Gå til innhold

Fjerning av fliser, og noen andre spørsmål!


Indira

Anbefalte innlegg

Vi fikk nøklene til vår nye leilighet idag.

Dæsken den var annerledes uten møbler asså!

Ikke negativt, vi visste den var slitt og regnet med en del oppussing!

Kjøkkenet er ikke pent! De har klart å flislegge (!!!) veggene fra gulv til tak der! Bak komfyren blant annet! Ser ikke ut!

To vegger tilsammen minus skap osv.

Vi har ikke penger nå i første omgang til å kjøpe nytt kjøkken, derfor må vi finne en midlertidig løsning som er grei nok.

Så da spør jeg; Hvordan fjerner jeg fliser? Går det evt. ann å male dem? Blir det pent?

Og er det noen som har noen forslag til maling av kjøkkenskapene (de er aprikose nå *grøsse*)?

Takknemlig for hjelp!:)

_________________

Indira kyss.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Indira den 2002-03-04 21:10 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He, he. Er akkurat i samme situasjon som deg. Det var visst en del mer som måtte fikses iden nye leiligheten enn vi hadde trodd på forhånd ja! Men vi får ta tiden til hjelp og være nøye, så blir det SÅ FINT SÅ icon_smile.gif

Jeg har selv fjernet fliser en gang. Det er en skikkelig d****jobb! Bruk en rett kniv eller et stemjern (tror det heter det) og løsne flisene med (stikk inn på baksiden og prøv å "benne" flisen løs). Vær forsiktig, for det er lett å skade gipsplatene under.

Håper for din skyld at de tidligere eierne har slurvet når de har satt opp flisene icon_wink.gif

Kjøkkeninnredningen kan du male med halvblank maling. Bruk en liten, fast rulle. Det blir pent (har selv gjort det på hytte med meget bra resultat).

Lykke til!!!

Hilsen Lula (med maling i håret) 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også male fliser (har sett flere pene resultater av det) - husk bare å rengjøre de grundig på forhånd med grønnsåpe og bruk deretter en liten rulle (a la det du må bruke på kjøkkenskapene). 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maling på fliser går fint det, men du kan også legge nye fliser på de gamle. Det gjorde jeg etter å ha prøvd meg med meisel en stund. Det gikk rett og slett ikke. Dette var en gammel leilighet og jeg tror limet var bedre før.. he-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du kan male flisene. Var et boligbilag til Alllers eller Norsk Ukeblad forrige uke der de viste fra et hus der dette var gjort, og det ble kjempefint. Fortalte også hvordan det skulle gjøres. Der tror jeg det var en del informasjon du i din situasjon ville hatt nytte av, ja.....

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...