Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller, tenker egentlig mer på de som spiller gitar, enten for seg selv eller i band. Hvorfor har mange av dem langt (og ustelt) hår? Jeg har studert musikk, så har sett endel av dem.

Anonymkode: cea95...972

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de syns det er kult.

Anonymkode: 3bd32...172

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor har rappere saggebukser?

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Daudaferd skrev:

Hvorfor har rappere saggebukser?

Fordi rap er en dustete og mindreverdig sjanger.

Metal er femti-femti. Mye møkk, men mye bra også. Hører på en del metal, men syns metalfans er litt skumle av og til (spesielt mennene). Er litt harry at man må gå kledd sånn og sånn fordi man hører på den og den sjangeren, egentig. Aldri sett Wagnerfans som kler seg ut som valkyrier.

Skrevet

Fordi metallfans har langt hår. Estetisk sans har selvsagt noe å si, men det handler også mye om gruppetilhørighet. Saggebuksespørsmålet treffer sånn sett ganske bra. Hvorfor har BI-studenter vaffeljakke og gelé i håret? Hvorfor har fjortisbertene Michael Kors-vesker?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Okapi skrev:

Fordi metallfans har langt hår. Estetisk sans har selvsagt noe å si, men det handler også mye om gruppetilhørighet. Saggebuksespørsmålet treffer sånn sett ganske bra. Hvorfor har BI-studenter vaffeljakke og gelé i håret? Hvorfor har fjortisbertene Michael Kors-vesker?

Så det handler i bunn og grunn om saueflokk-mentalitet og svak psyke? Ok ;)

Gjest Linaria
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det handler i bunn og grunn om saueflokk-mentalitet og svak psyke? Ok ;)

Alt er jo det da. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Linaria skrev:

Alt er jo det da. 

Nei? Man er sterk psykisk om man kun tenker "dette liker jeg" uavhengig av hvem som liker det ellers. Ikke alle har et behov for å være en del av en større gruppe, og den "tryggheten" som følger med det. 

"Ikke putt meg i bås", sier folk, men så putter de seg selv i bås.

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, Georg skrev:

Fordi rap er en dustete og mindreverdig sjanger.

Metal er femti-femti. Mye møkk, men mye bra også. Hører på en del metal, men syns metalfans er litt skumle av og til (spesielt mennene). Er litt harry at man må gå kledd sånn og sånn fordi man hører på den og den sjangeren, egentig. Aldri sett Wagnerfans som kler seg ut som valkyrier.

Høres ut som at du mener at det du synes er bra musikk, er fasiten på hva som ER bra musikk.

Anonymkode: 0b258...8cf

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som at du mener at det du synes er bra musikk, er fasiten på hva som ER bra musikk.

Jeg synes også at det finnes en fasit på bra musikk. Og mener bestemt at hvis noen liker å høre på to søppeldunker som smelles sammen, betyr ikke det at det er musikk. 

Det er forskjell på musikk og bråk.

Skrevet

Fordi at på den tiden da rocken oppstod var det en måte å opponere på. Rock var opposisjon, og det var langt hår også. De som er rockere og har langt hår har beholdt denne looken da....
Og de har da ikke ustelt hår? Har jeg aldri sett.

Og metalfans er de snilleste og søteste menneskene som fins :sol::engel:

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en viss objektiv standard. Men akkurat det der er min personlige mening, men det behøver jeg vel ikke å skrive. Det sier o seg selv.

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også at det finnes en fasit på bra musikk. Og mener bestemt at hvis noen liker å høre på to søppeldunker som smelles sammen, betyr ikke det at det er musikk. 

Det er forskjell på musikk og bråk.

Det er bra dine meninger betyr mindre enn null for oss andre open minded, da:).

Anonymkode: d8820...77f

Skrevet
Den ‎23‎.‎06‎.‎2016 at 18.41, AnonymBruker skrev:

Eller, tenker egentlig mer på de som spiller gitar, enten for seg selv eller i band. Hvorfor har mange av dem langt (og ustelt) hår? Jeg har studert musikk, så har sett endel av dem.

Det er på ingen måte slik at alle oss metal mennesker har langt hår. Selv er jeg barbert på hode. Relativt normalt kledd. Det som ofte er problemet. Er alle fordommer mange har mot oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...