AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #1 Skrevet 23. juni 2016 Hei! Jeg ble voldtatt i fjor sommer. Det var ikke jeg som anmeldte, politiet opprettet sak av seg selv, av div årsaker. Jeg ble aldri spurt. Har fått beskjed av bistandsadvokat at jeg kommer til å bli stevnet som vitne i en rettsak. ''jeg'' (dvs. politiet) har en veldig sterk sak, og rettsak er 95% sannsynlig. Greia er at denne forbannede rettsaken har allerede ødelagt ett år av livet mitt, ett skoleår jeg er forsinket og 100.000 i studiegjeld der jeg ikke har fått utrettet en dritt. Jeg har konstant denne saken hengende over meg, og tanken på en evt. snarlig rettsak er veldig hemmende i hverdagen. Dessuten bruker det jævla politiet så forbanna lang tid på PISS, så det blir ikke rettsak denne sommeren. Derfor har jeg tenkt å nekte å vitne, kommer ikke til å møte opp. Rettsaken blir mest sannsynlig i august, midt i fadderuke og ny studiestart. Det betyr at jeg kommer skeivt ut i ENDA ett skoleår. Dessuten har det satans politiet rota vekk så forbanna mye tid, at dersom gjerningsmannen mot formodning blir dømt - får han nok såppas strafferabatt grunnet tidsbruk at det ikke er verdt det. I tillegg til at det skal mye til for at han blir dømt i det hele tatt. Jeg har derfor konkludert med at jeg nekter å la den pikken ødelegge enda et skoleår for meg, nå skal jeg fortsette livet mitt. Dersom denne saken kommer midt i fadderuken (mest sannsynlig) går jeg glipp av den første og viktigste sosialiseringen, og dermed kommer helt skeivt ut. Dessuten har jeg blitt avhørt ikke mindre enn 4 (FIRE) ganger av det forbanna politivesenet, så det må vel være mulig å spille av/lese opp ett av de mange avhørene? Jeg husker jo allefall ikke MER ett år etter hendelsen!!!!! Så, hva kan skje om jeg nekter å vitne? Altså ikke møter opp? Kommer de å henter meg, og kan jeg bli straffet? Jeg beklager virkelig språkbruken, men jeg HATER politiet i Norge og har ikke et fnugg av respekt for eller tillit til de lenger. Anonymkode: c3791...464 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #2 Skrevet 23. juni 2016 Ikke spør her (jeg vet litt sent) ta kontakt med DIXI eller noe lignende. Anonymkode: fbf4e...185 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #3 Skrevet 23. juni 2016 Hva med de 150 000 kronene i oppreisningskrav...Ikke fristende? Anonymkode: a7edb...eaa 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #4 Skrevet 23. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med de 150 000 kronene i oppreisningskrav...Ikke fristende? Anonymkode: a7edb...eaa De kan jeg få uansett når jeg søker om erstatning. Sjansen for at han blir dømt og får noe straff, kontra ulempene ved å stille opp i rettsak... Jeg kommer ikke til å stille. Lurer på konsekvensene. Anonymkode: c3791...464
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #5 Skrevet 23. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: De kan jeg få uansett når jeg søker om erstatning. Sjansen for at han blir dømt og får noe straff, kontra ulempene ved å stille opp i rettsak... Jeg kommer ikke til å stille. Lurer på konsekvensene. Anonymkode: c3791...464 Prat med fagpersoner først før du tar en beslutning, hva du enn velger er ok, men ikke gjør noe for kjapt. Jeg kan desverre ikke svare på spørsmålet ditt, da jeg faktisk ikke vet. Anonymkode: fbf4e...185 1
herremann Skrevet 23. juni 2016 #6 Skrevet 23. juni 2016 hvis du allrede har "kasta bort" ett år på dette, hvorfor ikke fullføre ved å ta rettsaken? ellers er jo alt forgjeves. 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #7 Skrevet 23. juni 2016 1 minutt siden, herremann skrev: hvis du allrede har "kasta bort" ett år på dette, hvorfor ikke fullføre ved å ta rettsaken? ellers er jo alt forgjeves. Da kaster jeg bort enda ett år på den pikken og dette helvetes rettsvesenet. Ett år er helt forjævlig å ha mistet, men det er bedre enn 2. Anonymkode: c3791...464
herremann Skrevet 23. juni 2016 #8 Skrevet 23. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Da kaster jeg bort enda ett år på den pikken og dette helvetes rettsvesenet. Ett år er helt forjævlig å ha mistet, men det er bedre enn 2. Anonymkode: c3791...464 men er det ikke mulig at dette er ferdig etter rettsaken i august? synes du det er greit at en voldteksmann går fri, og evt forgriper seg på nye jenter? 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #9 Skrevet 23. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da kaster jeg bort enda ett år på den pikken og dette helvetes rettsvesenet. Ett år er helt forjævlig å ha mistet, men det er bedre enn 2. Anonymkode: c3791...464 Chill språket da. Du er pliktig til å møte i retten, men ingen kan tvinge deg til å si noe. Anonymkode: ab58f...068 7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #10 Skrevet 23. juni 2016 1 minutt siden, herremann skrev: men er det ikke mulig at dette er ferdig etter rettsaken i august? synes du det er greit at en voldteksmann går fri, og evt forgriper seg på nye jenter? Jo, men JEG blir ikke ferdig med det etter rettsaken i august. Jeg får alt rippet opp igjen, og må sannsynligvis bearbeide det meste på nytt etter rettsaken (psykologens påstand). Går fri gjør han nok uansett, når det har gått så lang tid. Anonymkode: c3791...464
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #11 Skrevet 23. juni 2016 Tenk om det du går gjennom gjør at h*n/de ikke får mulighet til å voldta noen andre? At voldtektsaker blir henlagt er et stort problem, så hvorfor ikke bruke muligheten til å sette et eksempel? Hvis denne saken gjør at det blir litt lettere for noen andre å få fortgang i saken sin, hvorfor ikke? Anonymkode: 27cba...784 11
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #12 Skrevet 23. juni 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk om det du går gjennom gjør at h*n/de ikke får mulighet til å voldta noen andre? At voldtektsaker blir henlagt er et stort problem, så hvorfor ikke bruke muligheten til å sette et eksempel? Hvis denne saken gjør at det blir litt lettere for noen andre å få fortgang i saken sin, hvorfor ikke? Anonymkode: 27cba...784 En mann som overfaller og voldtar en jente på åpen gate er syk. Han kommer nok til å voldta igjen selv om han får et lite år i fengsel. Hvordan skal jeg sette et eksempel? Ved å utsette utdanningen min ett år til, og bruke 5 år på en bachelorgrad? Og deretter måtte forsvare hele mitt arbeidsliv hvorfor jeg brukte så lang tid - siden jeg på papiret ikke har vært syk? Anonymkode: c3791...464 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #13 Skrevet 23. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En mann som overfaller og voldtar en jente på åpen gate er syk. Han kommer nok til å voldta igjen selv om han får et lite år i fengsel. Hvordan skal jeg sette et eksempel? Ved å utsette utdanningen min ett år til, og bruke 5 år på en bachelorgrad? Og deretter måtte forsvare hele mitt arbeidsliv hvorfor jeg brukte så lang tid - siden jeg på papiret ikke har vært syk? Anonymkode: c3791...464 Prat med fagpersoner som har peil, jeg anbefaler også psykolog. Anonymkode: fbf4e...185 4
MapleSirup Skrevet 23. juni 2016 #14 Skrevet 23. juni 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, men JEG blir ikke ferdig med det etter rettsaken i august. Jeg får alt rippet opp igjen, og må sannsynligvis bearbeide det meste på nytt etter rettsaken (psykologens påstand). Går fri gjør han nok uansett, når det har gått så lang tid. Anonymkode: c3791...464 Det er noe veldig galt med holdningen din her. Jeg foreslår at du snakker med bistandsadvokaten din. Jeg var nylig igjennom dette og er veldig glad for at jeg fikk fullføre prosessen ved å vitne imot han. Det tar EN dag. Det er ikke en lang prosess. Du går muligens glipp av en eneste liten fest.... 14
jabx Skrevet 24. juni 2016 #15 Skrevet 24. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så, hva kan skje om jeg nekter å vitne? Altså ikke møter opp? Kommer de å henter meg, og kan jeg bli straffet? Ja, de kan komme og hente deg. Du har plikt til å møte til avhør hos politiet, eller til rettsmøte. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #16 Skrevet 24. juni 2016 1 minutt siden, jabx skrev: Ja, de kan komme og hente deg. Du har plikt til å møte til avhør hos politiet, eller til rettsmøte. Bevis takk. Anonymkode: fbf4e...185
jabx Skrevet 24. juni 2016 #17 Skrevet 24. juni 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bevis takk. Anonymkode: fbf4e...185 Straffeprosessloven.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #18 Skrevet 24. juni 2016 1 minutt siden, jabx skrev: Straffeprosessloven. Bevis takk. Aslå link til at det stemmer i dette tilfellet, Siden du vet,burde ikke det å være ett problem. Anonymkode: fbf4e...185
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #19 Skrevet 24. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bevis takk. Aslå link til at det stemmer i dette tilfellet, Siden du vet,burde ikke det å være ett problem. Anonymkode: fbf4e...185 Eventuelt kan du bruke Google. Anonymkode: 31ab1...102 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #20 Skrevet 24. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eventuelt kan du bruke Google. Anonymkode: 31ab1...102 Påstår man noe så bastant burde man kunne å bevise det. Enkelt og greit. Anonymkode: fbf4e...185
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå