AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #41 Skrevet 24. juni 2016 Jeg var en gang vitne i en rettssak der den ene parten i saken ikke dukket opp. Han ble da hentet av politiet, og kom inn isalen iflrt håndjern. Sikkert dødskult å bli hentet av uniforemrt politi og påsatt håndjern på ditt nye studiested... møt opp, ellers vil du angre i etterkant. Anonymkode: a340e...7c4 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #42 Skrevet 24. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg var en gang vitne i en rettssak der den ene parten i saken ikke dukket opp. Han ble da hentet av politiet, og kom inn isalen iflrt håndjern. Sikkert dødskult å bli hentet av uniforemrt politi og påsatt håndjern på ditt nye studiested... møt opp, ellers vil du angre i etterkant. Anonymkode: a340e...7c4 Ja,jøss Anonymkode: fbf4e...185 1
Sulosi Skrevet 24. juni 2016 #43 Skrevet 24. juni 2016 TS. Hva med å snu på tankene du har omkring rettsaken og denne fyren. Han skal ikke få styre ditt liv men, en rettsak gir deg muligheten til å styre hans liv. Det koster deg en halv dag når saken kommer opp, han må betale i dager, uker og måneder. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #44 Skrevet 26. juni 2016 Jeg var innkalt som vitne i en straffesak. I brevet stod det at politiet kan hente deg hvis du ikke møter. Det er standard brev som blir sendt ut. Anonymkode: 70e60...717 1
jabx Skrevet 26. juni 2016 #45 Skrevet 26. juni 2016 Den 24.6.2016 at 9.37, AnonymBruker skrev: Jeg hater politiet fordi de opprettet sak uten å spørre, jeg mener at det var jeg som ble voldtatt og det er mitt liv, og det er jeg som burde velge om jeg orket å gjennomgå dette. Men det er jo ikke bare ditt liv. Det går en voldtektsmann fri der ute. Hvor mange andre har han voldtatt? Hvor mange vil han voldta i fremtiden? Det er bra at politiet tok det såpass alvorlig at de faktisk valgte å starte etterforskning uten at du ønsket det. 7
jabx Skrevet 26. juni 2016 #46 Skrevet 26. juni 2016 Den 24.6.2016 at 14.42, AnonymBruker skrev: Straffeprosessloven §§ 117-125 inneholder regler om fritak for vitneplikt og fritak for å svare på bestemte spørsmål. Mest praktisk for fornærmedes vedkommende er trolig reglene i straffeprosessloven §§ 122 og 123. Anonymkode: fbf4e...185 Fornærmede og mistenkte er vel ikke i familie? 2
Stiani Skrevet 26. juni 2016 #47 Skrevet 26. juni 2016 TS risikerer å bli tildelt penger dersom voldtektsmannen blir dømt. Det hjelper litt på de 100k ts allerede har i lån. 1
jabx Skrevet 26. juni 2016 #48 Skrevet 26. juni 2016 Den 24.6.2016 at 19.29, AnonymBruker skrev: Jeg var en gang vitne i en rettssak der den ene parten i saken ikke dukket opp. Han ble da hentet av politiet, og kom inn isalen iflrt håndjern. Sikkert dødskult å bli hentet av uniforemrt politi og påsatt håndjern på ditt nye studiested... møt opp, ellers vil du angre i etterkant. Anonymkode: a340e...7c4 Håndjern? Det høres merkelig ut. Hadde han motsatt seg fysisk eller noe slikt da eller?
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #49 Skrevet 26. juni 2016 Ok. Du ble voldtatt. Og det skjønner jeg har satt sine spor. Men, du er heldig, for her har politiet faktisk tatt din sak på alvor tross alt. Og så vil du ikke vitne? Si meg hvor dum er du? Voldtekten blir du egentlig aldri ferdig med. Slik er det. Og å se at han blir tiltalt og ja jeg tror han blir dømt om du vitner, det vil hjelpe deg mye mer enn å flykte fra det hele. Du vitner. Ferdig med det. Anonymkode: d2752...b4d 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #50 Skrevet 26. juni 2016 3 minutter siden, jabx skrev: Fornærmede og mistenkte er vel ikke i familie? For n't gang i denne tråden. Et voldtektsoffer er ikke vitne i straffesak men fornærmet. Hun skal ikke inn og avgi en vitneforklaring men sitte ved siden av bistandsadvokat og aktorratet under hele saken fra begynnelse til slutt. Hun skal forklare seg når innledningsforedragene er ferdig og fortelle fra a til å på hva som skjedde. Hun skal svare på spørsmål fra forsvarsadvokaten og eventuelt fra dommerne. Deretter skal hun resten av saken sitte og høre på alt som skjer i saken. Et vitne er bare inne og forteller hva hun har sett og hørt og går igjen. En fornærmet kan ikke nekte å vitne i sin egen straffesak. Da motarbeider hun rettsvesenet og kan straffes deretter. En annen ting, dere som kommer trekkende med utgåtte lovparagrafer vi har ny straffelov nå. Anonymkode: f15e2...01d 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #51 Skrevet 26. juni 2016 9 minutter siden, Stiani skrev: TS risikerer å bli tildelt penger dersom voldtektsmannen blir dømt. Det hjelper litt på de 100k ts allerede har i lån. Ta å få deg litt kunnskap, hun får erstatning uansett han blir dømt eller ikke. Anonymkode: fbf4e...185
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #52 Skrevet 26. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Du ble voldtatt. Og det skjønner jeg har satt sine spor. Men, du er heldig, for her har politiet faktisk tatt din sak på alvor tross alt. Og så vil du ikke vitne? Si meg hvor dum er du? Voldtekten blir du egentlig aldri ferdig med. Slik er det. Og å se at han blir tiltalt og ja jeg tror han blir dømt om du vitner, det vil hjelpe deg mye mer enn å flykte fra det hele. Du vitner. Ferdig med det. Anonymkode: d2752...b4d Makan til frekkhet, hvem er det du tror du er?? Du har ingen rett til å kalle TS dum og du har ingen rett til å fortelle henne hva hun skal gjøre! Skam deg! Anonymkode: fbf4e...185
