Gå til innhold

Skal sende 300.000kr til utlandet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, skal sende 300.000kr til Tyskland. Jeg har en bedrift som omsetter for hundre millioner(+/-). Jeg kommer til å sende via DNB, mest trolig. Men er det bare å dukke opp hos DNB og sende, må jeg forklare eller skatte av disse pengene? Tar ut en inntekt på 5 millioner hver år ca. Solgte den sekundære boligen min med en gevinst på over en mill i kontanter som ble satt rett på konto. Med andre ord; banken vet godt hvor pengene kommer fra, så det eneste spørsmålet mitt blir da som tidligere nevnt, må jeg skatte og/eller forklare hvorfor jeg sender 300.000 til en bedriftskonto i Tyskland?

Anonymkode: fed9e...ba7

AnonymBruker
Skrevet

Du sender via nettbanken, og der må beløp over kr 100 000 forklares med egen kode og hva pengene gjelder. 

Anonymkode: cea1e...eb7

AnonymBruker
Skrevet

Nei... Du kan jo stappe de opp i ræva og dra over med dem selv? Du tar bare litt av 5-millionerslønnen din og kjøper en billett på første klasse.

Eller..du kan dra ut noe av de 100 millonene og kjøpe et firmafly og peise bort med det?

Eller er du for opptatt med å vaske ut av den sekundære boligen din etter salget? Self ikke, du har da vaskehjelp.

Anonymkode: 30b9b...864

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, skal sende 300.000kr til Tyskland. Jeg har en bedrift som omsetter for hundre millioner(+/-). Jeg kommer til å sende via DNB, mest trolig. Men er det bare å dukke opp hos DNB og sende, må jeg forklare eller skatte av disse pengene? Tar ut en inntekt på 5 millioner hver år ca. Solgte den sekundære boligen min med en gevinst på over en mill i kontanter som ble satt rett på konto. Med andre ord; banken vet godt hvor pengene kommer fra, så det eneste spørsmålet mitt blir da som tidligere nevnt, må jeg skatte og/eller forklare hvorfor jeg sender 300.000 til en bedriftskonto i Tyskland?

Du må kontakte banke først for å få ok og ett eller annet til å overføre så mye penger via nettbanken. Du får en spesiell kode. Mange pensjonister som bor deler av året i utlandet overfører penger på denne måte fra sine norsk og til sine utenlandske kontoer. 

Anonymkode: ff927...475

AnonymBruker
Skrevet

Hadde de detaljene i HI vert sanne, så ville du ikke lurt på hvordan...

Ergo er hele HI et falsum.

Anonymkode: b22c0...006

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt. Derav mitt seriøse svar også.

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her, forklar? Du forstår at jeg ikke spør om "hei jeg er vaskehjelpen på Jernbanetorget, og har en inntekt på 300.000kr i året, har tenkt til å sende HELE årslønna mi til utlandet, tror dere jeg blir tatt i hvitvaskning?" Men heller "hei, tjener veldig bra, må sende 300k til Tyskland. Har aldri gjort dette før da jeg driver en bedrift innen dagligvarer. Grunnet erfaring, spør jeg om andre kanskje vet noe mer om dette enn meg." 

Du er ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen for å si det mildt. Selvfølgelig spør myndighetene spørsmål om hvorfor en rengjøringspersonell sender en hel årslønn til utlandet, altså 100% av årslønna si, enn en som sender 6% av årslønna si, og ikke snakk om den ene millionen i gevinst ved å selge sekundærboligen rett før boligkrakket.

til dere andre, takk for svar.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du driver bedrift som omsetter i hundremillionerklassen og lurer på hvordan overføre penger? Hør med regnskapskontoret ditt...

Anonymkode: d0978...dd9

• Liker 10
Skrevet

Det mest naturlige er å ta kontakt direkte med banken.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kjøpt diamanter for beløpet og sendt de som A-post anonymt. Problem solved.

Anonymkode: 3376e...9a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du driver bedrift som omsetter i hundremillionerklassen og lurer på hvordan overføre penger? Hør med regnskapskontoret ditt...

Morsomt hvor all-vitende folk skal tro de er. 

Alt jeg sier er 2 ord, franchise og dagligvare.

Det er ikke mange kiwibutikker som sender flerrende tusen over til naboen er det vel? Så hvordan det skal være naturlig for meg å vite om prosesser rundt å overføre summer rundt andres årslønn, er for meg et mysterium. Dere sender vel mer penger enn meg ser det ut som siden dere vet alt om hva som er reelt for en kjøpmann å vite og ikke.

Forresten er dette en privat affære, kan derfor ikke kontakte kiwis regnskapsfører for å spørre om hvordan jeg skal sende penger fra min private konto (derav opplysninger om hva jeg tar ut i inntekt og profitt på salg av sekundærbolig)

Spydige, og spekulasjoner om troll, kommer ikke til å bli besvart lenger. Hadebra nettroll :-)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mange kiwibutikker som sender flerrende tusen over til naboen er det vel? Så hvordan det skal være naturlig for meg å vite om prosesser rundt å overføre summer rundt andres årslønn, er for meg et mysterium. Dere sender vel mer penger enn meg ser det ut som siden dere vet alt om hva som er reelt for en kjøpmann å vite og ikke.

Forresten er dette en privat affære, kan derfor ikke kontakte kiwis regnskapsfører for å spørre om hvordan jeg skal sende penger fra min private konto (derav opplysninger om hva jeg tar ut i inntekt og profitt på salg av sekundærbolig)

Spydige, og spekulasjoner om troll, kommer ikke til å bli besvart lenger. Hadebra nettroll :-)

Over før pengene fra konto til konto, vel?? Hvor vanskelig kan det være? Ingen som snakker om hvitvasking eller annet tull, uansett har du jo ditt på det rene??

Herregud...:klaske:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, hvis man omsetter for 100 mill så spør man ikke om økonomisk råd på Kvinneguiden...

Anonymkode: 80918...9be

• Liker 7
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei... Du kan jo stappe de opp i ræva og dra over med dem selv? Du tar bare litt av 5-millionerslønnen din og kjøper en billett på første klasse.

Eller..du kan dra ut noe av de 100 millonene og kjøpe et firmafly og peise bort med det?

Eller er du for opptatt med å vaske ut av den sekundære boligen din etter salget? Self ikke, du har da vaskehjelp.

Hva er dette for et svar? Misunnelig eller?

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De opplysningene du gji i HI har endel forutsetninger. Du skal ha oss til å tro at dette er sant, men du lurer ikke oss fordi du har nemlig ikke tenkt på alle forutsetningene som vi vet om her inne.

Driver man et firma som bare er ti prosent i den størrelse du ramser opp i HI, så har man medarbeidere som tar seg av pengebruken. En leder spør ikke hvordan, men hva. Han gir beskjeder og ordrer sine medarbeidere til å gjøre dette for han.

Be de på regnskapsavdelingen å sende de pengene, men det blir vanskelig, for da må du dikte opp ting du overhodet ikke klarer å tenke på siden du aldri har vært i nærheten av å jobbe i en administrativt organisasjon av den størrelsen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Honey Dew skrev:

Hva er dette for et svar? Misunnelig eller?

Hvordan kan man være misunnelig på en som til de grader lyver?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Den 24. juni 2016 at 12.14, AnonymBruker skrev:

Jeg har sendt noen hundre tusen til utlandet flere ganger. Det er jo bare å overføre det til kontoen til den som skal ha det. Svarer bare på et par spørsmål i forbindelse med hvitvasking etc. 

Hvorfor lurer du på om du skal skatte av disse pengene? Skatt har da ingenting på pengeoverføringer å gjøre.

Anonymkode: 121e0...d38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 6/24/2016 at 13.10, AnonymBruker skrev:

Hvis dette er private penger hvorfor i all verden nevnte du i HI at du hadde egen bedrift? Det har jo ingen verdens ting med saken å gjøre?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er så evneveik at du ikke klarte å google "overføre større beløp til utlandet"? Det får meg til å tvile på resten av historien din.. Men for all del, det er sommer og dårlig vær, lov å drømme seg litt bort :)

(Så håper jeg du står ved uttalelsen din om å ikke besvare denne typen innlegg :) )

Anonymkode: a7df3...75b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...