Gjest Carly-Chardonnay Skrevet 23. juni 2016 #1 Skrevet 23. juni 2016 Jeg skal bo på et all inclusive hotell i Mexico i sommer. Regnet med det var gratis wi-fi men det koster 10 USD pr dag og pr person! Syns det var ganske dyrt så tenkte bare skru av datatrafikk på tlf. Pleier dere betale for wi-fi på ferie? Det er kanskje mest i Europa det er vanlig at det er gratis?
Whoops Skrevet 23. juni 2016 #2 Skrevet 23. juni 2016 Det varierer veldig. Mange hoteller i Europa tar betalt for internett. Eller begrenser gratis wifi til deler av hotellet. Som regel er det større sjanse for gratis nett på restaurater eller barer. Blant annet er vel Starbucks kjent for godt og gratis nett. Jeg hadde glatt betalt 10 USD for nett per dag på hotellet, evt de dagene jeg hadde mest behov for det. Ellers skrudd av roaming og sjekket det jeg måtte på et sted det var gratis.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #3 Skrevet 23. juni 2016 Høres ut som et ran spør du meg. Jeg tilbrakte tre måneder i Mellom- og Sør-Amerika nylig, deriblant Mexico, og de fleste restauranter og hotell kunne tilby gratis wifi. Til og med i landsbyer langt inni jungelen hadde hostellene jeg bodde på gratis wifi. Det er også langt mer gunstig å betale med pesos i Mexico fremfor amerikanske dollar. Anonymkode: 351bc...07f
Torelli Skrevet 23. juni 2016 #4 Skrevet 23. juni 2016 bestiller bare hotell med gratis wi-fi. Så avhengig er vi ...
Anglofil Skrevet 23. juni 2016 #5 Skrevet 23. juni 2016 Velger stort sett kun hoteller med gratis wi-fi, det er noe jeg sjeldent gidder å betale ekstra for. Mvh Yvonne
Gjest EpleDrue Skrevet 23. juni 2016 #6 Skrevet 23. juni 2016 Betaler ikke for internett i utlandet. Prøver å finne hotell med gratis internett, ellers pleier veldig mange spisesteder o.l ha gratis internett. Spesielt de store kjente kjedene du finner i de fleste land.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #7 Skrevet 23. juni 2016 Jeg har en telefon som har plass til 2 simkort så jeg kjøper lokal sim med forhåndsbetalt abonnement. Et alternativ til slik telefon er å kjøpe en billig telefon du kan ha den norske SIMen i mens du er på tur. Det står diverse alternativer her: http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Mexico Merk at prisene er i pesos selv om det står $. Jeg aner ikke hvordan det er for Mexico men for noen land og teleselskaper er det mulig å forhåndskjøpe SIMen på Ebay. Det er imidlertid ofte ganske dyrt sammenliknet med å kjøpe når man kommer fram. Anonymkode: d4bbb...b7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå