AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #1 Del Skrevet 23. juni 2016 Jeg har aldri brukt tampong. Hver gang jeg har forsøkt så har det vært vondt. Vondt å få den inn, vondt når den er inne og vondt å få den ut. Har kun bruk o.b Nå viser det seg at jeg får mensen midt i ferieuka mi og jeg har gledet meg skikkelig til strandliv og bading, så jeg må jo bare prøve å bruke tampong igjen...ellers blir det svært lite bading (og korte strandturer siden det ikke finnes noen steder der å skifte bind og jeg blør en hel del de to første dagene) Finnes det andre tamponger jeg kan prøve og er det forskjellige typer innenfor samme merke? Anonymkode: 52d78...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #2 Del Skrevet 23. juni 2016 Prøv den minste først (gul). Har du prøvd å bruke glidemiddel sammen med tampongen? Det gjør innføringen mye enklere. Elllers er min erfaring at ob og andre tamponger føles helt like ut når man tar dem inn og ut. Anonymkode: 0565f...352 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #3 Del Skrevet 24. juni 2016 Prøv de minste fra ob, de i gul pakke. De har en spesiell glatt overflate, som gjør at de glir veldig lett inn og ut. Anonymkode: 51147...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #4 Del Skrevet 24. juni 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri brukt tampong. Hver gang jeg har forsøkt så har det vært vondt. Vondt å få den inn, vondt når den er inne og vondt å få den ut. Har kun bruk o.b Nå viser det seg at jeg får mensen midt i ferieuka mi og jeg har gledet meg skikkelig til strandliv og bading, så jeg må jo bare prøve å bruke tampong igjen...ellers blir det svært lite bading (og korte strandturer siden det ikke finnes noen steder der å skifte bind og jeg blør en hel del de to første dagene) Finnes det andre tamponger jeg kan prøve og er det forskjellige typer innenfor samme merke? Anonymkode: 52d78...414 Du bør velge Tampax sin minste i første omgang. Den har innføringshylse, slik at det er lettere å få den inn. Dersom du føler du er litt tørr (har kun små blødninger) og vil ha litt mer gli så den lettere kommer på plass kan du smøre innføringshylsen med glidemiddel eller vaseling og gjerne litt i skjedeåpningen og. Om du sitter på toalettet, bre beina dine og løft baken litt bakover., bruk venstre hånden og spre kjønnsleppene til siden, kjenn hvor skjedeåpningen er, og før innføringshylsen et stykke opp, så dytter du den nedre delen av hylsen inn i den andre, slik at tampongen føres inn i skjeden, nå kan du lett ta ut innføringshylsen, du kjenner tråden til tampongen henger på plass og alt er vel. Det er viktig at du slapper helt av når du gjør dette og ikke spenner deg. OB er vanskelig å bruke for uerfarne og jeg føler det er mer gris, i alle fall om du blør mye... lettere med de med innføringshylse. Anonymkode: 666c8...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #5 Del Skrevet 24. juni 2016 Tak, da kjøper jeg gul ob og den minste tampaxen og prøver ut hvem som er enklest å bruke Har tenkt på glidemiddel, men innbilte meg at det kanskje ødela litt for absorberingsevnen, men da skal jeg ha en liten tube av det i nærheten også 👍 Anonymkode: 52d78...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #6 Del Skrevet 24. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tak, da kjøper jeg gul ob og den minste tampaxen og prøver ut hvem som er enklest å bruke Har tenkt på glidemiddel, men innbilte meg at det kanskje ødela litt for absorberingsevnen, men da skal jeg ha en liten tube av det i nærheten også 👍 Anonymkode: 52d78...414 Hvis du blør veldig mye de første dagene så må du ikke bruke de minste siden du sa at det ikke er noe sted å skifte der. Da er det stor fare for å blø igjennom. Anonymkode: b115c...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #7 Del Skrevet 24. juni 2016 Ok Men 1-2 dager kan jeg holde meg unna vannet, men kjedelig å ikke kunne bade på nesten hele uken når jeg blør normalt Anonymkode: 52d78...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #8 Del Skrevet 24. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok Men 1-2 dager kan jeg holde meg unna vannet, men kjedelig å ikke kunne bade på nesten hele uken når jeg blør normalt Anonymkode: 52d78...414 Prøv heller Tampax sin! Den har innføringshylse, da klarer du å få inn også de største! Bruk glidemiddel i tillegg. Anonymkode: 666c8...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 24. juni 2016 #9 Del Skrevet 24. juni 2016 Hvis det gjør vondt når du skal sette inn en tampong, gjør du det på feil måte. Tampongen skal føres inn skrått opp og bakover i skjeden. Les bruksanvisningen som ligger i pakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #10 Del Skrevet 24. juni 2016 1 minutt siden, Arabella skrev: Hvis det gjør vondt når du skal sette inn en tampong, gjør du det på feil måte. Tampongen skal føres inn skrått opp og bakover i skjeden. Les bruksanvisningen som ligger i pakken. Bruker du fortsatt bind eller tamponger? Anonymkode: 2f1fa...c2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tamsi Skrevet 24. juni 2016 #11 Del Skrevet 24. juni 2016 Er det svie eller andre smerter du får? Dersom det svir bør du kanskje ikke brukw tamponger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 24. juni 2016 #12 Del Skrevet 24. juni 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker du fortsatt bind eller tamponger? Anonymkode: 2f1fa...c2a Jeg kan ikke se at det har noen relevans til TS`' spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #13 Del Skrevet 24. juni 2016 39 minutter siden, Tamsi skrev: Er det svie eller andre smerter du får? Dersom det svir bør du kanskje ikke brukw tamponger. Ikke så mye svie egentlig, mer at jeg kjenner den ligge i klem liksom og dermed så gjør det vondt. Har prøvd å dytte den så langt opp jeg klarer, men det går ikke uten at jeg får skikkelig vondt i hva jeg antar er livmortappen kanskje jeg får det bedre til med en slik tampax så skal prøve det også. Anonymkode: 52d78...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #14 Del Skrevet 24. juni 2016 Jeg har ofte ubehag når jeg bruker tamponger, og min erfaring er at selvom tampax er lettere å innføre, så får jeg oftere vondt av tampax. Anonymkode: 953f6...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #15 Del Skrevet 24. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ofte ubehag når jeg bruker tamponger, og min erfaring er at selvom tampax er lettere å innføre, så får jeg oftere vondt av tampax. Anonymkode: 953f6...651 det skal jammen ikke være lett Men tamponger koster ikke så mye, så jeg får bare kjøpe noen forskjellige og prøve meg frem. Og kjøpe litt glidemiddel Anonymkode: 52d78...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 24. juni 2016 #16 Del Skrevet 24. juni 2016 Det går an å prøve menskopp også. Det er jo en helt annet teknikk enn tamponger. Og så er de ikke tørre og ekle som tamponger så for min del er det i hvertfall lettere å få den inn på riktig plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #17 Del Skrevet 24. juni 2016 3 minutter siden, Kvist skrev: Det går an å prøve menskopp også. Det er jo en helt annet teknikk enn tamponger. Og så er de ikke tørre og ekle som tamponger så for min del er det i hvertfall lettere å få den inn på riktig plass. Hvilke butikker selger menskopp? Kan ikke si jeg har sett det noe sted -ts Anonymkode: 52d78...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 24. juni 2016 #18 Del Skrevet 24. juni 2016 Hvis du må ha den med en gang vet jeg ikke helt hvor de har. De fleste kjøper nok på nett. Jeg vet jeg har sett det på Bootsapoteket en gang, men det var et sånt stort ett med ekstra utvalg så ikke sikkert alle har det. Ellers kan du vel høre med helsekostbutikker og andre litt "alternative" butikker av typen som selger tøybleier til barn og sånt. Menskopp er jo fortsatt litt alternativt i Norge dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #19 Del Skrevet 24. juni 2016 Da skal jeg se etter det og lese meg mitt opp om det 👍 Anonymkode: 52d78...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #20 Del Skrevet 24. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok Men 1-2 dager kan jeg holde meg unna vannet, men kjedelig å ikke kunne bade på nesten hele uken når jeg blør normalt Anonymkode: 52d78...414 primolut n? Anonymkode: 0b2ec...d7e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå