Gå til innhold

Hvem har rett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren til min mann er 18 år og hjemme på sommerferie. Hun roter som tenåringer flest, men jeg forventer at hun kan rydde etter seg. Feks sette inn ting i oppvaskmaskinen, legge ting i skittentøyet, ikke legge våte håndklær overalt osv. 

Nå har rommet fylt seg opp, og hun er borte i helgen. Sa til mannen at vi/han fikk si at hun fikk rydde rommet når hun kom hjem. Mannen mener hun er her på ferie og gikk og ryddet, slik at jeg ikke skulle bli "sur". 

Jeg er vel ikke helt på jordet? Hun har ingen oppgaver ellers, vasker heller ingen klær. 

Anonymkode: ea011...991

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig må hun kunne rydde sine egne ting. Og også hjelpe til med enkle ting ellers.

Anonymkode: cd3c0...cdf

Skrevet

Klassisk tilfelle av bortskjemt. Selvfølgelig må hun rydde etter seg.

Skrevet

Hadde ikke brydd meg om det var han eller henne som ryddet det rommet, men jeg hadde ikke gjort det selv. 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Datteren til min mann er 18 år og hjemme på sommerferie. Hun roter som tenåringer flest, men jeg forventer at hun kan rydde etter seg. Feks sette inn ting i oppvaskmaskinen, legge ting i skittentøyet, ikke legge våte håndklær overalt osv. 

Nå har rommet fylt seg opp, og hun er borte i helgen. Sa til mannen at vi/han fikk si at hun fikk rydde rommet når hun kom hjem. Mannen mener hun er her på ferie og gikk og ryddet, slik at jeg ikke skulle bli "sur". 

Jeg er vel ikke helt på jordet? Hun har ingen oppgaver ellers, vasker heller ingen klær. 

Nå,får vi vel snart en ny trå her inne: pappa og stemor roter på rommet mitt når jeg er ute. De fant x gjenstander.....

Anonymkode: 2f1dc...9b1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet, så lenge det er hennes rom som er rotete? Lukk døra.

Anonymkode: 58f8b...e39

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig.

Anonymkode: c3a4b...3f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les resten også. Det er ikke bare rommet.

Anonymkode: cd3c0...cdf

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt må hun rydde etter seg. Dette krever jeg av min datter på 8 år også.. 

Anonymkode: 45c87...ba0

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig at oppvaskmaskin og skittentøyskurv er lokalisert på soverommet...?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rommet ville jeg latt henne rote til som hun ønsket, såfremt det ikke lå råtnende matvarer de inne.

Anonymkode: d281f...e1e

• Liker 1
Skrevet

Krev at hun rydder etter seg på fellesområder. Ikke vask klærne hennes! Hun kan vaske dem selv når hun legger merke til at hun mangler rene klær. Dere kan jo si at dere kan vise hvordan maskina virker.. 

Skrevet

Jeg må

da rydde i kofferten min og på hotellrommet knnimellom når jeg er på ferie jeg også 😂😂

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det din oppgave å se til at hun rydder på rommet sitt?

Ellers må hun jo rydde etter seg. Hun er bortskjemt, men dog ikke alene om å være en rotete tenåring.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, MapleSirup skrev:

Hvorfor er det din oppgave å se til at hun rydder på rommet sitt?

Ellers må hun jo rydde etter seg. Hun er bortskjemt, men dog ikke alene om å være en rotete tenåring.

Hva mener du? Synes du stemor ikke kan blande seg inn i det? 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rommet ville jeg latt henne rote til som hun ønsket, såfremt det ikke lå råtnende matvarer de inne.

Anonymkode: d281f...e1e

Sengetøy og klær lukter heller ikke godt når det blir liggende i våte hauger. 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er i fellesområdene, og at ting blir ødelagt når det ligger i våte hauger på rommet. 

Skrevet

Rommet hadde jeg ikke brydd meg med men jeg hadde forventet at klær havnet i skittentøyet og oppvasken i oppvaskmaskina og at hun ikke strødde rundt seg med småting.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke din unge, så du har ingenting med det! 

Anonymkode: d404d...363

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rommet hennes kan hun ha i den tilstanden hun ønsker, jeg synes ikke dere skal blande dere inn i hvordan hun bor der så fremt det ikke er helseskadelig eller til skade for huset. Fellesområder er det en selvfølge at man er sammen om å rydde. Og en 18-åring hadde jeg aldri vasket klærne til. Jeg hadde også forventet mer enn å bare rydde opp etter seg selv, men også deltagelse i generell rydding og rengjøring. En tenåring kan og bør ha faste plikter hjemme. 

Anonymkode: 18bb8...a49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...