Pretty Potato Skrevet 23. juni 2016 #1 Skrevet 23. juni 2016 Har en Dansk Svensk Gårdshund tispe på snart et år som syter. HELE TIDEN. Det har ingenting å si om vi har gått en tur eller nettopp lekt, sytinga starter med en gang igjen. Hun har både mat, vann og må ikke ut, likevel er sytingen der. Til og med når hun selv leker med en leke syter hun. Noen tips? Har prøvd å ignorere henne til ingen nytte.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #2 Skrevet 23. juni 2016 Hva mener du med syting? Anonymkode: f25a9...5bc
Pretty Potato Skrevet 23. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med syting? Anonymkode: f25a9...5bc Syting, sutring, klaging.
Lutten Skrevet 23. juni 2016 #4 Skrevet 23. juni 2016 får hun nok trening da, fysisk og psykisk? kanskje hun har vondt ett eller annet sted? 🤔
Pretty Potato Skrevet 23. juni 2016 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2016 12 minutter siden, Lutten skrev: får hun nok trening da, fysisk og psykisk? kanskje hun har vondt ett eller annet sted? 🤔 Har tenkt litt på det med vondt selv, men har konkludert at det neppe er dette. Det med treningen kan kanskje hende, Dansk Svensk Gårdshund er jo en rase som trenger mye aktivitet. Og det har dessverre ikke blitt så mye mer enn korte turer og en lang en, pluss litt søk den siste tiden. Men nå reiser vi snart opp til hytta sammen med flere i familien som også har hund. Da blir det nok mye mer aktivitet, både fysisk og psykisk. Så får vi se da om hun slutter.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #6 Skrevet 23. juni 2016 29 minutter siden, Pretty Potato skrev: Syting, sutring, klaging. Sier meg fortsatt ingenting, hva gjør hunden? Er det bjeffing, piping-hva da? Anonymkode: f25a9...5bc
Pretty Potato Skrevet 23. juni 2016 Forfatter #7 Skrevet 23. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sier meg fortsatt ingenting, hva gjør hunden? Er det bjeffing, piping-hva da? Anonymkode: f25a9...5bc Vanskelig å forklare, har alltid bare sagt syting så har alle jeg har kjent skjønt hva jeg mener. Er vell på en måte en form for plagsom piping.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #8 Skrevet 23. juni 2016 Et øyeblikk siden, Pretty Potato skrev: Vanskelig å forklare, har alltid bare sagt syting så har alle jeg har kjent skjønt hva jeg mener. Er vell på en måte en form for plagsom piping. Etter å ha lest hi, tror jeg det er fysisk, jeg hadde hørt med dyrlege Anonymkode: f25a9...5bc
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #9 Skrevet 23. juni 2016 41 minutter siden, Pretty Potato skrev: Har en Dansk Svensk Gårdshund tispe på snart et år som syter. HELE TIDEN. Det har ingenting å si om vi har gått en tur eller nettopp lekt, sytinga starter med en gang igjen. Hun har både mat, vann og må ikke ut, likevel er sytingen der. Til og med når hun selv leker med en leke syter hun. Noen tips? Har prøvd å ignorere henne til ingen nytte. så hun er helt fin på tur og under lek? @Tabris Anonymkode: f25a9...5bc
Pretty Potato Skrevet 23. juni 2016 Forfatter #10 Skrevet 23. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: så hun er helt fin på tur og under lek? @Tabris Anonymkode: f25a9...5bc Ja det er hun. Hun både løper og spretter rundt. Så tviler på at hun har vondt.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #11 Skrevet 23. juni 2016 Et øyeblikk siden, Pretty Potato skrev: Ja det er hun. Hun både løper og spretter rundt. Så tviler på at hun har vondt. Har tagget en som har peiling som kan svare bedre enn meg. Anonymkode: f25a9...5bc
Pretty Potato Skrevet 23. juni 2016 Forfatter #12 Skrevet 23. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Har tagget en som har peiling som kan svare bedre enn meg. Anonymkode: f25a9...5bc Ok. Tusen takk
Ruccula Skrevet 23. juni 2016 #13 Skrevet 23. juni 2016 Hvis hun spiser og drikker som normalt. Har normal energi og virker glad så er det sannsynligvis ikke noe fysisk. Hvorgammel er hunden din? Kan det være at hun nærmer seg løpetid eller akkurat er ferdig med løpetid? Ellers tenker jeg hun kanskje rett og slett kjeder seg og er understimulert. Hunder vil jo også gjerne ha meningsfylte liv. Mine hunder tilbringer mange timer på tur hver dag i tillegg til treninger med hundeklubben 3 dager i uka
Torelli Skrevet 23. juni 2016 #14 Skrevet 23. juni 2016 Regner med dere har kjent på henne, om hun har vondt noen plass? Siden hun spretter og leker er det sannsynlig ikke vondt. En unghund trenger mye stimuli både fysiksk men også mentalt. ville økt dette og sett om hun ble bedre, høres ut som hun kjeder seg. Hvor mye aktivitet og mental trening får hund pr. dag?
Pretty Potato Skrevet 23. juni 2016 Forfatter #15 Skrevet 23. juni 2016 Et øyeblikk siden, Snublefella skrev: Hvis hun spiser og drikker som normalt. Har normal energi og virker glad så er det sannsynligvis ikke noe fysisk. Hvorgammel er hunden din? Kan det være at hun nærmer seg løpetid eller akkurat er ferdig med løpetid? Ellers tenker jeg hun kanskje rett og slett kjeder seg og er understimulert. Hunder vil jo også gjerne ha meningsfylte liv. Mine hunder tilbringer mange timer på tur hver dag i tillegg til treninger med hundeklubben 3 dager i uka Hun spiser og drikker som normalt. Og hun er kvikk og opplagt. Hun er snart ett år. Har selv tenkt tanken på at det kunne vært løpetid, men hun har vært sånn i noen dager nå uten noen andre tegn så er litt usikker. Vi skal somsagt snart til hytta og da har jeg jo fri hele tiden og kan gjøre mye mer. Får se om hun slutter da.
Pretty Potato Skrevet 23. juni 2016 Forfatter #16 Skrevet 23. juni 2016 2 minutter siden, Torelli skrev: Regner med dere har kjent på henne, om hun har vondt noen plass? Siden hun spretter og leker er det sannsynlig ikke vondt. En unghund trenger mye stimuli både fysiksk men også mentalt. ville økt dette og sett om hun ble bedre, høres ut som hun kjeder seg. Hvor mye aktivitet og mental trening får hund pr. dag? Ja det har vi. Men det er nok sannsynligvis ikke det at hun har vondt nei. Hun får en lang tur pluss et bar korte her og der. Også kjører vi litt søk både inne og ute. Ellers har det vært utrolig lite i det siste så vi ska skjerpe oss litt her og så ser vi om hun slutter. En tanke jeg har tenkt er at hun "krangler" fordi hun ikke får stå ute nesten hele dagen lengre, slik som hun fikk i helgen.
Ruccula Skrevet 23. juni 2016 #17 Skrevet 23. juni 2016 Et øyeblikk siden, Pretty Potato skrev: Hun spiser og drikker som normalt. Og hun er kvikk og opplagt. Hun er snart ett år. Har selv tenkt tanken på at det kunne vært løpetid, men hun har vært sånn i noen dager nå uten noen andre tegn så er litt usikker. Vi skal somsagt snart til hytta og da har jeg jo fri hele tiden og kan gjøre mye mer. Får se om hun slutter da. Det kan definitivt være løpetiden som gjør at hun er sånn. De kan bli litt rare og hormonelle i perioden før. Ellers så er hun jo bare et år, veldig mye skjer i den alderen, hun er jo en unghund (ungdom). Hun kommer til å gå gjennom forskjellige faser frem til hun er 2-3 år. Kanskje hun i perioder er ekstra skvetten, ekstra sta, plutselig skjønner hun ingen kommandoer osv... Det er helt normalt Det arbeidet du legger i henne nå, vil være en investering i resten av hennes liv .
Torelli Skrevet 23. juni 2016 #18 Skrevet 23. juni 2016 lykke til, tror det hjelper med økt aktivisering
Pretty Potato Skrevet 23. juni 2016 Forfatter #19 Skrevet 23. juni 2016 Et øyeblikk siden, Snublefella skrev: Det kan definitivt være løpetiden som gjør at hun er sånn. De kan bli litt rare og hormonelle i perioden før. Ellers så er hun jo bare et år, veldig mye skjer i den alderen, hun er jo en unghund (ungdom). Hun kommer til å gå gjennom forskjellige faser frem til hun er 2-3 år. Kanskje hun i perioder er ekstra skvetten, ekstra sta, plutselig skjønner hun ingen kommandoer osv... Det er helt normalt Det arbeidet du legger i henne nå, vil være en investering i resten av hennes liv . Uff, håper virkelig ikke det er løpetid. Er så stress. Har aldri hatt valp før, selvom vi har hatt en voksen hund før, så veit utrolig lite om det å ha valp. Hun har allerede hatt en periode hvor hun ikke skjønner noen kommandoer og en hvor hun er redd for alt. Kan godt hende at det er bare en liten periode hun vil holde på med den sytinga. Håper i hvertfall det. Ja heldigvis er ikke alt arbeidet forgjeves
Pretty Potato Skrevet 23. juni 2016 Forfatter #20 Skrevet 23. juni 2016 8 minutter siden, Torelli skrev: lykke til, tror det hjelper med økt aktivisering Tusen takk! Håper det vil hjelpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå