tussi84 Skrevet 24. juni 2016 #1 Skrevet 24. juni 2016 For all del. Jeg er både glad i katter og hunder. Jeg har selv katter men de bor dessverre ikke lenger hos meg pga allergi hos samboer. De er trygge hos min søster som forguder dem og jeg ser de så ofte jeg kan. Men vi har fått et lite problem med en av våre naboer og hans hund.. her vi bor nå. Vedkommende lar hunden gå uten bånd på tur.. og ja det er mange som Gjør det. Men denne hunden driter i hagen vår uten at eier plukker det opp, den går inn døra hos oss sånn uten videre. Vi jager den jo ut igjen på en pen måte.. men poenget er at vi vil ikke at dyr bare skal komme inn i leiligheten vår. Dette har skjedd flere ganger og vi og flere i nabolaget har sagt i fra om dette til hunde eieren.. men ingenting skjer. Nå mener jeg ikke hunden kan noe for dette, men at eieren er ansvarsløs som lar hunden løpe fritt hvis den går inn til oss og andre dyr. Det er ikke alle som setter pris på et besøk av et fremmed dyr på en måte..
Tabris Skrevet 24. juni 2016 #2 Skrevet 24. juni 2016 Jeg vet ikke helt om dette fungerer lenger, men da min tante var plaget med at en nabo bare slapp hunden løs og den gikk i hagen hennes, så tok hun tak i hunden, ringte Falken (tror jeg? Eller politiet?). De hentet hunden og da måtte eier inn dit for å hente hunden tilbake, samt betale for det. Det kan være flaut og irriterende nok til at de passer bedre på. 2
altflyter Skrevet 25. juni 2016 #3 Skrevet 25. juni 2016 57 minutter siden, Tabris skrev: Jeg vet ikke helt om dette fungerer lenger, men da min tante var plaget med at en nabo bare slapp hunden løs og den gikk i hagen hennes, så tok hun tak i hunden, ringte Falken (tror jeg? Eller politiet?). De hentet hunden og da måtte eier inn dit for å hente hunden tilbake, samt betale for det. Det kan være flaut og irriterende nok til at de passer bedre på. Jeg må slenge meg på dette forslaget. Ring og si du har fått besøk av en hund som gikk ute i det fri og hold den i leiligheten til de kommer Evt... er det ikke bot for å bryte båndtvangen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå