AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #1 Skrevet 24. juni 2016 Jeg må dessverre melde meg ut av treningssenteret, fordi jeg flytter lengre unna (slik at det blir utrolig lang vei å dra dit), og i tillegg til at jeg faktisk ikke har råd. Tenker å fortsette å trene, og da mest jogging utendørs + styrke i stua. Nå om sommeren er det jo greit å jogge utendørs. Men på dager med regn og/eller vind, synker motivasjonen enormt. I tillegg gruer jeg meg til det blir kaldere og det blir snø, is, slaps og vind. Er vant til å trene ganske mye året rundt (siden jeg har trent på senter), men nå er jeg "bekymret" for at jeg kommer til å trene mye mindre siden jeg liksom er avhengig av været og føret til enhver tid. Noen som har tips til motivasjon for å komme seg på joggetur i dårlig vær (året rundt) og på vinteren når det er kaldt, mørkt og snø/is? På forhånd, tusen takk! Anonymkode: 46d5f...f72
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #2 Skrevet 24. juni 2016 Min motivasjon for vinterjogging og høstmørket var at det var ganske deilig når man kom ut over dørstokken. Jeg er ganske hjemmekjær om vinteren, så var deilig å komme ut og komme seg hjem igjen. Følte at jeg ble friskere av det, og ørketiden var ikke så ille. I tillegg fikk jeg en god grunn til å kjøpe nytt tøy, måtte ha tigths med fleece inni og piggsko. Gleder meg til å jogge igjen til vinteren. (Måtte ha pause i år pga graviditet) Anonymkode: 61914...769
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #3 Skrevet 24. juni 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min motivasjon for vinterjogging og høstmørket var at det var ganske deilig når man kom ut over dørstokken. Jeg er ganske hjemmekjær om vinteren, så var deilig å komme ut og komme seg hjem igjen. Følte at jeg ble friskere av det, og ørketiden var ikke så ille. I tillegg fikk jeg en god grunn til å kjøpe nytt tøy, måtte ha tigths med fleece inni og piggsko. Gleder meg til å jogge igjen til vinteren. (Måtte ha pause i år pga graviditet) Anonymkode: 61914...769 Ja, det er jo deilig å komme hjem igjen Men jeg ønsker jo å ha en god joggetur også, ikke bare lengte etter å være ferdig allerede ved første steget. Men det er nok viktig med feks. nok klær, slik at man ikke fryser unødvendig. Jeg har ikke piggsko, men har "løpebrodder". Aldri prøvd dem, men de skal visst være egnet til løping. Men har også hørt at piggsko og brodder er eklere å løpe med enn uten, og ødelegger litt for treningseffekten og gleden av joggeturen? Takk for tips! Anonymkode: 46d5f...f72
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #4 Skrevet 24. juni 2016 Fikk alltid gode økter, og det var ikke sånn at jeg lengtet hjem etter første steg Det var forfriskende hvertfall, merket heller ikke noe til kulda, siden jeg hadde prøvd å kle meg riktig. Var det jeg var mest redd for, før jeg startet. Jeg hadde bare vanlige brodder, og de var veldig forstyrrende, de ramlet av (sikkert feil str til joggesko) og var i veien.. Aldri prøvd løpebrodder, men følte at skoene funket. Uten hadde det blitt veldig glatt. men prøv deg frem! Trenger jo ikke kjøpe noe før du må. Anonymkode: 61914...769
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #5 Skrevet 24. juni 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk alltid gode økter, og det var ikke sånn at jeg lengtet hjem etter første steg Det var forfriskende hvertfall, merket heller ikke noe til kulda, siden jeg hadde prøvd å kle meg riktig. Var det jeg var mest redd for, før jeg startet. Jeg hadde bare vanlige brodder, og de var veldig forstyrrende, de ramlet av (sikkert feil str til joggesko) og var i veien.. Aldri prøvd løpebrodder, men følte at skoene funket. Uten hadde det blitt veldig glatt. men prøv deg frem! Trenger jo ikke kjøpe noe før du må. Anonymkode: 61914...769 Jeg kan jo prøve med løpebrodder den første turen når snøen kommer. Det er sånne: https://www.gsport.no/produkt/140416/nordic-grip-brodder-running Ser jo ut til at de skal festes godt til skoen, men det er jo bare borrelås, så kan vel lett gå opp... De kjøpes i størrelse, mine er i 37-41 , og joggeskoene mine er størrelse 38. Anonymkode: 46d5f...f72
Gjest gjest- silje Skrevet 24. juni 2016 #6 Skrevet 24. juni 2016 Hvis du tenker litt positivt på det, så blir nok dørstokkmila litt kortere, og plutselig så er det blitt en vane å trene i dritt vær. Og så er det jo ikke bare stygt vær heller. Det å kjenne den skarpe friske vinterlufta og sola som glimter til, er helt fantstisk! Der er viktig med gode klær når det er minusgrader så jeg bruker to lag på beina ; ullstrømebukse og tights. På overkroppen tre lag; singlet, langarmet genser, og flisjakke. Og så har jeg ullsokker, pannebånd, hansker uten fingre og hals. Det koster kanskje litt, men det er viktig med gode klær, slik at en ikke forblir kald under hele turen, da er det lett å skade seg.
Snabeltann Skrevet 24. juni 2016 #7 Skrevet 24. juni 2016 Når jeg er bare halvveis motivert får jeg mannen til å kjøre med et stykke unna...alt etter hvor langt jeg vi springe, og sette meg av - så må jeg springe hjem. Og så snart jeg er i gang og blitt varm er det deilig! Og veldig godt å komme hjem. Får ikke til å løpe i brodder -får vondt i knærne. Bruker vanlige joggesko stortsett hele året. (Nordnorge) en skjelden gang det er blank is bruker jeg piggsko - men ikke til turer over 60 min. Da blir også knærne kake...
Kelsi Skrevet 24. juni 2016 #8 Skrevet 24. juni 2016 Om det ikke er nevnt før her; bruk en app, for eksempel Nike running eller Strava og konkurrer mot deg selv eller andre 1
Atea Skrevet 24. juni 2016 #9 Skrevet 24. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg må dessverre melde meg ut av treningssenteret, fordi jeg flytter lengre unna (slik at det blir utrolig lang vei å dra dit), og i tillegg til at jeg faktisk ikke har råd. Tenker å fortsette å trene, og da mest jogging utendørs + styrke i stua. Nå om sommeren er det jo greit å jogge utendørs. Men på dager med regn og/eller vind, synker motivasjonen enormt. I tillegg gruer jeg meg til det blir kaldere og det blir snø, is, slaps og vind. Er vant til å trene ganske mye året rundt (siden jeg har trent på senter), men nå er jeg "bekymret" for at jeg kommer til å trene mye mindre siden jeg liksom er avhengig av været og føret til enhver tid. Noen som har tips til motivasjon for å komme seg på joggetur i dårlig vær (året rundt) og på vinteren når det er kaldt, mørkt og snø/is? På forhånd, tusen takk! Anonymkode: 46d5f...f72 Jeg foerstår hva du mener, tror jeg, jeg bruker å ride og på vintren er det ofte ski.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #10 Skrevet 24. juni 2016 1 time siden, Snabeltann skrev: Når jeg er bare halvveis motivert får jeg mannen til å kjøre med et stykke unna...alt etter hvor langt jeg vi springe, og sette meg av - så må jeg springe hjem. Og så snart jeg er i gang og blitt varm er det deilig! Og veldig godt å komme hjem. Får ikke til å løpe i brodder -får vondt i knærne. Bruker vanlige joggesko stortsett hele året. (Nordnorge) en skjelden gang det er blank is bruker jeg piggsko - men ikke til turer over 60 min. Da blir også knærne kake... Har også hørt om andre som får vondt i knærne av brodder. Derfor torde jeg aldri å prøve dem sist vinter, i frykt for å få vondt. Hvorfor er brodder så dårlig for knærne, men piggsko bedre? Anonymkode: 46d5f...f72
Gjest gjest- silje Skrevet 24. juni 2016 #11 Skrevet 24. juni 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har også hørt om andre som får vondt i knærne av brodder. Derfor torde jeg aldri å prøve dem sist vinter, i frykt for å få vondt. Hvorfor er brodder så dårlig for knærne, men piggsko bedre? Anonymkode: 46d5f...f72 Jeg har ikke den erfaringen. Det har ikke gjort vondt, men det er utrolig tungt! Ts: glemte å spørre om du kanskje har plass til ei mølle der du flytter? Da slipper du å jogge ute på de verste dagene - jeg jogger for eks ikke hvis det er sludd - altså 5 - 10 cm sludd, er det verste jeg vet En mølle trenger ikke å koste så mye, jeg la ut kjøpsannonse på til salgs- sider på face, da jeg var usikker på om den kom til å bli brukt, og jeg fikk en kjempebillig Men den krever litt plass, det gjør den.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #12 Skrevet 24. juni 2016 26 minutter siden, gjest- silje skrev: Jeg har ikke den erfaringen. Det har ikke gjort vondt, men det er utrolig tungt! Ts: glemte å spørre om du kanskje har plass til ei mølle der du flytter? Da slipper du å jogge ute på de verste dagene - jeg jogger for eks ikke hvis det er sludd - altså 5 - 10 cm sludd, er det verste jeg vet En mølle trenger ikke å koste så mye, jeg la ut kjøpsannonse på til salgs- sider på face, da jeg var usikker på om den kom til å bli brukt, og jeg fikk en kjempebillig Men den krever litt plass, det gjør den. Mølle hadde absolutt vært tingen, men jeg har dessverre verken råd eller plass Bor i et kollektiv hvor jeg har et rom på 7 kvadrat, og ellers deler jeg kjøkken, stue og bad med fem andre. Derfor blir det nok ikke plass til mølle noe sted. Det får bli den dagen jeg blir voksen, rik, og kjøper meg egen leilighet Anonymkode: 46d5f...f72
Gjest gjest- silje Skrevet 24. juni 2016 #13 Skrevet 24. juni 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mølle hadde absolutt vært tingen, men jeg har dessverre verken råd eller plass Bor i et kollektiv hvor jeg har et rom på 7 kvadrat, og ellers deler jeg kjøkken, stue og bad med fem andre. Derfor blir det nok ikke plass til mølle noe sted. Det får bli den dagen jeg blir voksen, rik, og kjøper meg egen leilighet Anonymkode: 46d5f...f72 Ja, den tar litt plass Vi måtte løfte den inn vinduet, da den ikke gikk inn døra til treningsrommet, så da måtte den gjennom vinduet Mi var kjempebillig, så en kan være heldig med prisen. Mange som kjøper og så blir det ikke brukt, da selger de billig Hmm, da vet jeg ikke andre råd, enn gode klær, god musikk og at du innstiller deg på at dette skal du klare og at det går bra, for det gjør som oftest det! Og på de verste dagene, så kan du jo evt trene til video i stua, hvis de andre ikke bryr seg - eller kanskje svømming kan være noe for deg?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #14 Skrevet 25. juni 2016 Hva om du sparer til en tredemølle å ha hjemme? Den kan du bruke om vinteren og ellers dager med dårlig vær. Finnes sikkert pent brukt på Finn også Anonymkode: 56477...1fd
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #15 Skrevet 25. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva om du sparer til en tredemølle å ha hjemme? Den kan du bruke om vinteren og ellers dager med dårlig vær. Finnes sikkert pent brukt på Finn også Anonymkode: 56477...1fd Hvis du leser over her, så har jeg absolutt ikke plass til tredemølle i kollektivet hvor jeg bor. Anonymkode: 46d5f...f72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå