Gå til innhold

Fargevalg barnerom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pusset opp et soverom som nå skal bli toåringens rom. Mangler bare å få maling på veggene og lister. 

Men hvilke farger bør vi velge. Syns dette med fargevalg er utrolig vanskelig! 

I tilstøtende rom - stuen - har vi fargene krydder og wet sand. Barnerommet har vinduer mot vest og nord. Mannen har kjøpt standard lister og ny vindu, så regner med disse er i fargen bomull. 

Toåringen er gutt, så tenke på noe litt blå/grått. Har lyst å male nedre del av en av veggene i konturene av en by, så må ha to farger. 

Noen tips?

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å velge en nøytral gråblå farge, også kjøpe Wallstickers for å pynte opp? Jeg er helt sikker på at jeg har sett noen med bymotiv. 

Anonymkode: 1da3d...7fa

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å velge en nøytral gråblå farge, også kjøpe Wallstickers for å pynte opp? Jeg er helt sikker på at jeg har sett noen med bymotiv. 

Har du forslag til en bestemt farge? Farge navn/kode?

Ja wallstickers kan absolutt være aktuelt 👍🏻

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Tamina82 skrev:

Har du forslag til en bestemt farge? Farge navn/kode?

Ja wallstickers kan absolutt være aktuelt 👍🏻

http://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/nytt-barnerom/

Har du sett denne? Det er et av bildene litt ned på siden med gråblått i to toner og bysilhuett, akkurat slik du beskriver (med fargenavn/koder). 

Ellers liker jeg fargene tusenogennatt og engfiol :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, lag det litt "barnslig" :) Jeg vet om ei som solgte et hus hvor det ene barnerommet var malt i grønt gress, hvite skyer og blå himmel. Til og med taket var himmel-blått, og med en barne-lampe som minnet om en sol. Kjempeflott for det neste barnet som overtok rommet da hennes familie flytta inn, - helt perfekt :) 

Endret av Millimani
  • Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har malt 2åringen min sitt rom i denim blå :) Nydelig blåfarge som er varm og lun :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...