Gå til innhold

Venninna mi har vært utro

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bør jeg si noe til samboeren hennes? De har vært sammen i fem år og har barn sammen. Hun har planer om å møte fyren imorgen også :icon_frown:

Anonymkode: 8bc5b...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Dette er hennes sak, ikke din. Selv hvor vondt du får av samboer og barn, så må du holde munn. Om hun vil si det så sier hun det selv. Det er ikke gøy å høre fra andre at dama di har vært utro.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde også en venninne som var utro mot sin samboer over en periode med en random fyr. Dette var ingen engangstilfelle, og hun viste heller ingenting av anger utenom "huff..ja..jeg vet det er feil men.. jeg greier bare ikke å la være!". 

Jeg sa til henne at enten legger hun kortene på bordet eller så ville jeg gjøre det. Samma om vennskapet hadde ryket, jeg greier ikke å se folk behandle sine nærmeste på den måten. 

Anonymkode: fecb0...828

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke gøy å få vite at alle utenom deg har gått rundt og visst at dama di har vært utro over lengre tid. Kan du ikke snakke med henne om det først, og si at du synes at det hun holder på med ikke er greit og ta det derfra?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Integritet er viktigere enn lojalitet, og ingen fortjener å bli behandlet på den måten. På den annen spørs det litt på hva slags forhold du har til samboeren hennes, og du burde absolutt si fra til henne først, så hun får en sjanse til å gjøre det selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jessica

Jeg hadde gitt henne alternativ. Si det selv , eller så sier jeg det.  Jeg hadde hatet om alle hadde visst om noe sånt før meg.  Og når hun planlegger å gjenta dette så er Det faktisk ikke slik at hun gjorde en stor feil en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det avhenger av hva slags forhold du har til samboeren og ikke minst hvordan forholdet dem i mellom er. Jeg er i utgangspunktet imot utroskap, men i enkelte situasjoner synes jeg det er forståelig. Det er vanskelig å gi et konkret råd uten å kjenne til omstendighetene. 

Dersom du ikke har en relasjon til samboeren synes jeg du skal la det være opp til henne, men om hun fortsetter dette sidespranget sørger du for at hun vet at du ikke lenger er hennes venninne. 

Anonymkode: 063b0...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner ikke samboeren hennes, har kun hilst på han noen få ganger. Han liker meg ikke. Vet ikke om hun skal møte han for sex, men regner nesten med at det skjer. "Alle" tror hun er så uskyldig, så det er ikke sikkert noen hadde trodd på meg om jeg hadde fortalt det. I tillegg har hun alltid vært veldig imot utroskap, så det kom som et sjokk når hun fortalte det! Det er derfor jeg er så usikker på om jeg skal fortelle det, redd det skal bli snudd over på meg. 

Samboeren hennes har vært kjeftete og kontrollerende i det siste, og hun har ikke følt seg bra nok. Men har ikke gjort det slutt pga barna og håpet det ordnet seg. Så jeg skjønner hun på en måte.. men jeg har sagt akkurat hva jeg mener om saken! Etter dette (ifølge henne) har samboeren hennes blitt veldig snill og sier han er redd for å miste henne, og at han er lei seg for hvordan han har oppført seg mot henne i det siste. Karma? TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skriv et brev (med bevis, som f.eks; da og da møttes de, sånn og sånn vet jeg osv), så får han velge selv hva han vil gjøre med det.

Anonymkode: 6a51d...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ikke samboeren hennes, har kun hilst på han noen få ganger. Han liker meg ikke. Vet ikke om hun skal møte han for sex, men regner nesten med at det skjer. "Alle" tror hun er så uskyldig, så det er ikke sikkert noen hadde trodd på meg om jeg hadde fortalt det. I tillegg har hun alltid vært veldig imot utroskap, så det kom som et sjokk når hun fortalte det! Det er derfor jeg er så usikker på om jeg skal fortelle det, redd det skal bli snudd over på meg. 

Samboeren hennes har vært kjeftete og kontrollerende i det siste, og hun har ikke følt seg bra nok. Men har ikke gjort det slutt pga barna og håpet det ordnet seg. Så jeg skjønner hun på en måte.. men jeg har sagt akkurat hva jeg mener om saken! Etter dette (ifølge henne) har samboeren hennes blitt veldig snill og sier han er redd for å miste henne, og at han er lei seg for hvordan han har oppført seg mot henne i det siste. Karma? TS

Alle som er utro prøver å rettferdiggjøre det. Den enkleste måten er å undergrave den andre ved å fortelle negative ting. Målet er å gi lytteren mindre sympati for den som blir bedratt og dermed fremstår det som forståelig for den som blir bedratt behandler jo ikke den som bedrar godt.

Jeg opplevde dette selv da min samboer var utro mot meg. Jeg så noen av meldingene hun hadde sent til  den hun var utro med og jeg ble satt i et dårlig lys hver gang jeg ble omtalt. Ble kalt for gubben, ting jeg gjorde ble dratt utav sin sammenheng osv.

Bottom line, ikke ta alt for god fisk og det er slettes ikke nødvendigvis karma som slår til her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bør jeg si noe til samboeren hennes? De har vært sammen i fem år og har barn sammen. Hun har planer om å møte fyren imorgen også :icon_frown:

Nei. Hun er venninna di. Du kan gjerne ta noen alvorsord med henne, men lojaliteten din skal stå høyere hos henne enn hos hennes samboer siden du er HENNES venninne. Derfor skal du ikke si det til han. Det er hennes ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart! Tenk deg hvor lite koselig det hadde vært for deg om din samboer har vært utro, og noen viste det men hadde ikke sakt i fra til deg. 

Ja, hun er din venninne men hun gjorde noe helt forferdelig. Utroskap er absolutt ikke greit, og denne mannen har helt klart rett til å få vite om det.

Endret av TarjaT
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Festlig hvordan TS ikke lager tråd om kontrollerende mann, men "kona gir opp til slutt og finner noen andre". 

Anonymkode: 382f8...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...