AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #1 Skrevet 24. juni 2016 Jeg trenger litt hjelp, pr idag har jeg "grønt kort" fra VISA. Og jeg ser det er endel ulemper med det kortet: Årspris 275,- Varekjøp i Norge og i utlandet Gratis Uttak i våre minibanker Gratis Uttak i andre bankers minibank 7,- Valgfritt kortdesign 75,- Valutauttak i våre minibanker 20,- Visauttak i annen bank i Norge 35,- Kontantuttak i utlandet minibank og bank 35,- Valutapåslag 1,75 % Manuell rebestilling kort 200,- Beløpsgrense i minibank 9.900,- pr. 4 dager 20.000,- i DNBs innendørs automater Beløpsgrense i minibank utland 9.900,- pr. 4 døgn Beløpsgrense for varekjøp i Norge 100.000,- pr. døgn Beløpsgrense for varekjøp utland Disponibel saldo Beløpsgrense for manuelt uttak Disponibel saldo ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Mens med hvitt kort (mastercard) står det dette: Årspris Gratis Varekjøp i Norge og i utlandet Gratis Uttak i minibanker i Norge og utlandet Gratis Papirfaktura Gratis Overføring fra MasterCard til konto Gratis* SAS EuroBonus** 59,-/måned Valuta Kjøp av valuta i våre minibanker Gratis Kurspåslag ved bruk i utlandet 1,75 % Nom. rente per mnd. av benyttet kreditt p.t. 1,55 % (eff. p.t. 20,27 % p.a.) Er det noe som helst som taler for at jeg ikke skal skaffe meg et hvitt mastercard/kredittkort fra DnB? Jeg er helt newbie, har hatt det grønne kortet i alle år, men det er endel gebyrer på det som har irritert meg noen ganger. Hva er forskjellen, og hvorfor ser mastercardet bedre ut enn bankkortet? ER det bedre? Burde jeg skaffe meg det? Skal til utlandet og tenker litt på hva det koster å ta ut. ELLERS har vi det hvite bankkortet, som også ser bedre ut: Årspris Gratis Varekjøp i Norge og i utlandet Gratis Uttak i våre minibanker Gratis Uttak i andre bankers minibank Gratis Valgfritt kortdesign 75,- Visauttak i annen bank i Norge Gratis Kontantuttak i utlandet minibank og bank Gratis Valutapåslag 1,75 % Tilleggskort 275,- (årspris) Manuell rebestilling kort 200,- Beløpsgrense i minibank 9.900,- pr. 4 døgn og 20.000,- i DNBs innendørs automater Beløpsgrense i minibank utland 9.900,- pr. 4 døgn Beløpsgrense for varekjøp i Norge 100.000,- pr. døgn Beløpsgrense for varekjøp utland Disponibel saldo Beløpsgrense for manuelt uttak Disponibel saldo Men hvorfor selger de bankkort med gebyr, når man får kjøpt hvitt kort UTEN gebyr? Hjelp en noob Anonymkode: c35ad...9dc
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #2 Skrevet 24. juni 2016 Oi, her skjedde det noe rart med innlegget. Prøver igjen: MITT NÅVÆRENDE BANKKORT, GRØNT KORT: Årspris275,- Varekjøp i Norge og i utlandetGratis Uttak i våre minibankerGratis Uttak i andre bankers minibank7,- Valgfritt kortdesign75,- Valutauttak i våre minibanker20,- Visauttak i annen bank i Norge35,- Kontantuttak i utlandet minibank og bank35,- Valutapåslag1,75 % Manuell rebestilling kort200,- Beløpsgrense i minibank 9.900,- pr. 4 dager 20.000,- i DNBs innendørs automater Beløpsgrense i minibank utland 9.900,- pr. 4 døgn Beløpsgrense for varekjøp i Norge 100.000,- pr. døgn Beløpsgrense for varekjøp utland Disponibel saldo Beløpsgrense for manuelt uttak Disponibel saldo HVITT BANKKORT: ÅrsprisGratis Varekjøp i Norge og i utlandetGratis Uttak i våre minibankerGratis Uttak i andre bankers minibankGratis Valgfritt kortdesign75,- Visauttak i annen bank i NorgeGratis Kontantuttak i utlandet minibank og bankGratis Valutapåslag1,75 % Tilleggskort275,- (årspris) Manuell rebestilling kort200,- Beløpsgrense i minibank 9.900,- pr. 4 døgn og 20.000,- i DNBs innendørs automater Beløpsgrense i minibank utland 9.900,- pr. 4 døgn Beløpsgrense for varekjøp i Norge 100.000,- pr. døgn Beløpsgrense for varekjøp utland Disponibel saldo Beløpsgrense for manuelt uttak Disponibel saldo HVITT MASTERCARD: ÅrsprisGratis Varekjøp i Norge og i utlandetGratis Uttak i minibanker i Norge og utlandetGratis PapirfakturaGratis Overføring fra MasterCard til kontoGratis* SAS EuroBonus**59,-/måned Valuta Kjøp av valuta i våre minibankerGratis Kurspåslag ved bruk i utlandet1,75 % Nom. rente per mnd. av benyttet kredittp.t. 1,55 % (eff. p.t. 20,27 % p.a.) *Rente påløper fra dag 1 ved overføring fra MasterCard til konto. Anonymkode: c35ad...9dc
