Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i 30-åra, har aldri hatt kjæreste. Har alltid visst at jeg ikke er så veldig attraktiv og har alltid antatt at noen som viste interesse når de var fulle ikke egentlig var interessert i meg. Jeg ønsker at jeg skulle kunne finne en jeg liker, som liker meg, men jeg har ikke tro på at det kommer til å skje. Jeg er ikke fin nok, de jeg liker fortjener bedre. I det siste har jeg ikke engang klart å bli interessert i noen fordi jeg regner med at det ikke hadde blitt noe av det. Jeg er så vant med å være den kronisk single, mindre attraktive at jeg har slutta å tro at det er noen vits i å vise interesse. Det er alltid noen som er søtere og penere og tynnere. Det er min egen feil at jeg ikke finner noen, både fordi jeg ikke er sånn som man bør være og fordi det gjør at jeg føler at jeg ikke burde bli interessert i noen. 

Jeg vet ikke hva jeg vil med å skrive dette, bare sutre litt, kanskje.

Anonymkode: 4e9d9...74a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje klisjé, men det er faktisk det på innsiden som teller, ihvertfall for mine øyne. Så klart man liker å ha noe flott å se på, men er du gjennomsnittlig med fin personlighet så er du langt på vei.

Joda, utseende betyr noe, men ikke alt. Lær å like deg selv, finn positive sider ved deg selv :)

Skrevet

Det finnes en der ute for alle, det er jeg ikke det minste i tvil om

Skrevet

Å få noen til å bli fenget nok av et førsteinntrykk til å ville bli kjent har med innstilling og hva man utstråler å gjøre. Hvis man ønsker å bli tiltrekkende så må man rette seg opp i ryggen, smile og virke selvsikker selv om man kanskje ikke føler seg sånn.

Ingen ønsker å snakke med en som ser sur ut (og sjenerthet kan mange ganger se ut som arroganse) eller en som omtrent er bretta dobbelt for å skjule hvordan man ser ut. 

Og jeg er overvektig og over 40 år og har inntil nylig følt veldig på at jeg er feit og gammal og stygg. 

Men, i dag gikk jeg på vekta og ser at jeg har gått ned nesten 3 kg på et par-tre uker, og det var nok til at jeg fikk en boost. Og da jeg gikk ut i dag for å handle så merket jeg det på blikk fra folk rundt meg. Jeg tror de så den boosten, det syntes at jeg følte meg bra i dag. 

• Liker 1
Gjest Zumo de Melocotón
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i 30-åra, har aldri hatt kjæreste. Har alltid visst at jeg ikke er så veldig attraktiv og har alltid antatt at noen som viste interesse når de var fulle ikke egentlig var interessert i meg. Jeg ønsker at jeg skulle kunne finne en jeg liker, som liker meg, men jeg har ikke tro på at det kommer til å skje. Jeg er ikke fin nok, de jeg liker fortjener bedre. I det siste har jeg ikke engang klart å bli interessert i noen fordi jeg regner med at det ikke hadde blitt noe av det. Jeg er så vant med å være den kronisk single, mindre attraktive at jeg har slutta å tro at det er noen vits i å vise interesse. Det er alltid noen som er søtere og penere og tynnere. Det er min egen feil at jeg ikke finner noen, både fordi jeg ikke er sånn som man bør være og fordi det gjør at jeg føler at jeg ikke burde bli interessert i noen. 

Jeg vet ikke hva jeg vil med å skrive dette, bare sutre litt, kanskje.

Anonymkode: 4e9d9...74a

Kjære deg, jenta mi! Her har du øvd og øvd på å snakke deg selv ned helt siden barndommen og jammen har du blitt god til det. Hvorfor du begynte med det er ikke godt å si. Fikk du kanskje en sleivete kommentar av noen, eller var det ingen rundt deg som fortalte deg om alle de flotte egenskapene dine og om hva det er ved akkurat deg som andre legger merke til og liker? 

Du har faktisk jobbet så lenge med dette nedbrytende mønsteret at du ikke lenger klarer å tolke interesse fra andre positivt, og du klarer heller ikke å se at du faktisk har like mye å by på og bidra med som alle andre. Jeg beundrer standhaftigheten og det målrettede arbeidet, men nå skal du høre: Du har helt feil fokus! Den flotte utstrålingen du garantert hadde før du startet har du gjemt unna istedenfor å fremheve den. Dem som treffer på deg gir jo opp før de en gang har forsøkt, for de innser kjapt at du har barrikadert deg bak en stor og tykk mur skiltet med "I'm Nobody, don't even bother...". Og så er det de som er fulle nok til å overse skiltet og prøve å klatre over muren, de avviser du blankt. Er det rart at du ikke har hatt kjæreste enda? 

Du ønsker at du skal finne en kjæreste som du liker, og som liker deg, men du har ingen tro på at det skal skje. Har du hørt om selvoppfyllende profetier før?! Og at det alltid finnes noen som er søtere, penere og tynnere? Vel.. Newsflash: Ja, det vil alltid være noen som er søtere, penere og tynnere! Det vil vi alle oppleve, og det gjelder både deg, meg, nabodama, kollegaen, treneren, studievenninnen, flyvertinnen og Victorias Secret-modellen. Og vet du hva? WHO CARES??!

Du er deg og du er mer enn bra nok! Det gjelder faktisk oss alle! Og speilet, det kan ikke fortelle deg om du er attraktiv eller ikke. Skal jeg fortelle deg hvorfor? Det er fordi man ser akkurat det man vil se i speilet. Ikke nødvendigvis bevisst, men forventer du å se en lite attraktiv dame, så er det det du vil se. Samtidig vil du være blind for alt som gjør deg attraktiv. Derfor skal man ikke stole på speilbildet sitt, men heller lytte til dem som vil oss vel og som ser oss som den vi er.

Men alt håp er ikke ute. Du er faktisk så heldig at du har både kraft og evner til å endre dette negative mønsteret du har havnet i. Istedenfor å fortsette å kjøre full fart i feil retning, og vise med hele deg at du ikke er verdt noe, kan du snu og kjøre i riktig retning. Du er nemlig verdt mye, kjære deg, og du kan allerede nå begynne å glede deg til hvilke endringer som vil skje i livet ditt når det tankemønsteret er etablert. Skriv ned dine 10 "favorittlinjer" som har fortalt deg hvor lite verdt du er og lag en ny liste med like mange linjer som sier noe positivt om deg. Gå rundt med den i lomma og bruk den hver gang du tenker eller sier noe negativt om deg selv, slik at du venner deg til å si og tenke positive ting om deg selv. Gå til familie og venner, be de skrive minst en positiv ting hver om deg og heng det opp på veggen. Øv deg på å smile foran speilet og power-pose (kroppsstillinger som øker selvtilliten). Bli oppmerksom på kroppsholdning generelt og endre på den. Følg ellers de rådene som andre har gitt her og gjerne Google endring av tankemønstre og tips for å øke selvtillit og selvfølelse. 

Og ikke minst; fortell deg selv at du har levd på en livsløgn hittil, men endelig har du oppdaget hvor BRA og FLOTT og VERDIFULL du faktisk er! Og kjenn på hvor glad du er for at du innså det mens du enda er ung og sprek! Flaks! Du har jo fremdeles livet foran deg, og det blir HELT AWESOME! :hoppendeglad::bolledeig::danse:

Masse lykke til, kjære deg. Jeg heier på deg! :blomst::hug: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...