Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg røyker fest og når jeg er sosial med venner. Ja, jeg vet at det er skadelig, men nå har det seg slik at jeg faktisk gjør det. 

Jenta til samboeren min har fisket opp dette og liker det ikke. Hun følger etter meg overalt for å finne ut om jeg røyer og hun vil snakke om hvorfor jeg røyker hele tiden. Dersom jeg svarer at jeg er voksen om er ansvarlig for egne handlinger kommer hun med frekke kommentarer om at jeg er ekkel og dum og gir meg de styggeste blikkene, I dag tok det kaka da jeg hentet henne hos en venninne og hun begynte å hakke på meg. Hun ga seg ikke og vell hjemme i sofaen fortsatte hun. Jeg ba henne slutte flere ganger uten hell. Så ber jeg henne gå å legge seg, og får til svar at det bestemmer ikke jeg, det er hennes hus.. Og fortsetter med denne "terroren" sin.. 

Når samboer kommer inn, forteller jeg om oppførselen hennes og han soer ikke ett ord.. Ikke en konsekvens for ordbruken og drittsleninga mot meg.. 

Dette irriterer meg. Jenta viser null respekt og svarer meg stygt, mens far gir null konsekvenser..

andre har sett denne oppførselen og har sagt flere ganger at jeg ikke må la henne slippe unna med sånn type oppførsel, men hva gjør jeg med det når faren driter i det?? 

Anonymkode: 3eee8...87f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vil ikke høre dette, men: pakk sakene dine og kom deg unna mens du fortsatt kan! Dette er bare starten! Det kommer til å eskalere. Barnet kommer aldri til å respektere deg så lenge din mann ikke gjør der heller. Han har sikkert skyldfølelse for å utsette barnet for brudd, og kommer til å prøve å lette sin samvittighet ved å dulle med dette barne til den dagen han stryker med. Kjenner til typen. Er sammen med en selv. Og han har to barn. Dessverre kan jeg ikke bare dra pga. Fellesbarn. 

Anonymkode: d1acc...d7b

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ikke høre dette, men: pakk sakene dine og kom deg unna mens du fortsatt kan! Dette er bare starten! Det kommer til å eskalere. Barnet kommer aldri til å respektere deg så lenge din mann ikke gjør der heller. Han har sikkert skyldfølelse for å utsette barnet for brudd, og kommer til å prøve å lette sin samvittighet ved å dulle med dette barne til den dagen han stryker med. Kjenner til typen. Er sammen med en selv. Og han har to barn. Dessverre kan jeg ikke bare dra pga. Fellesbarn. 

Anonymkode: d1acc...d7b

Har fellesbarn vi også.. Det som er rart her, er jo at storebroren(også stebarn) sier ifra og setter henne på plass.. Han syns det er flaut og sier til søsteren sin at hun aldri hadde snakket slik til mor eller far.. Far gir blaffen.

Skrevet

Problemet her er ikke barnet, men far. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Husker at jeg også hadde en stor antirøyk-kampanje da jeg var barn. Mamma røyka. Jeg hengte opp plakater i huset, ga henne antirøyk klistremerker osv. Jeg var sikkert fryktelig irriterende, men det hele blåste over (hehe) etter en tid da jeg ikke fikk noe særlig oppmerksomhet for det.

Anonymkode: 7f824...ccc

• Liker 2
Skrevet
Den 24. juni 2016 at 23.02, AnonymBruker skrev:

Jeg røyker fest og når jeg er sosial med venner. Ja, jeg vet at det er skadelig, men nå har det seg slik at jeg faktisk gjør det. 

Jenta til samboeren min har fisket opp dette og liker det ikke. Hun følger etter meg overalt for å finne ut om jeg røyer og hun vil snakke om hvorfor jeg røyker hele tiden. Dersom jeg svarer at jeg er voksen om er ansvarlig for egne handlinger kommer hun med frekke kommentarer om at jeg er ekkel og dum og gir meg de styggeste blikkene, I dag tok det kaka da jeg hentet henne hos en venninne og hun begynte å hakke på meg. Hun ga seg ikke og vell hjemme i sofaen fortsatte hun. Jeg ba henne slutte flere ganger uten hell. Så ber jeg henne gå å legge seg, og får til svar at det bestemmer ikke jeg, det er hennes hus.. Og fortsetter med denne "terroren" sin.. 

Når samboer kommer inn, forteller jeg om oppførselen hennes og han soer ikke ett ord.. Ikke en konsekvens for ordbruken og drittsleninga mot meg.. 

Dette irriterer meg. Jenta viser null respekt og svarer meg stygt, mens far gir null konsekvenser..

andre har sett denne oppførselen og har sagt flere ganger at jeg ikke må la henne slippe unna med sånn type oppførsel, men hva gjør jeg med det når faren driter i det?? 

Høres ut som ei skikkelig tenåringsjente fulle av hormoner og pms , og uten tvil- de kan være noen skikkelig grusomme terrorister..

Forsøk å ikke la deg terge for det er nemlig det hun ønsker å oppnå... og mer irritert du blir- bedre er det for henne.

At hun har en røyke kampanje mot deg- ta det som ett kompliment at hun er redd for å miste deg. Når hun anklager deg for å være dum og ekkel og det er man jo egentlig når man røyker ( røyker selv altså) svar at yes.. det er utrolig dumt- håper du er smartere! 

Å løpe til faren hjelper ikke en skitt... .

En liten trøst- det går over om noen år ;-)

Skrevet

Ryddet for avsporinger og spekulasjon, samt svar til dette.

- Avalon, mod

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å finne meg i det. Ta tak selv, når samboer er en fjomp. 

Si at sånn aksepterer du ikke å bli snakket til. Nå må hun slutte, ellers får hun gå resten av veien hjem. Slipp henne av ved behov. I huset, ta fra henne privilegier hvis hun oppfører seg som en rass. Så får hun finne ut om det er verdt det.

Privilegier kan være: internettilgang, lovnader om å gå på arrangement, penger til noe. Ikke soør pappaen, si fra hva du har gjort og forvent han følger opp. Du må sette deg i respekt hos ham også. Hvis han ikke vil, du får ikke oppdra ungen, så må han selv ta seg av alt pass og henting osv. Du kan ikke være ansvarlig voksen ved roret uten sanksjonsmuligheter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, ViljaH skrev:

Jeg hadde ikke giddet å finne meg i det. Ta tak selv, når samboer er en fjomp. 

Si at sånn aksepterer du ikke å bli snakket til. Nå må hun slutte, ellers får hun gå resten av veien hjem. Slipp henne av ved behov. I huset, ta fra henne privilegier hvis hun oppfører seg som en rass. Så får hun finne ut om det er verdt det.

Privilegier kan være: internettilgang, lovnader om å gå på arrangement, penger til noe. Ikke soør pappaen, si fra hva du har gjort og forvent han følger opp. Du må sette deg i respekt hos ham også. Hvis han ikke vil, du får ikke oppdra ungen, så må han selv ta seg av alt pass og henting osv. Du kan ikke være ansvarlig voksen ved roret uten sanksjonsmuligheter.

Jeg har tatt affære. Hun ga meg en liste med ting hun ikke gadd å gjøre fordi jeg røyker,,

Jeg gav hun en liste med ting jeg ikke gidder å gjøre fordi hun ikke respekterer at jeg er voksen og bestemmer over meg selv.

Etter litt grining dagen etter fordi jeg nektet å kjøre på venninnebesøk - var problemet løst :D

• Liker 8
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt affære. Hun ga meg en liste med ting hun ikke gadd å gjøre fordi jeg røyker,,

Jeg gav hun en liste med ting jeg ikke gidder å gjøre fordi hun ikke respekterer at jeg er voksen og bestemmer over meg selv.

Etter litt grining dagen etter fordi jeg nektet å kjøre på venninnebesøk - var problemet løst :D

Bra! En voksen må da klare å ta innersvingen på en forbaska tenåring ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som man reder, så ligger man!

:skya:

Anonymkode: e5cbd...30f

AnonymBruker
Skrevet
Den ‎27‎.‎06‎.‎2016 at 22.01, ViljaH skrev:
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere høres egentlig ut som dere er på lik alder mentalt.

Anonymkode: a5bde...2f4

Hvorfor det??? Hun ga seg ganske kjapt når hun så hvilke "goder" som forsvant.. Hvorfor skal jeg være grei mot en tenåring som ikke respekterer meg i det hele tatt?

• Liker 3
Skrevet

Du vet vel at respekt fortjenes og går begge veier?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er hun? Jeg tenker at det kan ha litt å si, og at det kanskje kan gå over etterhvert som hun blir litt eldre? Det er jo uansett ikke greit at hun holder på sånn, men noen er litt mer opprørsk enn andre over en viss periode før det gir seg etterhvert. Det jeg ville gjort er nok å egentlig bare ignorert hun TOTALT når hun holder på slik som hun gjør.  Hensikten med denne oppførselen er nok å provosere deg, få fram en reaksjon, egge deg opp. Hvis hun begynner å holde på sånn når du f. eks står å tar deg en røyk, hadde jeg tatt opp telefonen og ringt en venn, bare litt sånn for å demonstrere at du ikke gidder å la deg snakkes sånn til. Eventuelt bare gjort helt andre ting, snakket om andre ting osv.  Når hun ikke får noe respons er det nok ikke like gøy lengre. 

Anonymkode: 65bd3...0ec

AnonymBruker
Skrevet

Sette dem ned å prate med dem ALLE sammen til stede.  Herregud dere jenter som lar disse barna og voksne mannfolk kjører over deg og er for redd å si ifra.  Voks opp-  hun jente der respektere ikke deg.  Så jeg ville ha snakket til dem alle 3 sammen slik at faren kan ikke bare kommer seg unna.  

Ta tak i hun jente nå -  folk er alt for redd å ta takk i disse skilsmissebarn - i det minste skal du har respekt. 

Anonymkode: d976d...0ec

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for personangrep, samt svar til dette.

- Avalon, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...