Gå til innhold

Hvordan bli kvitt pigmenter i huden? KRISE!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått masse pigmenter i huden i ansiktet. Spesielt etter jeg fikk barn. Er 'kun' 30 år. Hvordan fjerner jeg dette? 

Solkrem og unngå soligvav ansiktet er jeg klar over at er forebyggende. 

Håper på råd 😭

Anonymkode: 1fe7c...e0a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Larser

Anonymkode: 0cb24...b1e

Skrevet

Som ab sier, laser. Finnes også hudpleie som jobber med å fjerne pigmentflekker, skrubb av huden osv. Beskytte seg mot solen med solkrem og evt solhatt/caps 

Skrevet

Melkesyrepeeling har jeg hørt skal fungere, men har ingen erfaring med det selv.

AnonymBruker
Skrevet

Dødskrise!!!

Anonymkode: 91e3b...f56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hudlegen og reseptbelagt krem. Laser kan i verste fall gjøre flekkene verre. 

Anonymkode: b5707...3a6

• Liker 1
Gjest Citronella
Skrevet

A- vitamin syre kombinert med hydrokinon som du får rimelig på resept hos lege. Ikke kast bort pengene dine på hudpleiere og andre dyre produkter. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Citronella skrev:

A- vitamin syre kombinert med hydrokinon som du får rimelig på resept hos lege. Ikke kast bort pengene dine på hudpleiere og andre dyre produkter. 

Hydrokinon er forbudt i Norge nå. 

Gjest Citronella
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hydrokinon er forbudt i Norge nå. 

Javel. Der visste jeg ikke. Sist jeg ordinerte så blandet apoteket A-vit og hydrokinon. Men det er noen år siden. 

AnonymBruker
Skrevet

jeg har pigmentflekker i ansiktet. det plager meg egentlig ikke så mye, men jeg trodde ikke jeg fikk gjort noe med det. kan jeg bare gå til legen og be om a-vitaminsyre? jeg er 27 og har fått det av p-pillebruk

Anonymkode: eb706...e8e

Skrevet

Jeg har bare en pigmentflekk i ansiktet, men jeg synes den er skjemmende.
Hvilken er den beste metoden for å få den vekk?

AnonymBruker
Skrevet
Den 30. juni 2016 at 3.58, Citronella skrev:

Javel. Der visste jeg ikke. Sist jeg ordinerte så blandet apoteket A-vit og hydrokinon. Men det er noen år siden. 

Jeg har også fått det før; Aberela blandet med hydrokinon og litt hydrokortison. (Men det var ikke spesielt billig). Aberela selges ikke lenger, men det finnes erstatningskremer, de er også på resept. Hydrokinon er forbudt i Norge pga mulig kreftfare. Det er lov i USA fortsatt, men det er jo litt langt. Hudleger skriver nå ut erstatningsprodukter, men jeg tror ikke de er like effektive. 

AnonymBruker
Skrevet

Interessant. Kan legen skrive ut kremen for å bli kvitt mørke pigmentflekker på mørk hud?

Anonymkode: d9f6a...3ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...