halp_pl0x Skrevet 24. juni 2016 #1 Skrevet 24. juni 2016 Hei! Jeg har klart å søle (soltørket) tomat på sofaen under et fråtsegilde med hjemmelaget pizza. Registrerte det først dagen etterpå, så fikk ikke tatt det umiddelbart. Nå har det tørka inn. Er det noe jeg kan gjøre for å få fjernet disse? Noen som har tilsvarende erfaringer? Setter stor pris på enhver respons. Bilde vedlagt:
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #2 Skrevet 25. juni 2016 Dette får du nok aldri bort. Men spør om råd pg middel på en møbelbutikk. Jeg fikk for mange år siden tomat på en lys genser under flyreise. Når genseren var utvasket var tomatflekken fortsatt synlig. Så tomatspising og tekstilre er jeg uhyre streng på. Anonymkode: 706d6...336
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #3 Skrevet 25. juni 2016 Er den sofaen fra Ikea? Syns den ser ganske lik ut den jeg har. I så fall kan du ta av trekket å vaske det i vaskemaskinen. Ett tips er å spraye på flekkrens, la det virke noen minutter, så bruke en klut vridd opp i kaldt vann. Jeg har to barn som alltid kliner matflekker på sofa/spisestuestoler/tepper m.m, og det er ikke alltid jeg ser det i en hektisk hverdag med en gang. Det jeg har funnet som fungerer for meg er å spraye på Vanish OxyAction Powerspray flekkfjerner (dette er en tepperens som da er tørrere enn andre flekkfjernere og fungerer supert på sofaer), la det virke noen minutter, og bruke en microfiberklut vridd opp i kaldt vann. Har hvert fall fungert hver gang frem til nå for min del, og Anonymkode: 41f65...f68
Lille Vinkel Skrevet 25. juni 2016 #4 Skrevet 25. juni 2016 Ta litt nylonvask på en fuktig svamp og gri til flekken er borte. Fungerer hver gang her hjemme
halp_pl0x Skrevet 26. juni 2016 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2016 Tusen takk for alle svar Får inntrykk av at det er håp her. Det stemmer at det er en IKEA-sofa.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2016 #6 Skrevet 27. juni 2016 Har selv brukt flytende Blenda og skrubbet godt med en klut. Edikk og potetmel skal visst også gjøre underverker, men det har jeg aldri prøvd. Anonymkode: 87b8d...339
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå