sollyset har lagt grunnlag for alt liv (feks er olja ett resultat av gammelt sollys). Forfatteren er innom enormt mange emner og knytter røde tråder. Bla skriver han om indianerne og deres levemåte og hva som skjedde med de. Det handler om hva vi kan gjøre for fremtiden.

Link: http://www.thomhartmann.com/blog/2007/11/last-hours-ancient-sunlight

Ser ut til at boken delvis kan leses som pdf også (Google søk)

En annen bok som lå I hylla I mange år før jeg leste den er Himmelske samtaler av Neale Donald Walsh. Jeg syntes den hørtes litt skummel ut og litt I overkant religiøs men må har jeg lest den og alle de andre bøkene i serien. De bringer meg inn på litt nye måter å tenke på ting på. Ekteskap, eiendom, hvem er gud og hva er livet egentlig.

I utgangspunktet tenkte jeg at man måtte være kristen for å lese denne serien men der tok jeg feil.

AnonymBruker

Total Recall, selvbiografien til Arnold Schwarzenegger. Det er helt utrolig hva den mannen har fått til. Den driven og disiplinen det krever å gjøre det så stort i så utrolig mange og ulike felt er helt vill. 

Anonymkode: 76436...197

AnonymBruker

Det er nå du lever av Eckhart Tolle, og Du kan helbrede ditt liv, husker ikke forfatter. Tolle boka var helt mindblowing. Alle tror selvhjelpslitteratur er grunn og simpel, det stemmer ikke i det hele tatt. Overhodet ikke.

Anonymkode: 3fd0d...cde

Så mange gode boktips for sommeren! Sjekk gjerne ut mitt lille bokprosjekt - som legges ut live på nettet. Første avsnitt ble publisert i dag, og dere kan følge historien gjennom hele sommeren. Håpet er at det kan bli en liten sommerhit å lese på stranda! Blir veldig glad om dere tar en titt og gir meg tilbakemeldinger. Sjekk den ut her: tetttuja.wordpress.com :)

Endret av Iben Bjerke

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...