AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #1 Skrevet 23. juni 2016 Min samboer har 3 barn med sin x kone. Det ble dømt i retten 60/40 i mors favør. Til tross for barna ønsket å bo delt. Far gikk for 50/50 men mor stod på sitt og ville ha barna på 100. det ble sådan dømt 60/40. Nå har barna bodd 60/40 i 1 1/2 år. Og det fungere ikke. Far betaler bidrag men ingenting går til barna. De kommer til samvær med far og mangler absolutt alt. Mor har bruket dåpspenger til det yngste barne (13) til å finansiere eget forbruk. Eldste sønnen hat brukt opp dåps pengene og konfirmasjonspengene sine til livets opphold. Som han sier selv,vi får ingenting av mor og må klare oss selv. Far har tatt det opp med mor. Men hun skylder på strømmen er dyr etc. Men selv så har hun lagt seg under kniven og fikset på seg selv her og der. Mor mangler ingenting her, går alltid i siste skrik. Mens barna igjen har ingenting.mellmste mann ble konfirmert nå i vår. Da ble de delt konfirmasjon.mor nektet å samarbeide. Hun saboterte konfirmasjonshelgen og det ble sendt ut tvangsbegjæring til henne for sabotasje av samvær. Da ble hun ilagt tvangsbot. Vi sendte en mld til mor og lurte på om mellomste gutten kunne få ha med seg konfirmasjons dressen sin opp slik at vi kunne få tatt bilde til takkekort. Da ble det blankt nei!med begrunnelse dere får kjøpe ny dress til han hvis dere absolutt skal ta bilde. altså et samarbeid er helt komplett umulig. Derfor ønsker vi og gå en ny runde i retten. Ungene ønsker også å få bo hos far , for som ungene sier hos far mangler vi ingenting og vi bli tatt vare på. Anonymkode: 86427...be4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #2 Skrevet 23. juni 2016 Retten dømmer jo aldri 50/50. Så 60/40 i en retning er jo maksimalt uansett. Far kan jo prøve saken igjen, men dette må overlates til han. Du trenger ikke være "familiens talerør", da det sannsynligvis er lite fordelaktig i retten. Anonymkode: 300ae...dde 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #3 Skrevet 23. juni 2016 Tviler på at ny rettsak vil gi bedre utfall. I verste fall kan far bli ansett som den som lager uro, og de gir mer samvær til mor. Anonymkode: b9ec2...d37
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #4 Skrevet 23. juni 2016 Men hvis det yngste barnet er 13, så kan de vel bestemme helt og holdent selv? Ja, det er sikkert ubehagelig å gå "mot" mor, men det skal da være unødvendig å gå rettens vei, eller har jeg misforstått? Anonymkode: 7e77a...790 4
TarjaT Skrevet 23. juni 2016 #5 Skrevet 23. juni 2016 Når barna er så pass store kan de bestemme selv hvor de vil bo Far burde gå til ny rettsak, ungene burde bli hørdt, da er sjansen stor for at dere for det som dere vil. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #6 Skrevet 23. juni 2016 Far har barna 40%, det er jo maksimalt av hva han kan få. Å gå til rettsak igjen fremstår som unødvendig konfliktskapende og kan virke mot sin hensikt. Anonymkode: 0f30a...d57
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #7 Skrevet 23. juni 2016 Når barna mangler ting hos mor bør far gå til sak. Er ikke riktig at de pengene han betaler i bidrag skal gå til mors forbruk, bedre at han får mer samvær og mor kan betale bidrag. Anonymkode: e4fbe...505 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #8 Skrevet 23. juni 2016 Jeg bare lurer jeg ... Synes det er ille å se barna lider hos mor. Og de stråler når de er hos far. og jeg er ikke familiens talerør. Men jeg er også en mamma for mine barn og ser hvor enkelt ting kan løse seg. Men jeg ser og hvor vanskelig ting kan være hvis man har lyst til å være vanskelig . Anonymkode: 86427...be4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #9 Skrevet 23. juni 2016 1 time siden, TarjaT skrev: Når barna er så pass store kan de bestemme selv hvor de vil bo Far burde gå til ny rettsak, ungene burde bli hørdt, da er sjansen stor for at dere for det som dere vil. Signerer denne! Anonymkode: 6499a...7ff
Peter007 Skrevet 24. juni 2016 #10 Skrevet 24. juni 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Min samboer har 3 barn med sin x kone. Det ble dømt i retten 60/40 i mors favør. Til tross for barna ønsket å bo delt. Far gikk for 50/50 men mor stod på sitt og ville ha barna på 100. det ble sådan dømt 60/40. Nå har barna bodd 60/40 i 1 1/2 år. Og det fungere ikke. Far betaler bidrag men ingenting går til barna. De kommer til samvær med far og mangler absolutt alt. Mor har bruket dåpspenger til det yngste barne (13) til å finansiere eget forbruk. Eldste sønnen hat brukt opp dåps pengene og konfirmasjonspengene sine til livets opphold. Som han sier selv,vi får ingenting av mor og må klare oss selv. Far har tatt det opp med mor. Men hun skylder på strømmen er dyr etc. Men selv så har hun lagt seg under kniven og fikset på seg selv her og der. Mor mangler ingenting her, går alltid i siste skrik. Mens barna igjen har ingenting.mellmste mann ble konfirmert nå i vår. Da ble de delt konfirmasjon.mor nektet å samarbeide. Hun saboterte konfirmasjonshelgen og det ble sendt ut tvangsbegjæring til henne for sabotasje av samvær. Da ble hun ilagt tvangsbot. Vi sendte en mld til mor og lurte på om mellomste gutten kunne få ha med seg konfirmasjons dressen sin opp slik at vi kunne få tatt bilde til takkekort. Da ble det blankt nei!med begrunnelse dere får kjøpe ny dress til han hvis dere absolutt skal ta bilde. altså et samarbeid er helt komplett umulig. Derfor ønsker vi og gå en ny runde i retten. Ungene ønsker også å få bo hos far , for som ungene sier hos far mangler vi ingenting og vi bli tatt vare på. Anonymkode: 86427...be4 Det er lettere å få en rettslig avgjørelse for bosted barna hos dere. Dette siden det et konflikt. Retten tenker ikke som far sammen med barna 50/50. Så er dere klar for bosted barna er dette veien. Barneloven er slik at om den ene forelder misligholder sitt ansvar kan den andre gå til sak på å overta bosted. Ikke delt bosted.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #11 Skrevet 24. juni 2016 Har vært litt inne å lest å en trenger ikke å gå i gang med ny rettsak. En kan sende en tvangsbegjæring for sabotasje av samvær ,noe som kan dokumenteres og en kan dokumenter at mor misligholder barna . Og dommer tar avgjørelse på om det skal bli snudd til 60/40 i fars favør. Anonymkode: 86427...be4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #12 Skrevet 24. juni 2016 Den Thursday, June 23, 2016 at 16.58, AnonymBruker skrev: Min samboer har 3 barn med sin x kone. Det ble dømt i retten 60/40 i mors favør. Til tross for barna ønsket å bo delt. Far gikk for 50/50 men mor stod på sitt og ville ha barna på 100. det ble sådan dømt 60/40. Nå har barna bodd 60/40 i 1 1/2 år. Og det fungere ikke. Far betaler bidrag men ingenting går til barna. De kommer til samvær med far og mangler absolutt alt. Mor har bruket dåpspenger til det yngste barne (13) til å finansiere eget forbruk. Eldste sønnen hat brukt opp dåps pengene og konfirmasjonspengene sine til livets opphold. Som han sier selv,vi får ingenting av mor og må klare oss selv. Far har tatt det opp med mor. Men hun skylder på strømmen er dyr etc. Men selv så har hun lagt seg under kniven og fikset på seg selv her og der. Mor mangler ingenting her, går alltid i siste skrik. Mens barna igjen har ingenting.mellmste mann ble konfirmert nå i vår. Da ble de delt konfirmasjon.mor nektet å samarbeide. Hun saboterte konfirmasjonshelgen og det ble sendt ut tvangsbegjæring til henne for sabotasje av samvær. Da ble hun ilagt tvangsbot. Vi sendte en mld til mor og lurte på om mellomste gutten kunne få ha med seg konfirmasjons dressen sin opp slik at vi kunne få tatt bilde til takkekort. Da ble det blankt nei!med begrunnelse dere får kjøpe ny dress til han hvis dere absolutt skal ta bilde. altså et samarbeid er helt komplett umulig. Derfor ønsker vi og gå en ny runde i retten. Ungene ønsker også å få bo hos far , for som ungene sier hos far mangler vi ingenting og vi bli tatt vare på. Anonymkode: 86427...be4 Barn over 12 år skal bli hørt mht hvor de vil bo. Forøvrig har jeg vansker med å tro på det du skriver i tråden. Anonymkode: 91ff6...a54 2
minister-mio Skrevet 25. juni 2016 #13 Skrevet 25. juni 2016 Den 23. juni 2016 at 20.16, AnonymBruker skrev: Far har barna 40%, det er jo maksimalt av hva han kan få. Å gå til rettsak igjen fremstår som unødvendig konfliktskapende og kan virke mot sin hensikt. Anonymkode: 0f30a...d57 Hvordan er 40% maksimalt? Den andre foreleren har jo da nødvendigvis 60%. det er ikke bestemt at 60% må gå til mor
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #14 Skrevet 26. juni 2016 Siden ungene lider hos mor, kan det være en ide å koble inn barnevernet? Ellers signerer jeg de andre her. Ungene kan bestemme selv hvor de vil bo. Mor graver sin egen grav her. Ingen kan vel tvinge tenåringer til å være et sted de ikke vil være? Anonymkode: 7a267...04b
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2016 #15 Skrevet 26. juni 2016 Barnevernet er koblet inn. Barnevernet har vært å snakket med alle barna. Men for meg så virker det ikke som barnevernet fungerer. Det virker som barnevernet er på mor sin side.da far satt i retten la han fram bevis ,hvis mor fikk de daglige omsorgen så ville det gå utover barns grunnet at mor ikke er istand til å ta vare på de.Men barna er mors eiendel virker det som. Og ja alle barna er jo gamle nok til å bestemme hvor de skal bo. Men det ble allikevel satt en dom i 60/40 i fordel til mor. Uvisst årsak.så jeg vet ikke om jeg har helt den store tiltroen til barnevernet. Men det er jo lov å håpe.for de kan ikke bo sånn de bor. Anonymkode: 86427...be4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå