Gå til innhold

Ønsker prospekt på en bolig. Blir provosert når ....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De vil ha hele navnet mitt, nåværende adresse og telefonnummer. Alt jeg vil ha er en prospekt på en bolig. De andre opplysningene blir relevante den gangen jeg går på visning og skriver meg opp på lista. 

Sist så skrev jeg feil navn og telefonnummer var 123 456 789 slik at jeg fikk prospektet tilsendt på mail. 

Jeg ser en bolig som kan være interessant. Jeg vil ha prospektet før jeg går videre. Når jeg går på visning så vet jeg at jeg er interessert. Skriver jeg meg på lista så kommer jeg nok til å by. Det er først det siste som krever navnet mitt og telefonnummer. Adressen min er uinteressant. 

Anonymkode: 056dc...b9e

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De vil ha hele navnet mitt, nåværende adresse og telefonnummer. Alt jeg vil ha er en prospekt på en bolig. De andre opplysningene blir relevante den gangen jeg går på visning og skriver meg opp på lista. 

Sist så skrev jeg feil navn og telefonnummer var 123 456 789 slik at jeg fikk prospektet tilsendt på mail. 

Jeg ser en bolig som kan være interessant. Jeg vil ha prospektet før jeg går videre. Når jeg går på visning så vet jeg at jeg er interessert. Skriver jeg meg på lista så kommer jeg nok til å by. Det er først det siste som krever navnet mitt og telefonnummer. Adressen min er uinteressant. 

Anonymkode: 056dc...b9e

Jeg er helt enig!!!

• Liker 3
Skrevet

Helt enig! Men bruket du en spesiell epostadresse da? De får jo den...

Underlig er at FINN ikke har en standardfunksjon for nedlasting av prospekt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, catman skrev:

Helt enig! Men bruket du en spesiell epostadresse da? De får jo den...

Underlig er at FINN ikke har en standardfunksjon for nedlasting av prospekt

De hadde det før, men så fjernet de den, antakelig på forespørsel fra eiendomsmeglerbransjen. Det er jo absolutt i deres interesse å få tak i kontaktinfo til alle mulige interessenter.

Anonymkode: 5e847...8a4

Skrevet

Jeg mener de skyter seg selv i foten. Vi endte opp med å kjøpe en bolig vi var bare minimalt interessert i før visning. Ble helt tatt på sengen av beliggenhet og andre kvaliteter, en 'long shot', og kjøpte den umiddelbart. Det er ikke sikkert vi hadde kommet så langt om vi hadde følt meglerpresset på et altfor tidlig stadie.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, catman skrev:

Jeg mener de skyter seg selv i foten. Vi endte opp med å kjøpe en bolig vi var bare minimalt interessert i før visning. Ble helt tatt på sengen av beliggenhet og andre kvaliteter, en 'long shot', og kjøpte den umiddelbart. Det er ikke sikkert vi hadde kommet så langt om vi hadde følt meglerpresset på et altfor tidlig stadie.

Er det virkelig noen som kjøper bolig pga kjøpepress fra megler??

Anonymkode: 7b116...ef0

• Liker 3
Skrevet

En uting synes jeg også. Ofte så orienterer en seg en stund i markedet, følger med og leser prospekter, før det er aktuelt å kjøpe selv. Mye ekstraarbeid for megler med å ringe til alle som har lastet med prospekt, men sikkert verdt jobben om de får med en ekstra i budrunden. 

Skrevet

Jeg har aldri fått mer enn en sms som følge av at jeg lastet ned prospekt jeg. aldri noen megler som har ringt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes for så vidt det har sine fordeler, for da kan jeg få budrunden på SMS selv om jeg ikke har vært på visning og skrevet meg på listen. Noen ganger vil man bare se hva noe gikk for, naboens like leilighet f.eks. Få litt grep om budrunder generelt.

Men har blitt litt svett noen ganger av meglertelefoner og meldinger. Man ser jo på mange leiligheter, og laster ned enda flere prospekter enn hva man faktisk går og ser, så telefonen har gått litt varmt noen dager. 

Men det jeg synes er mest irriterende er når de ringer fra banken med lånetilbud etterpå, når jeg ALDRI har krysset av for at jeg er interessert i det. Noen leverer nok bare hele listen til selgeren i banken uansett om man har sagt man vil bli kontaktet eller ei.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig noen som kjøper bolig pga kjøpepress fra megler??

Anonymkode: 7b116...ef0

...lar være å følge opp en bolig fordi megler maser for tidlig. Slik at det blir ingen salg. Det var poenget mitt i alle fall. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker om jeg har mulighet til å følge med på budrunden, og de faktisk respekterer det og gir meg meldinger om det. Mange ganger får man ikke noe meldinger, selv om man har krysset av at man vil. 

Det som derimot irriterer meg noe inn i hampen, er når de sender meldinger og ringer for å mase om tilbud på ditten og datten, og nå har vi et lignende hus her og der, og vil du ha verdivurdering etc, når jeg har krysset av at NEI, jeg vil IKKE bli kontaktet om slike ting. 

Anonymkode: a6429...7d8

Skrevet

Jeg har opplevd å bli satt "på lista", når jeg har lastet ned prospekt. En liste megleren omtaler som interessenter, da var jeg interessent på lik linje med de som var på visning og skrev seg selv på lista. Litt villedende for selgeren! Jeg var jo ingen reell interessent. 

• Liker 1
Skrevet
Den 24.6.2016 at 23.01, MiniMjau skrev:

Jeg har opplevd å bli satt "på lista", når jeg har lastet ned prospekt. En liste megleren omtaler som interessenter, da var jeg interessent på lik linje med de som var på visning og skrev seg selv på lista. Litt villedende for selgeren! Jeg var jo ingen reell interessent. 

Ja, det er litt rart. Opplevd flere ganger og bli ringt av megler på budrunde-dagen angående leiligheter jeg bare har lastet ned prospektet på og blitt spurt om jeg har tenkt å legge inn et bud. Hallo, jeg var ikke på visningen en gang, har selvsagt ikke tenkt å by. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...