Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte jeg skulle begynne å handle inn så det er sånn noenlunde klart. Hva trenger baby?

Dusjsåpe

Sinksalve 

Neglesaks

Nesesuger

Våtservietter

Pudder?

Babyolje?

Anonymkode: 815db...bb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vi syns var viktigst var:

babyolje

neglesaks

paracet

ferbertermometer

våt og tørr servietter

baby q-tip

sinksalve ( ennå ikke brukt etter 10 mnd)

Skrevet

Jeg kjøpte inn alt det du nevner over.  Absolutt totalt bortkastet.....   Helt seriøst, babyen trenger bare en myk klut og lunka vann.  Nå slapp vi unna bleieutslett og slikt bortsett fra ei litt sår rumpe en eneste gang - og da var det et lite lag med inityol så var det greit.

Nå har jeg lest så utrolig mange plasser om hva mange av disse babyproduktene inneholder, og jeg er så GLAD for at jeg ikke brukte noe av det....  For eksempel så er disse babyoljene fra Natusan helt for jævlige for babyhud.  Det legger seg et tynt lag med mineralolje (husker ikke detaljene 100% her nå) som gjør at huden føles myk og smidig men som tvert om faktisk tørker ut huden.  Derfor, når huden blir tørr så opplever man at den blir fin igjen neste gang man bruker babyoljen...

Pampersbleier har også denne "smørende" effekten som gjør at huden til babyene ofte blir sår når man bytter over til andre merker, og dermed holder man seg til pampers når det viser seg at barnet blir "bedre" igjen når man bruker disse bleiene. 

De eneste gangene vi måtte ty til en såpedært var hvis poden hadde driti seg totalt ut og måtte skrubbes fra topp til tå!

Men neggelsaks er kjekt å ha, samt sånn snørrsuger :)  Og våtservietter er jo gull i stelleveska da, når man ikke har tilgang til vann!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, litleMeg skrev:

Det vi syns var viktigst var:

babyolje

neglesaks

paracet

ferbertermometer

våt og tørr servietter

baby q-tip

sinksalve ( ennå ikke brukt etter 10 mnd)

Takk for tips, flere ting jeg ikke har tenkt på! 

Et øyeblikk siden, Honningmor skrev:

Jeg kjøpte inn alt det du nevner over.  Absolutt totalt bortkastet.....   Helt seriøst, babyen trenger bare en myk klut og lunka vann.  Nå slapp vi unna bleieutslett og slikt bortsett fra ei litt sår rumpe en eneste gang - og da var det et lite lag med inityol så var det greit.

Nå har jeg lest så utrolig mange plasser om hva mange av disse babyproduktene inneholder, og jeg er så GLAD for at jeg ikke brukte noe av det....  For eksempel så er disse babyoljene fra Natusan helt for jævlige for babyhud.  Det legger seg et tynt lag med mineralolje (husker ikke detaljene 100% her nå) som gjør at huden føles myk og smidig men som tvert om faktisk tørker ut huden.  Derfor, når huden blir tørr så opplever man at den blir fin igjen neste gang man bruker babyoljen...

Pampersbleier har også denne "smørende" effekten som gjør at huden til babyene ofte blir sår når man bytter over til andre merker, og dermed holder man seg til pampers når det viser seg at barnet blir "bedre" igjen når man bruker disse bleiene. 

De eneste gangene vi måtte ty til en såpedært var hvis poden hadde driti seg totalt ut og måtte skrubbes fra topp til tå!

Men neggelsaks er kjekt å ha, samt sånn snørrsuger :)  Og våtservietter er jo gull i stelleveska da, når man ikke har tilgang til vann!

Er nettopp derfor jeg vil ha det i hus før jeg brått trenger det, for jeg vil ikke måtte kjøpe Natusan eller lignende. Kjøper på helsekost og iHerb. Huff, det blir ikke Pampers i alle fall! Kanskje det enkle er det beste, og at jeg bare må kjøpe flere vanlige kluter. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte bare bleier, og sinksalve i spesielle tilfeller. Vil på det sterkeste anbefale å vaske baby i rennende vann fremfor å bruke våtservietter. Min to-åring har til nå aldri vært sår. I tillegg hadde jeg en dr. greve såpe til badevannet.

Ellers synes jeg det var greit å ha laget en god førstehjelps-veske til henne.

Anonymkode: 0ea9e...d89

Skrevet

Initiol til såre romper, gull verdt!

Negleklipper/saks

Termometer

Paracet 

Her i huset bruker vi kun tørrservietter, men kjekt med en pakke våtservietter på tur

Det er alt vi har i stelleveska iallefall 😃 

Lykke til!

Skrevet

Dette bruker vi; 

- Bleier, Rema eller Coop

- Tørre engangskluter, Rema eller apoteket

- Badesåpe, sjampo, olje og sinksalve, Änglamark 

- Febertermometer, Paracet, neglesaks, nesesuger og saltvann

Har også en pakke våtservietter i stelleveska, Rema. 

Skrevet

Vi brukte vanlige vaskekluter (Det er dyrt i lengden å bruke engangskluter eller våtservietter, og heller ikke bra for miljøet. Våtservietter har vi kun brukt når vi ikke er hjemme.) og vann, etterhvert parfymefri babysåpe. Shampo brukte vi ikke før de hadde fått en del hår. Ellers brukte vi aldri sinksalve eller lignende, men hadde en tube Inotyol i tilfelle de ble sår (tror ikke vi brukte mer enn én tube på tre barn, så det skjedde ikke ofte). Termometer, Paracet stikkpiller, nesesuger og negleklipper er greit å ha også. Prøv deg fram med ulike typer bleier, det er så forskjellig hva man liker og hva som passer i forhold til babyen. Vi har vært mest fornøyde med Pampers teipbleier (mykest og best passform), men Libero trusebleier.

Skrevet

Prøv å vaske hendene med våtservietter i to døgn. Det er skikkelig ubehagelig. Bruk klut og lunket vann, la stumpen få lufttørke før du tar på bleia. Zinksalve ol har jeg kun hatt bruk for når ungene har vert syke og fått antibiotika. Neglklipper er ok men jeg brukte den samme som jeg selv bruker. Nesesuger er greitt å ha samt termometer. Paracet stikkpiller, tja. En god badeolje men ingen såpe.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Sulosi skrev:

Prøv å vaske hendene med våtservietter i to døgn. Det er skikkelig ubehagelig. Bruk klut og lunket vann, la stumpen få lufttørke før du tar på bleia. Zinksalve ol har jeg kun hatt bruk for når ungene har vert syke og fått antibiotika. Neglklipper er ok men jeg brukte den samme som jeg selv bruker. Nesesuger er greitt å ha samt termometer. Paracet stikkpiller, tja. En god badeolje men ingen såpe.

Jeg prøvde faktisk å bruke vårservietter på meg selv i 2 uker nedentil. Fy søren så vondt og sårt det var etter bare noen dager! Glad jeg testet før jeg prøvde på baby som har enda sartere hud.

• Liker 2
Skrevet

Man trenger nesten ingenting.. Olje eller såpe til vask er vel alt. 

Øretermometer evt.

Sinksalve feks trenger man ikke før man vet at man trenger det. Ikke nødvendig å ha på lager ;)  Man bør helst ikke bruke neglsaks når de er små. De får stivere negler av det.

AnonymBruker
Skrevet

Tørrservietter fra apoteket og en god babyolje. Det kan være greit å ha en dråpe eller to med babyolje på tørrserviettene (i tillegg til vann selvfølgelig) når du rengjør ved bleiestell. 

Når det gjelder våtservietter er det absolutt ikke likegyldig hvilke du velger. Vi har hatt god erfaring med de fra Natusan som både er myke, våte nok (enkelte av serviettene er ganske tørre), i tillegg til at de som et av få alternativer har fått best i test av Forbrukerrådet vedrørende ingrediensene i serviettene: http://www.forbrukerradet.no/test/2015/test-av-vatservietter-til-baby/

Ellers er jeg enig med de som sier nesesuger, Inityol og en liten neglesaks.

Anonymkode: b62dd...64c

AnonymBruker
Skrevet

Her er baby 4 mnd, det har jeg brukt hittil er: 

Kluter med vann, bleier(alt utenom oampers funker fint her. Pampers blir han sår av), våtservietter når vi er ute, nesesuger og saltvannsdråper, termometer. 

Vi har bare revet av negelene forsiktig eller brukt vår egen negleklipper, funker myye bedre enn sånne babynegleklippere. Jeg bare gjør det når han sover.

Anonymkode: 6352e...44b

AnonymBruker
Skrevet

Bleier

Bephaten (sår stomp, men kjøpte det etter fødselen)

Babyolje (noen få dråper i badevannet, MÅ ikke ha det, men andre barnet mitt var plaget med mye tørr hud.)

Noe til å vaske stompen med (vi bruker de myke fra Rema 1000 sitt eget merke, like gode som de fra apoteket)

Negleklipper (jeg syns de små til babyer er bedre å bruke på små fingre og tær enn våre store)

Jeg har to barn og dette er alt som er blitt brukt. Når det gjelder babyer burde man styre unna mest mulig produkter. Ikke noe sjampo eller såpe, det trengs ikke! 

Våtservietter - STYR UNNA! Vi har det i stellevesken kun til nødstilfeller uten tilgang på vann, men generelt styr unna. Aner dere hvor mange rare stoffer som finnes i våtservietter? Jeg bruker det til husvasken fordi det fjerner vanskelige flekker! Ikke noe å bruke på sart babyhud. 

Anonymkode: 4e8e7...3a0

Skrevet

Vi bruker mesoft, tørker med vaskeklut. Olje i badevannet, neglsaks, bepanthen salve til en sjelden sår lyske og stump, a-krem til litt utslett, qtips til navlen den første tiden. Ellers vasker vi mye med klut og vann. Har våtservietter med i stellevesken. 

Skrevet

Mitt tips er å bestille babypakker frå apoteket, kiwi og Rema. Der fylgjer med masse ulike kremar, så du har i lange baner (vi fekk ikkje brukt opp alle småtubene vi fekk, før ungen var nesten 3 år..) nasesugar he vi aldri brukt, heller ikkje neglesaks! Termometer og paracet derimot var gull verdt for oss! 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, flere ting jeg ikke har tenkt på! 

Er nettopp derfor jeg vil ha det i hus før jeg brått trenger det, for jeg vil ikke måtte kjøpe Natusan eller lignende. Kjøper på helsekost og iHerb. Huff, det blir ikke Pampers i alle fall! Kanskje det enkle er det beste, og at jeg bare må kjøpe flere vanlige kluter. :)

Mesoft brukte vi masse! Enkle i den forstand at de fuktes og kastes

Skrevet

Bleier

Tørre engangskluter, Rema sine er helt greie. 

Babyolje

En eller annen krem eller salve til såre stumper, vi bruker en som heter Earth Mama Angel Baby Bottom fra iHerb. 

Neglesaks ikke negleklipper

Våtservietter til du er på farten. 

Baby q-tips

Klorhexidin til navlerens, hvis navlen væsker eller blir sår. 

Vanlige kluter til vask av ansikt og kropp. 

Babyparacet

Nesesuger

Saltvannsdråper

Termometer

Vi har hatt behov for alt dette :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk beskjed på barsel om at sink salve var veldig sterkt til nyfødte og at man heller skulle bruke Purelan. 

Det eneste vi egentlig trengte var vann, babyolje og en klut. 

Andre ting du burde ha i hus er: termometer, neglsaks og paracet. 

Baby her er 6 mnd, aldri brukt noe nesesuger...

Anonymkode: c7f8a...2ae

Skrevet

Et lite tips ang. Tørrservietter;

Apotekene har ofte 5 for 100,-, det vil si 20,- per stk., mens rema sine koster 22,-. Det blir noen kroner hvis man kun bruker disse ved vask😊 i tillegg kan man få et fordelskort (vitus apotek?) der man får ytterligere rabatter hvis man stempler hver gang man er innom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...