AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #1 Del Skrevet 23. juni 2016 Vi er et par venninner som er lei av at en supersnill kamerat vi har, har en samboer som har vært utro mot ham - og som stadig vekk flørter med andre menn. Han fortjener bedre enn dette. Han vet ikke om at hun har vært utro, men vi (mest jeg) mener han burde få vite det. Men hvordan? Om vi forteller ham det, vil hun garantert benekte det - og han vil vel tro på henne. Om jeg trodde det var en engangsgreie, hadde det vært en sak, men hun er veldig flørtete generelt, og det virker ikke som om hun er helt den trofaste typen. Kanskje jeg tar feil. For noen dager siden, kom vi på en ide, som sikkert er litt far-fetched, men kanskje gjennomførbar? Nevnte det for kjæresten min, og han mener det er å gå for langt, men nå gjelder dette min kamerat - vi har vært venner siden videregående, og jeg ønsker det beste for ham, og ikke hans. Det vi tenkte på, var å overtale en mann til å flørte litt ekstra med henne ute på byen en kveld. Kysse henne, holde rundt henne, danse etc. og at en av oss diskret kan ta noen bilder av det hele. Vi er litt usikre på hva som vil bli neste steg. Enten a) vise henne bildene, og si at hun burde gjøre det rette og forlate samboeren sin, gi ham sjansen til å finne noen som er mer glad i ham, mer trofast, og at om hun ikke gjør det slutt, så vil samboeren få se bildene også. Eller b) sende bildene til kameraten min - men det virker mer brutalt og noe jeg helst ikke vil gjøre. Vad tycks? Anonymkode: f241d...0ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 23. juni 2016 #2 Del Skrevet 23. juni 2016 Jeg har vært i dine sko, og ettersom jeg selv har blitt utsatt for utroskap, så gjorde jeg det jeg følte var rett. Jeg var god venn med begge partene. Jeg gikk til den utro parten og sa til henne at jeg ikke klarte å se henne gjøre ham til latter ved å ikke være tro mot ham. Hun fikk et ultimatum: Enten forteller du sannheten, eller så gjør jeg det. Utroskap gjør forferdelig vondt. Jeg unner ingen å leve på den måten. Sannheten kommer alltid for en dag og det er bedre å få vite det jo før jo heller slik at man selv kan velge om man ønsker å fortsette å være i et slikt forhold 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #3 Del Skrevet 23. juni 2016 Et øyeblikk siden, altflyter skrev: Jeg har vært i dine sko, og ettersom jeg selv har blitt utsatt for utroskap, så gjorde jeg det jeg følte var rett. Jeg var god venn med begge partene. Jeg gikk til den utro parten og sa til henne at jeg ikke klarte å se henne gjøre ham til latter ved å ikke være tro mot ham. Hun fikk et ultimatum: Enten forteller du sannheten, eller så gjør jeg det. Utroskap gjør forferdelig vondt. Jeg unner ingen å leve på den måten. Sannheten kommer alltid for en dag og det er bedre å få vite det jo før jo heller slik at man selv kan velge om man ønsker å fortsette å være i et slikt forhold Ja, det er vel noe av det jeg tenker også: Han burde få vite det. Men, tenker også at siden jeg vet sannsynligheten er stor for at hun fremdeles driver på med andre, kan jeg/vi heller konfrontere henne med "bevis" slik at hun da kan gå fra ham uten at han trenger å bli såret med ekle detaljer om utroskap. Anonymkode: f241d...0ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #4 Del Skrevet 23. juni 2016 2 minutter siden, altflyter skrev: Jeg har vært i dine sko, og ettersom jeg selv har blitt utsatt for utroskap, så gjorde jeg det jeg følte var rett. Jeg var god venn med begge partene. Jeg gikk til den utro parten og sa til henne at jeg ikke klarte å se henne gjøre ham til latter ved å ikke være tro mot ham. Hun fikk et ultimatum: Enten forteller du sannheten, eller så gjør jeg det. Utroskap gjør forferdelig vondt. Jeg unner ingen å leve på den måten. Sannheten kommer alltid for en dag og det er bedre å få vite det jo før jo heller slik at man selv kan velge om man ønsker å fortsette å være i et slikt forhold Hva skjedde forresten til slutt i denne historien? Gikk de fra hverandre, eller er de fremdeles sammen? Anonymkode: f241d...0ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 23. juni 2016 #5 Del Skrevet 23. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er vel noe av det jeg tenker også: Han burde få vite det. Men, tenker også at siden jeg vet sannsynligheten er stor for at hun fremdeles driver på med andre, kan jeg/vi heller konfrontere henne med "bevis" slik at hun da kan gå fra ham uten at han trenger å bli såret med ekle detaljer om utroskap. Anonymkode: f241d...0ed Hadde ikke du hatt lyst til å vite sannheten? Hadde ikke du følt deg snytt, såret og knust om du fant ut at alle vennene dine visste og ikke fortalte deg det? Å lure henne inn i en felle kan fort slå negativt tilbake på deg. Gjør det enkelt. Snakk med henne og ikke gi henne noe valg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 23. juni 2016 #6 Del Skrevet 23. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva skjedde forresten til slutt i denne historien? Gikk de fra hverandre, eller er de fremdeles sammen? Anonymkode: f241d...0ed Hun begynte å gråte og tryglet meg om å ikke fortelle ham. Påstod at det var over og at hun bare ønsket å være sammen med ham. Jeg sa enkelt og greit at han fortjener å vite sannheten. Så spurte jeg om hva hun hadde følt om hun var i hans sko? Jeg sa også at hun satte meg i en vanskelig situasjon ved å be meg om å holde på en hemmelighet som kanskje ville ødelegge mitt vennskap til ham om han fant ut at jeg visste sannheten uten å si noe til ham. Det at jeg gjorde det klart for henne at hun også gjorde noe kjipt mot meg, gjorde henne overrasket... hun hadde selvsagt ikke sett på det på den måten før. Hun endte opp med å fortelle ham sannheten og det ble dessverre (heldigvis?) slutt... Han ble knust, noe jeg selvsagt forventet samtidig som jeg følte meg fæl i og med at jeg til en viss grad var årsaken til smerten hans. Jeg fortalte ham hvorfor hun hadde innrømmet dette og han takket meg og var glad han fikk vite... Nå er han i et nytt forhold med en fantastisk jente som respekterer ham og er tro og ærlig. Hun lever singellivet og kan flørte med akkurat hvem hun vil uten at noen partner blir knust, og det ser ut som om det egentlig passer henne bra. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #7 Del Skrevet 23. juni 2016 Et øyeblikk siden, altflyter skrev: Hun begynte å gråte og tryglet meg om å ikke fortelle ham. Påstod at det var over og at hun bare ønsket å være sammen med ham. Jeg sa enkelt og greit at han fortjener å vite sannheten. Så spurte jeg om hva hun hadde følt om hun var i hans sko? Jeg sa også at hun satte meg i en vanskelig situasjon ved å be meg om å holde på en hemmelighet som kanskje ville ødelegge mitt vennskap til ham om han fant ut at jeg visste sannheten uten å si noe til ham. Det at jeg gjorde det klart for henne at hun også gjorde noe kjipt mot meg, gjorde henne overrasket... hun hadde selvsagt ikke sett på det på den måten før. Hun endte opp med å fortelle ham sannheten og det ble dessverre (heldigvis?) slutt... Han ble knust, noe jeg selvsagt forventet samtidig som jeg følte meg fæl i og med at jeg til en viss grad var årsaken til smerten hans. Jeg fortalte ham hvorfor hun hadde innrømmet dette og han takket meg og var glad han fikk vite... Nå er han i et nytt forhold med en fantastisk jente som respekterer ham og er tro og ærlig. Hun lever singellivet og kan flørte med akkurat hvem hun vil uten at noen partner blir knust, og det ser ut som om det egentlig passer henne bra. Da endte det jo bra på en måte uansett, selv om jeg vil unngå at kameraten min blir knust. Derfor jeg ønsker å konfrontere henne med bevis, slik at hun skjønner at det er alvor, og at hun forhåpentligvis har anstendighet nok til å gjøre det slutt uten å avsløre alle utroskapsgreiene. Anonymkode: f241d...0ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aye Skrevet 23. juni 2016 #8 Del Skrevet 23. juni 2016 Han fortjener å vite det så han får finne seg ei normal dame og være lykkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 23. juni 2016 #9 Del Skrevet 23. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da endte det jo bra på en måte uansett, selv om jeg vil unngå at kameraten min blir knust. Derfor jeg ønsker å konfrontere henne med bevis, slik at hun skjønner at det er alvor, og at hun forhåpentligvis har anstendighet nok til å gjøre det slutt uten å avsløre alle utroskapsgreiene. Anonymkode: f241d...0ed Som jeg sa tidligere så kommer sannheten ofte for en dag. Det gjør faktisk ekstra vondt å få vite om utroskapen i ettertid. Jeg endte opp med å kutte ut en nær venninne da jeg fant ut at hun visste at x-en min var utro uten å si noe til meg. Jeg fant ut at han var utro ved å bokstavlig talt få det slengt i trynet på den mest brutale måten man kan oppdage slikt... Hadde hun fortalt det til meg hadde jeg sluppet å kaste bort flere måneder av livet mitt på ham. En annen ting du må tenke på er det faktum at hun faktisk kan ha pådradd seg kjønnsykdommer. Om det blir slutt og han ikke får vite at hun var utro kan det hende han ikke tenker på å teste seg... Tror du ikke det holder at du sier at du vet? Om du sier at det blir henne eller deg, så kan jeg nesten garantere deg at hun foretrekker å fortelle det selv. Utroskap gjør jævlig vondt. Kanskje jeg er litt overfølsom på dette siden jeg har kjent det på kroppen, men jeg mener at han uansett bør få vite. Å snakke sammen er mye bedre enn å true med bilder. Selv om begge deler vil oppleves som et angrep så tror jeg hun vil føle seg mer bedradd om du "spionerer" på henne og tar bilder enn om du bare sier det som det er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #10 Del Skrevet 24. juni 2016 Do it! Han fortjener å vite sannheten. Anonymkode: 35bd1...bd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk91 Skrevet 24. juni 2016 #11 Del Skrevet 24. juni 2016 Han fortjener å vite, om dere klarer å få bevis så er det det beste. Noen er så naive at de ikke klarer å forstå at kjæresten er utro. Jeg hadde absolutt ønsket å vite om min kjæreste var utro! Slike folk skal man ikke bruke tid på 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #12 Del Skrevet 24. juni 2016 42 minutter siden, frk91 skrev: Han fortjener å vite, om dere klarer å få bevis så er det det beste. Noen er så naive at de ikke klarer å forstå at kjæresten er utro. Jeg hadde absolutt ønsket å vite om min kjæreste var utro! Slike folk skal man ikke bruke tid på Altså, hun var utro(hadde sex med en annen enn samboeren) for en stund siden, men DET klarer jeg jo ikke å bevise. Men kan kanskje få til at hun kliner med noen, men vil det bli ansett som utroskap? Anonymkode: f241d...0ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk91 Skrevet 24. juni 2016 #13 Del Skrevet 24. juni 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, hun var utro(hadde sex med en annen enn samboeren) for en stund siden, men DET klarer jeg jo ikke å bevise. Men kan kanskje få til at hun kliner med noen, men vil det bli ansett som utroskap? Anonymkode: f241d...0ed Noen synes ikke klining er utroskap, mens andre synes det. Jeg hadde helt klart syntes at klining var utroskap! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronvann Skrevet 24. juni 2016 #14 Del Skrevet 24. juni 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Da endte det jo bra på en måte uansett, selv om jeg vil unngå at kameraten min blir knust. Derfor jeg ønsker å konfrontere henne med bevis, slik at hun skjønner at det er alvor, og at hun forhåpentligvis har anstendighet nok til å gjøre det slutt uten å avsløre alle utroskapsgreiene. Anonymkode: f241d...0ed Det er alltid noen andre som vet om slike som er utro, så han vil få vite det før eller siden. Og da vil det slå tilbake på dere som vet men som ikke sa noe. Vips er vennskapet over. Så vil du fortsatt skjule det for han? Jeg syns og at det enkleste er det beste. Støtter @altflyter i dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #15 Del Skrevet 24. juni 2016 Jeg stemmer for å gi henne et ultimatum. Personlig hadde jeg eksplodert om jeg fant ut at kjæresten var utro og at "alle" vennene mine visste det, men ikke hadde sagt noe. Anonymkode: 3ee4f...d4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 24. juni 2016 #16 Del Skrevet 24. juni 2016 Siden dere vet at denne dame er/har vært utro, så sier dere det til kompisen deres. Om han velger å ikke tro på dere, så er jo det hans valg og problem, men dere har i alle fall gjort deres "plikt". "Planen" deres synes jeg er både teit og barnslig, og jag hadde blitt VELDIG skuffet over venner som hadde valgt å gå frem på den måten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 24. juni 2016 #17 Del Skrevet 24. juni 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er et par venninner som er lei av at en supersnill kamerat vi har, har en samboer som har vært utro mot ham - og som stadig vekk flørter med andre menn. Han fortjener bedre enn dette. Han vet ikke om at hun har vært utro, men vi (mest jeg) mener han burde få vite det. Men hvordan? Om vi forteller ham det, vil hun garantert benekte det - og han vil vel tro på henne. Om jeg trodde det var en engangsgreie, hadde det vært en sak, men hun er veldig flørtete generelt, og det virker ikke som om hun er helt den trofaste typen. Kanskje jeg tar feil. For noen dager siden, kom vi på en ide, som sikkert er litt far-fetched, men kanskje gjennomførbar? Nevnte det for kjæresten min, og han mener det er å gå for langt, men nå gjelder dette min kamerat - vi har vært venner siden videregående, og jeg ønsker det beste for ham, og ikke hans. Det vi tenkte på, var å overtale en mann til å flørte litt ekstra med henne ute på byen en kveld. Kysse henne, holde rundt henne, danse etc. og at en av oss diskret kan ta noen bilder av det hele. Vi er litt usikre på hva som vil bli neste steg. Enten a) vise henne bildene, og si at hun burde gjøre det rette og forlate samboeren sin, gi ham sjansen til å finne noen som er mer glad i ham, mer trofast, og at om hun ikke gjør det slutt, så vil samboeren få se bildene også. Eller b) sende bildene til kameraten min - men det virker mer brutalt og noe jeg helst ikke vil gjøre. Vad tycks? Anonymkode: f241d...0ed Når hun stadig vekk flørter, og det ikke er et engangstilfelle, ville jeg tro at han kjenner henne godt. Han vet ikke (enda) om dette tilfelle, men det kommer nok uansett frem hvilken type hun er, om ikke dette tilfellet kommer frem, så andre. Men som kamerat hadde jeg vel sagt det fordi han fortjente noe bedre. Men ville ikke ha laget feller og bevis og den slags. Nei og uff, så feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prestekragen Skrevet 24. juni 2016 #18 Del Skrevet 24. juni 2016 Utroskap er noe jeg ikke unner noen, men jeg er veldig forsiktig med å legge meg oppi folks relasjoner og forhold. Man kan aldri vite hva som foregår bak lukkede dører, og det fins mange som ikke liker å snakke høyt om forholdet sitt. Det er selvsagt en vanskelig situasjon, men jeg vet ærlig talt ikke hva jeg ville gjort selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bettsa Skrevet 25. juni 2016 #19 Del Skrevet 25. juni 2016 Den 23.6.2016 at 21.47, AnonymBruker skrev: Vi er et par venninner som er lei av at en supersnill kamerat vi har, har en samboer som har vært utro mot ham - og som stadig vekk flørter med andre menn. Han fortjener bedre enn dette. Han vet ikke om at hun har vært utro, men vi (mest jeg) mener han burde få vite det. Men hvordan? Om vi forteller ham det, vil hun garantert benekte det - og han vil vel tro på henne. Om jeg trodde det var en engangsgreie, hadde det vært en sak, men hun er veldig flørtete generelt, og det virker ikke som om hun er helt den trofaste typen. Kanskje jeg tar feil. For noen dager siden, kom vi på en ide, som sikkert er litt far-fetched, men kanskje gjennomførbar? Nevnte det for kjæresten min, og han mener det er å gå for langt, men nå gjelder dette min kamerat - vi har vært venner siden videregående, og jeg ønsker det beste for ham, og ikke hans. Det vi tenkte på, var å overtale en mann til å flørte litt ekstra med henne ute på byen en kveld. Kysse henne, holde rundt henne, danse etc. og at en av oss diskret kan ta noen bilder av det hele. Vi er litt usikre på hva som vil bli neste steg. Enten a) vise henne bildene, og si at hun burde gjøre det rette og forlate samboeren sin, gi ham sjansen til å finne noen som er mer glad i ham, mer trofast, og at om hun ikke gjør det slutt, så vil samboeren få se bildene også. Eller b) sende bildene til kameraten min - men det virker mer brutalt og noe jeg helst ikke vil gjøre. Vad tycks? Anonymkode: f241d...0ed Flørter hun og kysser andre menn mens dere ser dette? Vet hun at dere er der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #20 Del Skrevet 25. juni 2016 Jeg tolker det dithen at du ikke kjenner samboeren særlig godt. Stemmer dette? I så fall så synes jeg det er helt greit å fortelle det til vennen din umiddelbart uten en samtale med samboeren hans. Du er hans venn. Ikke hennes. Hva han velger å tro på får være hans valg, men det viktigste er at du legger det frem for han i nøytrale og rolige omgivelser. Vær ÈN person som forteller det. Ikke en hel gjeng. At dere skal sette opp et scenario der han skal se at dere har tatt bilder av samboeren holde på med en annen er ikke greit i mine øyner. Det kan dere spare dere for. Det er ingen grunn til å gjøre dette verre enn det er. Dere trenger ikke noe dokumentasjon av dette. Det holder med at dere forteller det. Jeg ser ikke helt hvorfor han ikke skal tro på dette. Anonymkode: cd1fc...56e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå