AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #1 Del Skrevet 23. juni 2016 Jeg har ei venninne som jeg ofte blir så sjokkert over at jeg mister munn og mæle da jeg ikke skjønner at hun kan få seg til å spørre om ting. Så blir jeg bare stående der helt forfjamsa og vet ikke hva jeg skal svare. Som for eksempel ,her om dagen så fortalte jeg henne at jeg hadde gjort et knallkjøp på sportssokker lovcut,hadde handlet flere par av yndlingssokkene mine for en billig penge,også kjekt å ha et lager liggende da, tenkte jeg. Så sier hun at hun har fem par lovcut sokker som bare sklir ned og om ikke jeg kan bytte med henne i de kvalitetssokkene. Etterhvert sier jeg at jeg har jo ikke lyst til det når de glir ned og da svarer hun at det er ikke sikkert de gjør det på deg. Nei tenker jeg men det vet jeg jo ikke før jeg har prøvd de og byttet mine yndlingsokker bort! Og dette var bare et av mange eksempler. Argh kjenner at jeg blir så ergelig. Kjører mye gjør jeg og. Og merker at kjør meg hit kjør meg dit blir å skje om jeg ikke setter veldig bestemte grenser. Vi har vært der før men så begynte jeg å si i fra,men så gled det ut etter ei stund, men du verden så rask hun er til å gripe hele handa når jeg iblant tilbyr henne lillefingeren for man vil jo gjerne være hyggelig,og det er jeg også oppdratt til. Når jeg sa ifra idag,du altså jeg har ikke så mye bensin jeg altså så jeg kan ikke kjøre så mye,da ble det klein stemning i bilen. Er det jeg som er vanskelig her? Anonymkode: 95a55...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 23. juni 2016 #2 Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ei venninne som jeg ofte blir så sjokkert over at jeg mister munn og mæle da jeg ikke skjønner at hun kan få seg til å spørre om ting. Så blir jeg bare stående der helt forfjamsa og vet ikke hva jeg skal svare. Kjører mye gjør jeg og. Og merker at kjør meg hit kjør meg dit blir å skje om jeg ikke setter veldig bestemte grenser. Vi har vært der før men så begynte jeg å si i fra,men så gled det ut etter ei stund, men du verden så rask hun er til å gripe hele handa når jeg iblant tilbyr henne lillefingeren for man vil jo gjerne være hyggelig,og det er jeg også oppdratt til. Når jeg sa ifra idag,du altså jeg har ikke så mye bensin jeg altså så jeg kan ikke kjøre så mye,da ble det klein stemning i bilen. Er det jeg som er vanskelig her? Anonymkode: 95a55...f6e Nei, du er ikke vanskelig. Men du må øve deg på å bli mer bestemt og si nei. Si i klartekst at denne venninnen må betale deg for kjøring hit og dit. Endret 23. juni 2016 av Arabella 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #3 Del Skrevet 23. juni 2016 Ja, hun er uforskammet. Selv om de sokkene er et enkelttilfelle som i seg selv ikke er så ille sier det jo en hel del om henne som person. Hvorfor i alle dager skal hun få dine kvalitetssokker mot hennes sokker som glir ned? Det virker ikke som om hun bryr seg noe særlig om deg og dine behov, og heller forventer at alt skal være til pass for henne. Det er på tide å sette ned foten når hun ber om eller forventer noe. Anonymkode: b775d...a91 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 23. juni 2016 #4 Del Skrevet 23. juni 2016 Bytta du vekk mer enn et par.. ? Noen er jo sånne blodsugere som er slik at de prøver å mest mulig ut av folk og ser ikke engang at det kan være et problem. Hvis hun bare var litt tankeløs og ikke tenkte over at det ikke er gratis å kjøre bil så burde hun jo ha tilbudt deg bensin penger når du nevnte det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #5 Del Skrevet 23. juni 2016 21 minutter siden, Forundret.. skrev: Bytta du vekk mer enn et par.. ? Noen er jo sånne blodsugere som er slik at de prøver å mest mulig ut av folk og ser ikke engang at det kan være et problem. Hvis hun bare var litt tankeløs og ikke tenkte over at det ikke er gratis å kjøre bil så burde hun jo ha tilbudt deg bensin penger når du nevnte det. Jeg byttet ikke bort noen men hun ville bytte alle sine 5 og hun synes det var merkelig jeg ikke ville det,ja hun synes godt jeg kunne gjort det og ble nok litt mutt når jeg" la bort" det temaet Bensinpenger sier hun hver gang at jeg skal få neste gang osv så skjer det aldri og derfor sa jeg i klartekst ifra idag,da hun spurte hvor vi skulle dra, at jeg ikke hadde råd til å kjøre hit og dit som hun ber meg om stadig. Og ja da ble det en klein stillhet merket jeg og hun verken sa noe eller tilbød seg og jeg liksom føler at jeg har ansvar for å gjøre atmosfæren bra igjen for å få slutt på den kleine stillheten. Kjenner sinnet koker når jeg tenker på det at alt står og faller på meg. Og sokkene nei det var absolutt ikke engangstilfelle Skjer stadig vekk at hun er god til å vri mye utav alt og kan komme med de forunderligste forslag som gagner henne. Og at det var hun som ringer spør om å å tur og så blir det kan du bare kjøre meg dit og dit etterpå osv. Men når vi går tur så synes jeg i det minste vi kan spleise på bensinen for å komme dit vi skal men og så ringer hun da og spør om vi skal gå tur og jeg sier ok, og spør hvor skal vi gå da? Nei bestem du, sier hun,liksom at jeg kan velge siden jeg kjører ergo stilltiende at jeg betaler,liksom at jeg hadde vel hatt utgifter om jeg skulle dratt på utflukt uten henne også,men jeg må tross alt en omvei for å hente henne og skal hun ha det så greit å bli hentet for utflukter hun foreslår vederlagsfritt? En gang eller to .ja det hadde jo bare vært en hyggelig gest men nå snakker vi om at det er blitt en stilltiende regel at jeg tropper opp og henter henne når hun vil på tur. Hun er jo grei ellers altså men stønn ....bare måtte fått luftet dette slik at jeg kan gjøre meg sterk i selvtilliten neste gang det blir snakk om uten å føle at jeg er slem. Ts Anonymkode: 95a55...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 23. juni 2016 #6 Del Skrevet 23. juni 2016 Det var bra du ikke gjorde det, begynte å lure på om du bytta fem par med henne. Noe jeg for min del ikke ville ha gjort. Huff, sånne folk er slitsomme og de lærer som regel ikke. Misunner deg ikke, lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 24. juni 2016 #7 Del Skrevet 24. juni 2016 Hun utnytter deg her! Du må begynne å stå opp for deg selv! Og ikke kjør en meter med henne før hun har overført en del bensinpenger. Minst nok til en full tank! Har du en oversikt over det hun skulle betale, eller skulle hun bare gi deg "noe"?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #8 Del Skrevet 24. juni 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ei venninne som jeg ofte blir så sjokkert over at jeg mister munn og mæle da jeg ikke skjønner at hun kan få seg til å spørre om ting. Så blir jeg bare stående der helt forfjamsa og vet ikke hva jeg skal svare. Som for eksempel ,her om dagen så fortalte jeg henne at jeg hadde gjort et knallkjøp på sportssokker lovcut,hadde handlet flere par av yndlingssokkene mine for en billig penge,også kjekt å ha et lager liggende da, tenkte jeg. Så sier hun at hun har fem par lovcut sokker som bare sklir ned og om ikke jeg kan bytte med henne i de kvalitetssokkene. Etterhvert sier jeg at jeg har jo ikke lyst til det når de glir ned og da svarer hun at det er ikke sikkert de gjør det på deg. Nei tenker jeg men det vet jeg jo ikke før jeg har prøvd de og byttet mine yndlingsokker bort! Og dette var bare et av mange eksempler. Argh kjenner at jeg blir så ergelig. Kjører mye gjør jeg og. Og merker at kjør meg hit kjør meg dit blir å skje om jeg ikke setter veldig bestemte grenser. Vi har vært der før men så begynte jeg å si i fra,men så gled det ut etter ei stund, men du verden så rask hun er til å gripe hele handa når jeg iblant tilbyr henne lillefingeren for man vil jo gjerne være hyggelig,og det er jeg også oppdratt til. Når jeg sa ifra idag,du altså jeg har ikke så mye bensin jeg altså så jeg kan ikke kjøre så mye,da ble det klein stemning i bilen. Er det jeg som er vanskelig her? Anonymkode: 95a55...f6e Sånne personer må du sette tydelige grenser for. Gir du dem lillefingeren så sluker de hele armen. Anonymkode: af930...518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #9 Del Skrevet 24. juni 2016 6 timer siden, Juniper skrev: Hun utnytter deg her! Du må begynne å stå opp for deg selv! Og ikke kjør en meter med henne før hun har overført en del bensinpenger. Minst nok til en full tank! Har du en oversikt over det hun skulle betale, eller skulle hun bare gi deg "noe"?? Nei altså vi pleier å dra på små utflukter sammen og siden hun ikke har bil og det ikke er noe til turområde rundt der hun bor er hun gjerne avhengig av å bli hentet for å komme seg dit. Vi avtaler ikke noe spesielt beløp bare at hun sier etter turen at jeg skal få penger beste gang .Og så blir det en stillienhet at jeg da kjører henne hjem igjen. Neste gang skjer det samme igjen også har vi det gående. En periode betalte hun men det var etter at jeg hadde vært fast på at vi måtte dele,ja jeg kuttet til og med turene ut en lengre periode fordi jeg følte meg utnyttet, Det som irriterer meg nå er at hun mange ganger har sagt at jeg skal få neste gang også i tillegg bedt meg kjøre hit og dit for å hente diverse mm og da blir det jo mere karakter av ærend og gratissjåfør.. Jeg ergrer meg for jeg husker jo utnyttelsen før i tiden da jeg var veik og kanskje hadde vanskelig for å si ifra. Men nå har jeg gjort det tydelig i lang tid og at hun nok en gang prøver seg selv etter årene vi ikke hadde kontakt gjør meg ganske provosert. Og nå i klartekst sa jeg jo ifra og at det da ble helt stille og kklein stemning sier meg vel kanskje at slik kan jeg ikke fortsette. Det er som om hun ser hvor lenge det kan gå og gambler på at jeg kanskeje setter så pris på disse turene at jeg nødig vil unnvære dem. Og jeg seetter jo pris på dem men ikke på bekostning av å bli utnyttet. Det er mildt sagt irriterende. Og så dette med sokkene da og andre lignende ting jeg ikke kommer på nå men som kan gjøre meg ganske himmelfallen. Men må legge til at hun også er snill og god men vanskelig å stadig håndtere disse "utfallene" om dere skjønner Ts Anonymkode: 95a55...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå