Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer nå å bestille tur til Kreta om bare noen uker, men greier ikke bestemme oss for om vi skal tørre å ta sjansen eller ikke. Mange sier kanskje det er å være i overkant forsiktig - men jeg er bare sånn.

Det jeg bekymrer meg for er:

Blir det for varmt? Har aldri vært gravid før, så vet ikke hvordan jeg takler varme som gravid.

Hva med mat? Man vet jo aldri hvor renslig maten er.

Og den siste, men største bekymringen: Hva om det skulle skje noe mens vi er der nede? Blødninger feks?

Noen som vil hjelpe meg? Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men tenker mange av dere har erfaring med graviditet og ferietur. :)

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at uke 19-20 er en fin tid å reise på :) andre trimester, formen er vanligvis bra da. 

Kreta er et turistvennlig og fint sted, selv måtte jeg på sykehuset der ifm et håndleddsbrudd, og ble tatt godt imot på et moderne sykehus. Om, mot all formodning, noe skulle oppstå er det nok god hjelp å få (bare pass på at du har gyldig reiseforsikring!). 

Ville kanskje ikke ligget og stekt i sola, du skal vel helst ikke bli overopphetet. Og om du blir brent eller dårlig av sola er det pyton å være syk og gravid samtidig. Kanskje tilbringe litt mer tid i skyggen, være ekstra påpasselig med solkrem og rikelig med vann? :)

ville ellers vært vanlig obs på mat som ikke er gjennomstekt,/ kokt,  har ligget fremme i sola, rå sjømat osv. Heller spise litt kjedelig den uka kanskje, for å være helt sikker? :)

Var selv en uke i Spania i uke 15, det gikk kjempefint og jeg koste meg mase!

Anonymkode: d0135...d39

Skrevet

Vi skal til Kreta når jeg er ca 25 uker, og det eneste jeg er bekymret for er Zika :P ellers sa jordmor at det var lurt med mye pauser fra solen, være påpasselig med frukt og grønt - at det er vasket skikkelig, very very well done biff, helst ikke salatblader (grønnsaker som vokser på busker/trær er ok) og unngå isbiter i drikken med mindre vi lager dem selv av flaskevann :)

Skrevet

Var i syden i juli i fjor, 17 uker på vei. Det gikk helt greit, badet og avkjølte meg når det ble for varmt. Tok pause under parasoll hvis jeg følte for det. Spiste kun varmebehandlet mat da, våget meg ikke på salater, oster og kjøttpålegg osv som jeg ikke visste hvordan var tilberedt. Ble veldig matlei. Ellers en topp tur😁 var nesten verre å komme hjem til varmen her og ikke ha et basseng eller rom med ac😅

Skrevet

Tusen takk for svar alle dere! :) 

Jeg må bare finne meg i at med å ta de rette forhåndregler så skal dette gå bra også.

Turen er ennå ikke bestilt, så vi får se ... Har ikke roet meg helt ennå.

Skrevet

Jeg dro til Hellas i uke 23 ifjor. Det var deilig, spesielt å bade i saltvann! Det ble desverre alt for varmt i lengden så bestilte flybillett tidligere hjemreise.  Vær også obs på melkeprodukter, hjemmelaget is osv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 22 uker gravid og er i Hellas nå. Varmt er det jo, men da er der bare å avkjøle seg ofte, drikke masse vann og holde blodsukkeret oppe:)

Anonymkode: 78337...571

Skrevet

Var 20 uker på vei og på Mallorca i starten av mai. Varmeste jeg opplevde var 23 grader siste natten. Trodde jeg skulle dø 😂 Sov halve natta på verandaen 😝

AnonymBruker
Skrevet

Null problem, kjør på👍

Anonymkode: faf91...a29

AnonymBruker
Skrevet

Reiseforsikring, med dekning av svangerskapsrelaterte problemer samt for tidlig fødsel. 

Anonymkode: 64926...cf6

AnonymBruker
Skrevet

Husk AC på hotellet! Det er lurt... Ellers er det et ypperlig tidspunkt å reise på. 

Anonymkode: dae32...111

Skrevet

jeg har ikke erfaring med utenlandstur under graviditeten, men det er tilfeldig.

det sies det er i 2 trimester de sier det er best å reise😊 Er noe som heter babymoon tror jeg, romantisk tur med mannen, før baby kommer;)

Skrevet

De er jo gravide på Kreta også, så bare man tar sine forhåndsregler går det helt fint :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...