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #53 Skrevet 26. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Makan til frekkhet, hvem er det du tror du er?? Du har ingen rett til å kalle TS dum og du har ingen rett til å fortelle henne hva hun skal gjøre! Skam deg! Anonymkode: fbf4e...185 Psssdtyyy hold munn! Anonymkode: d2752...b4d
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #54 Skrevet 26. juni 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Psssdtyyy hold munn! Anonymkode: d2752...b4d Nei. Anonymkode: fbf4e...185
Stiani Skrevet 26. juni 2016 #55 Skrevet 26. juni 2016 Politiet har klare beviser for at ts sitter med kunnskap pga tidligere intervjuer. Så hun er rett og slett fucked enten om hun vil det eller ikke, fordi hun må velge mellom to kjipe alternativer nemlig å vitne eller ta straff.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #56 Skrevet 26. juni 2016 2 minutter siden, Stiani skrev: Politiet har klare beviser for at ts sitter med kunnskap pga tidligere intervjuer. Så hun er rett og slett fucked enten om hun vil det eller ikke, fordi hun må velge mellom to kjipe alternativer nemlig å vitne eller ta straff. Jeg tror ikke de kommer til å straffe henne i dette tilfellet,men jeg har anbefalt henne å snakke bistand advokaten og fagpersoner før hun tar en avgjørelse. Anonymkode: fbf4e...185
Stiani Skrevet 26. juni 2016 #57 Skrevet 26. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke de kommer til å straffe henne i dette tilfellet,men jeg har anbefalt henne å snakke bistand advokaten og fagpersoner før hun tar en avgjørelse. Anonymkode: fbf4e...185 Veldig vanskelig å spå hva politiet og eventuelt retten kommer til å gjøre. De har mange andre ting de må ta hensyn til enn bare ts som individ. Det tøft for mange voldtektsoffere å vitne og det å gjøre det lettere for dem å la være kan gjøre det enda vanskligere å få voldtektsmenn dømt. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #58 Skrevet 26. juni 2016 4 minutter siden, Stiani skrev: Veldig vanskelig å spå hva politiet og eventuelt retten kommer til å gjøre. De har mange andre ting de må ta hensyn til enn bare ts som individ. Det tøft for mange voldtektsoffere å vitne og det å gjøre det lettere for dem å la være kan gjøre det enda vanskligere å få voldtektsmenn dømt. Bra svart, i det minste sakelig, Ts har krav på erstatning selv voldektsmannen blir dømt eller ikke, som sagt tidligere i tråden jeg vet ikke om hun forsatt har krav på det hvis hun ikke vitner. Og jeg vet heller ikke hva politiet, og da svarer jeg heller som deg, istendenfor å svare bastant at slik gjør de for å manipulere og bully TS til å vitne, Det er opptil henne, ingen av oss har rett til å si at hun skal, akkkurat som ingen har rett til å be henne om ikke vitne. Jeg bed henne om å ta kontakt med bistandsadvokat og fagpersoner for å høre med de. Og uansett hvilken beslutning hun tar, så er ingen av de som er feil. Hun har kun ansvar for seg selv, men hun må tenke nøye over konsekvensene før hun tar en beslutning. Og tillegg så er færrest av voldekter som blir dømt, så har forståelse for hva TS tenker. Politisk korrekt burde hun ha anmeld og hun burde å vitne,men jeg skjønner at hun ikke har særlig tillit til politiet og retten. Anonymkode: fbf4e...185 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #59 Skrevet 26. juni 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Bra svart, i det minste sakelig, Ts har krav på erstatning selv voldektsmannen blir dømt eller ikke, som sagt tidligere i tråden jeg vet ikke om hun forsatt har krav på det hvis hun ikke vitner. Og jeg vet heller ikke hva politiet, og da svarer jeg heller som deg, istendenfor å svare bastant at slik gjør de for å manipulere og bully TS til å vitne, Det er opptil henne, ingen av oss har rett til å si at hun skal, akkkurat som ingen har rett til å be henne om ikke vitne. Jeg bed henne om å ta kontakt med bistandsadvokat og fagpersoner for å høre med de. Og uansett hvilken beslutning hun tar, så er ingen av de som er feil. Hun har kun ansvar for seg selv, men hun må tenke nøye over konsekvensene før hun tar en beslutning. Og tillegg så er færrest av voldekter som blir dømt, så har forståelse for hva TS tenker. Politisk korrekt burde hun ha anmeld og hun burde å vitne,men jeg skjønner at hun ikke har særlig tillit til politiet og retten. Anonymkode: fbf4e...185 Nei, dette er direkte feil. De fleste voldtekter som ender i retten, ender med dom!! Anonymkode: a7edb...eaa
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #60 Skrevet 26. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, dette er direkte feil. De fleste voldtekter som ender i retten, ender med dom!! Anonymkode: a7edb...eaa Få deg litt kunnskap. 1 av 100 blir dømt, ta å google det. Anonymkode: fbf4e...185
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå