Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en veldig merkelig drøm. Jeg skal prøve å beskrive den, og tar med så mange detaljer som jeg husker (jeg aner ikke om det er hjelp i, eller meningen, er litt grønn på dette). Det ble veldig langt, men setter kjempepris på svar! 

Jeg skulle på en eller annen utflukt med noen venninner, og i anledningen fikk jeg låne en bil av min søster. En bekjent som er god venninne med mine venninner, men som jeg egentlig ikke kjenner, og aldri tenker på, men har en god tone til, kjørte av en eller annen grunn bilen (selv om jeg også har sertifikat). Vi stoppet ved en Rema 1000 for å handle mat til turen, og da vi kom ut igjen så jeg ikke helt igjen bilen min, og det var fordi den var total smadret i fronten av en annen bil. De var klistra opp i hverandre. Jeg spurte da om det var den bekjente jenta som kanskje hadde parkert litt dårlig, men hun var sikker på at vi hadde parkert vanlig. Går da bort til det som skjer, og det er en merkelig litt eldre dame (eldre enn oss, altså! ca. 50 år) litt sånn crazy cat lady type. Hun prøvde å si at kanskje det var vår bil som hadde krasjet i hennes, men vi så nøye på det, og det var tydelig at hennes hadde krasjet inn i vår, noe vi sa. Søsteren min kom plutselig og ble veldig skuffet over meg, men sa jo at jaja, de fikk fikse det. Jeg tenkte jo at det var jeg som var der når det skjedde så dermed måtte jo jeg fikse det, og gi forklaring og vi måtte anmelde dame, for hun ble plutselig helt gal og ville ikke vite av at hun skulle gjøre opp for seg. Jeg sa til min søster at hvis vi ikke fikk forsikring eller betalt fra dama skulle jo selvsagt jeg betale det, for det var jo jeg som hadde lånt osv. 

Plutselig er den situasjonen over, og det er min bil som står på parkeringsplassen. Det blir voldsom vind og min far sier at jeg må komme meg i ly, så han og broren min kjører i en kranbil (?) til ly, og jeg skal kjøre etter, men når jeg setter meg i bilen begynner det å blåse så bilen fyker av sted. Jeg trykker bremsen så hardt inn jeg kan, og trekker i håndbrekket igjen og igjen, men jeg og bilen flyr stadig av sted. Jeg finner at det eneste som får meg til å stoppe bilen litt er mine egne beina, som om de kommer ut av bunnen på bilen. Etterpå (? midt i på et eller annet tidspunkt) ser jeg på skadene på bilen og den har fått massevis av spiker inn i hjulene, men ingen hjul er punktert, så vi trekker alle de tjukke lange svære spikrene ut av hjulene, og sier at disse hjulene var jo klar til å byttes uansett, så var nok derfor det hadde kommet store spiker i dem. 

Så kommer jeg meg i ly, og plutselig er det mange av mine klassekamerater med i greia. Jeg gjemmer meg i en smal krok, der jeg må holde inn magen for å ikke bli sett, for det er plutselig en mann som skyter som er etter oss og ikke vinden. Jeg presser meg inn til veggen i det lille rommet jeg har funnet, og plutselig kommer det en ukjent mann og vil gjemme seg sammen med meg. Jeg presser meg så langt inn til veggen, og ser på han med øynene og sier uten ord at jeg KAN ikke flytte meg. Jeg er livredd. Så han legger/lener seg helt inntil meg, og prøver å komme bak veggen han også. Jeg føler meg litt tryggere, for nå kan jo ikke jeg bli sett, men jeg tenker ikke på at han foran meg blir jo sett, ergo jeg også. Så kommer drapsmannen, han ser oss og i det han skal skyte, bryter jeg frem som om jeg kunne klare å si noe som fikk han til å endre mening, da skyter han meg i brystet. Jeg tenker at hvis jeg bare siger sammen og dør nå, later som i alle fall, så skyter han kanskje ikke mer på meg. Men jeg dør, og så er jeg i situasjonen igjen, og blir i stedet skutt i beinet, og han skyter vilt på de rundt meg. Men jeg er livredd og bestemmer meg for å fade away fra denne "scenen". 

Så skal jeg flykte sammen med mine venner, og her husker jeg ikke helt alle detaljene, men jeg må i alle fall strikke et skjerf for at vi skal finne igjen tråden til tingene våre som er i store backpacker sekker som vi må sette fra oss. Så mens vi flykter sier jeg at de andre MÅ jo vente, for jeg har fått den ekstremt viktige oppgaven å lede dem, og det må jeg gjøre ved å strikke et tjukt "skjerf" som tråd/bånd fra livene våres til dit vi går. Så husker jeg ikke mer. 

Setter umåtelig pris på om noen vil tolke dette, eller si hva det betyr. Jeg ble utrolig opprørt av denne drømmen, og føler at jeg må ta noe ut av den. 

Anonymkode: 50dfb...70c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er sliten av å hele tiden ha oversikt og forsøke å ha full kontroll på det som skjer rundt deg, men som du ikke kan styre. Drømmen handler om å gi slipp på dette. Gi slipp på det du er redd for, fordi du ikke kan kontrollere alt hele tiden. Den sier og noe om at du må la andre gjøre det de vil, du kan ikke passe på dem, og også noe om å gi slipp på noe som virkelig tynger deg.

Kanskje du ønsker å kvitte deg med den delen av deg som frykter alt mulig?

Anonymkode: f6ebe...b70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 23.6.2016 at 16.33, AnonymBruker skrev:

Du er sliten av å hele tiden ha oversikt og forsøke å ha full kontroll på det som skjer rundt deg, men som du ikke kan styre. Drømmen handler om å gi slipp på dette. Gi slipp på det du er redd for, fordi du ikke kan kontrollere alt hele tiden. Den sier og noe om at du må la andre gjøre det de vil, du kan ikke passe på dem, og også noe om å gi slipp på noe som virkelig tynger deg.

Kanskje du ønsker å kvitte deg med den delen av deg som frykter alt mulig?

Tusen takk for svar. 

Jeg har reflektert over dette i flere dager. Og det er mye sant i det du skriver. Klarer du å si noe mer konkret? Jeg trenger litt støtte nå, og jeg tror drømmen har noe hjelp til meg. 

Jeg kan si at den redselen da jeg blir skutt, den er helt ekstrem. Og jeg er veldig forvirret hva den sikter til. Hva jeg skal gjøre med det. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. 

Jeg har reflektert over dette i flere dager. Og det er mye sant i det du skriver. Klarer du å si noe mer konkret? Jeg trenger litt støtte nå, og jeg tror drømmen har noe hjelp til meg. 

Jeg kan si at den redselen da jeg blir skutt, den er helt ekstrem. Og jeg er veldig forvirret hva den sikter til. Hva jeg skal gjøre med det. 

TS

Prøv å "se" igjennom drømmen din. Legg deg flatt ned og pust rolig. Bla deg gjennom, bit for bit ig bare vær helt objektiv. Når du kommer til da du ble skutt, legg merke til hva som dukker opp da. Jeg vil si at du er intenst redd for å miste deg selv. Men drømnen viser deg at døden ikke eksisterer og at frykten kan overvinnes. Men du må stå opp for deg selv, det nytter ikke å flykte. 

Det har vært to episoder i ditt liv der du mistet alt. Egentlig skulle du ikke vært her nå. Men du har dyttet det vekk, nektet å se på det og frykten henger ved deg som en sort stor kappe. Gi slipp.

Skrevet

Jeg er enig i at dette handler om kontroll. Jeg har lignende drømmer når det er ting i livet mitt som jeg burde ha kontroll over, men hvor jeg har vært litt slapp og sløv og latt ting skure og gå. Slike drømmer er en påminnelse for meg om at jeg må ta tak i ting i livet mitt og ordne opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...