Gå til innhold

Pels SI NEI!!!!!!!!!!

gerotten

Anbefalte innlegg

Hei!

Ønsker å komme med en liten oppfordring:vintern er på innmasj og pels er inn som aldri før (merklig nok)

Vær så snill jenter og gutter:Si NEI TIL PELS!!

Jeg var selv en av dem som ikke tenkte over hva pels egentlig var og hva forhistorien til dyra som var dens tidligere eier var.Jeg var som så mange andre er, nemmelig UVITENDE

Jeg skammer meg inderlig over hvor dum jeg var, og ber dere nå om å ikke støtte denne blodige industrien.

Pels dyra lever ett liv så uverdig ,angstfylt, og smertefullt at det overgår alt.Ta en Titt her:

http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=furfarm

Det er ikke greit å bare ha en pelskant på jakka eller skoene heller.

IKKE KJØP ANDRES LIDELSE!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig Gerotten.Videoen vekket meg opp enda mer.

Visste det var ille men ikke SÅ ille

Hva kan men gjøre Gerotten?Vet du om noen steder men kan melde seg inn og bli med på demonstrasjoner feks?

Ingen med pels slipper inn hos meg mer det er helt sikkert!

Kan man melde seg inn i Peta?Vet noen i såfall hva det koster?

Oddvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sier vel ikke nei takk til litt pels på knaggen? Ikke denne karen i hvertfall!

:wink:

:ler: Det burde passere, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meld deg inn i dyrebeskyttelsen der du bor, eller sentralt.

Følg med på websidene om det er noen kampanjer du kan delta på.

"Spre ordet" om at pels IKKE er greitt til familie, venner, kolleger etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TrudeLise

Sa enig,så enig

Jeg mister respekten når jeg ser noen med pels

Ganske populære de fjortisjakkene med pelskant nå

Lurer på om de vet hva de gjør?

Så videoen og jeg fikk tårer i øynene

Fikk emg til å tenke på en annen grusom dokumentar jeg så en gang i fjor"levende flådd"

Så noen andre den?

Jeg er så forbanna på at dyr må lide og dø for menneskers forfengelighet

Jeg blir kvalm!

Akkurat som jeg blir kvalm av farmen på tv2

At dyr må lide pga et jævla underholdningsprogram

Noen enige?

Vi må stå sammen mot bruken av pels .

Flere og flere land boikotter det

Vi forbrukere må vise at vi vil følge etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under her.

Hva kan men gjøre Gerotten?Vet du om noen steder men kan melde seg inn og bli med på demonstrasjoner feks?

Du kan melde deg inn i Dyrebeskyttelsen, og NOAH - for dyrs rettigheter. NOAH arrangerer en del demonstrasjoner og er alltid takknemlig for alle som engasjerer seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under her.

Du kan melde deg inn i Dyrebeskyttelsen, og NOAH - for dyrs rettigheter. NOAH arrangerer en del demonstrasjoner og er alltid takknemlig for alle som engasjerer seg!!

Takk for rådet.Har hørt om Noah-at de gjør en god jobb for dyr og deres rettigheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tror de ville dyrene går fritt ute?

Er ikke definisjonen av "ville dyr" dyr som går fritt ute? Jeg synes også det er greit å bruke pels fra dyr som har levd ett godt liv i fangenskap, og hvor resten av dyret også blir brukt til mat. Feks ku, kanin osv. Petas metoder og filosofi er jeg helt i mot, og er glad vi ikke har noen like ekstreme grupper her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er ikke definisjonen av "ville dyr" dyr som går fritt ute? Jeg synes også det er greit å bruke pels fra dyr som har levd ett godt liv i fangenskap, og hvor resten av dyret også blir brukt til mat. Feks ku, kanin osv. Petas metoder og filosofi er jeg helt i mot, og er glad vi ikke har noen like ekstreme grupper her i Norge.

Nei, ville dyr er de som ikke egner seg å leve i fangenskap. F.eks rev og ulv har det verre i fangenskap enn kuer og hunder, fordi de har villdyrinstinktet i seg.

Ville dyr som lever godt i fangenskap ja.... Du vet det kjære deg, som nevnt tidligere - disse ville dyrene klarer ikke å leve noe godt liv i fangenskap. For det andre om de hadde egnet seg til å leve i fangenskap, så er ikke måten de lever i fangenskap på et særlig verdig liv.

Filmen om peldyr her:

http://www.dyrevernalliansen.org/media.php

Bilder her:

http://www.dyrevernalliansen.org/media/pels.php

Hvis du legger merk til, ikke bare størrelsen på buret, men også underlaget ser du at de står på gitter. Slik står de hele livet. Grunen til at de ikke har ordentlig underlag, er at pelsen ikke blir så fin. Legg merke til hvordan de ville dyrene virkelig mistrives under sånne forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville dyr som lever godt i fangenskap ja.... Du vet det kjære deg' date=' som nevnt tidligere - disse ville dyrene klarer ikke å leve noe godt liv i fangenskap. [/quote']

Kjære deg, hvor nevnte jeg noe om ville dyr som lever godt i fangenskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
Kjære deg' date=' hvor nevnte jeg noe om ville dyr som lever godt i fangenskap?[/quote']

Men pelsen som du kjøper kommer_ikke fra ville dyr i skogen, men på oppdrettsfarmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget må da være at det er greit med pels fra ville dyr som man VET ikke har levd i fangenskap?

Alle er vel egentlig enige her? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...