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #3 Skrevet 24. juni 2016 Alle har ikke rett på hvitt kort. Derfor. Jeg skal beholde mine hvite så lenge jeg kan Anonymkode: 28e0c...1a0
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #4 Skrevet 24. juni 2016 Merk at det er ikke alle butikker som godtar kredittkort. Mastercardet er et reint kredittkort. Visakortet er kombinert kreditt- og debetkort. Dersom du kvalifiserer til hvitt kort er det ingen grunn til ikke å bruke dette. Du sparer som du selv sier masse gebyrer. Du bør da velge hvitt Visa bankkort. Dette kan benyttes i alle butikker. For å få hvitt kort må du være mellom 18-33 år og være student eller lærling. Anonymkode: 8af7e...9d5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #5 Skrevet 24. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merk at det er ikke alle butikker som godtar kredittkort. Mastercardet er et reint kredittkort. Visakortet er kombinert kreditt- og debetkort. Dersom du kvalifiserer til hvitt kort er det ingen grunn til ikke å bruke dette. Du sparer som du selv sier masse gebyrer. Du bør da velge hvitt Visa bankkort. Dette kan benyttes i alle butikker. For å få hvitt kort må du være mellom 18-33 år og være student eller lærling. Anonymkode: 8af7e...9d5 Jeg har hvitt kort, men er verken student eller lærling. Anonymkode: 88e3b...e54
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #6 Skrevet 24. juni 2016 For å si det enkelt ville aldri vurdert et eneste kort eller en konto hos DNB. Det finnes så mange andre banker med bedre betingelser . Anonymkode: 858a5...0c8 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #7 Skrevet 24. juni 2016 Oppfattet dette som Dnb. Leste kun det som Dnb selv sier: https://www.dnb.no/privat/hverdagsbank/kort/hvite-kort.html Anonymkode: 8af7e...9d5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #8 Skrevet 24. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppfattet dette som Dnb. Leste kun det som Dnb selv sier: https://www.dnb.no/privat/hverdagsbank/kort/hvite-kort.html Anonymkode: 8af7e...9d5 Regner med det er meg du sikter til? Det er dnb jeg har, og det var de selv som mente jeg måtte ha hvitt kort. Selv om jeg verken var/er student, lærling eller i førstegangstjenesten. Anonymkode: 88e3b...e54
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #9 Skrevet 24. juni 2016 Ja... haha.. Fikk hjelp. Kjøpte grønt mastercard. Null årsavgift, bruker det kun hvis jeg mister bankkortet eller er utenlands. Anonymkode: c35ad...9dc
carmen81 Skrevet 24. juli 2016 #10 Skrevet 24. juli 2016 Den 24. juni 2016 at 11.32, AnonymBruker skrev: For å si det enkelt ville aldri vurdert et eneste kort eller en konto hos DNB. Det finnes så mange andre banker med bedre betingelser . Anonymkode: 858a5...0c8 Er nå veldig fornøyd med mine Saga Platinum kort fra DnB inntil videre. Sikkert de med bedre betingelser, men er ikke noe stress sånn sett.
ajarRun Skrevet 24. juli 2016 #11 Skrevet 24. juli 2016 Den 24.6.2016 at 12.08, AnonymBruker skrev: Ja... haha.. Fikk hjelp. Kjøpte grønt mastercard. Null årsavgift, bruker det kun hvis jeg mister bankkortet eller er utenlands. Anonymkode: c35ad...9dc DnB sitt grønne? Det er svindyrt og fult av gebyrer. Et øyeblikk siden, carmen81 skrev: Er nå veldig fornøyd med mine Saga Platinum kort fra DnB inntil videre. Sikkert de med bedre betingelser, men er ikke noe stress sånn sett. Har ikke de haugevis med gebyrer fra alt fra bruk til uttak? Og så gjemmer de gebyrene ved å bare ta pengene fra kontoen isteden for å putte det på faktura.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå