Devilheart Skrevet 24. juni 2016 #1 Del Skrevet 24. juni 2016 I dagens SM-samfunn (sosial media) er det blitt nærmest en norm å ha profiler overalt (forumer, twitter, insta, snap, osv.). Vi som ikke har kontoer overalt og bruker det aktivt, kan bli sett ned eller rart på. Men det er ikke dagens tema, så skal ikke gå i detaljer der. Dagens tema er å bruke diskusjon.no og KG parallellt. Er blitt oppmerksom på et fenomen den siste tida: folk skriver helt identiske innlegg i hvert forum. Naturligvis kan man det, ingenting galt med det. Men syns kickeren kommer når man poster med åpent nick ene stedet og anonymt det andre. But why? Eneste jeg kommer på er at folk har forskjellige nick her og der og ikke vil bli gjenkjent. Men når man driver sånt, blir man jo "kjent" på ett av stedene uansett. Hvorfor ikke poste med åpent nick aller anonym på begge steder? For oss andre blir det litt underholdning da. Litt morsomt å se en tråd av AB her, og samme tråd med helt identisk innhold der borte. Responsen blir enda morsommere da folk kommer med helt forskjellige og motsatte svar. Så det kan også være en av grunnene; TS ønsker mange og varierte svar fra begge steder. Iblant slår det feil ut også, og KG mener en ting, og Diskusjon en helt annen. Stor underholdningsverdi blir det iallfall. Jeg har selv bruker begge steder, men er ytterst sjelden at jeg har laget tråder om samme tema både her og der. Og nei, denne tråden vil dere ikke se der borte. Ble inspirert av en annen bruker der nå nylig. Tenker det er flere som vil klare å legge 2+2 sammen nå som ideen er plantet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #2 Del Skrevet 24. juni 2016 Jeg er ikke på diskusjon.no men har lagt merke til samme fenomen andre steder. Men hvordan vet du at det er samme person som har startet begge trådene? Det kan jo være en annen person som har kopiert innlegget. Anonymkode: 259ed...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilheart Skrevet 24. juni 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 24. juni 2016 Fordi er noen virkelig dumme til å gjøre det? Man kan ikke bare kopiere en annen brukers innlegg og bruke det som eget. Det blir plagiat. Da må man i så fall skrive i innlegget at man har det samme problemet og ikke gidder skrive alt på nytt. Men normalt gjøres det ikke. Har man litt fornuft, bruker man samme tråd til å finne svar. [Ref. "Jeg har også samme problem, så jeg slenger meg i tråden" opplegg]. Det har jeg gjort før, og mye enklere enn å lage helt ny tråd om identisk problemstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå