Gå til innhold

Vektnedgang uten meieriprodukter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kuttet ut det aller meste av meieriprodukter på grunn av en langvarig antibiotikakur jeg går på, og i samme slengen har jeg gått ned tre kilo (fra 55 til 52 kilo) uten å gå inn for det. Jeg drikker aldri melk, så den største forskjellen er egentlig at jeg ikke spiser ost. Det er veldig overraskende for meg at dette har gitt så stort utslag, for jeg spiser en del peanøttsmør, avokado og andre energirike matvarer nå som jeg ikke stadig putter ost på brødet.

Jeg lurer vel litt på om noen andre har hatt en lignende erfaring her? Utilsiktet vektnedgang som positiv bivirkning av en forholdsvis liten endring i kostholdet? Og om nedgangen skyldes at jeg rett og slett har kuttet kalorier, eller om det er noe annet ved melkeprodukter (og animalsk fett) som ikke har vært helt bra for kroppen min?

Anonymkode: f64f4...740

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke prøvd å kutte det ut, så har ingen erfaring med det selv. Men har lest at khloe kardashian gikk ned mye i vekt av å kutte ut meieriprodukter. Denne blir anonym ja :fnise: 

Anonymkode: c517b...97b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned tre kilo siste tiden jeg også, lagde en tråd her inne her om dagen. Jeg har kuttet ut sjokolade og snop, og fastet så og si, er vel nærmere 5:2 kanskje. Lager ikke middag men har spist det et par dager i uken hos andre, passer derimot på porsjonsstørrelsen hver gang. Jeg har en iboende stahet som har kommet mer frem den siste tiden. 

Jeg spiser heller ikke meieriprodukter vanligvis så i mitt tilfelle har det ingenting å si for min vektnedgang, men det kan godt være det er bra for kroppen din å kutte det ut. 

Og til deg over: Khloe Kardashian har visst flere ting hun ikke spiser, inkludert rødt kjøtt ;)

Anonymkode: 5d172...bdd

Gjest Khloe
Skrevet

Vektnedgang (som ikke skyldes sykdom, vel å merke) er ikke noe mer magisk enn flere kalorier ut enn inn :) Går du ned i vekt ved å kutte melkeprodukter, betyr det bare at du har redusert inntak av kalorier. 
Det spiller altså ingen rolle om du får 50 kcal fra melk eller fra peanøttsmør.

Så å kutte ut meieriprodukter er ikke nødvendig, ved mindre du ønsker det selv av andre grunner. Jeg vet ikke hvordan det er med helseeffekter av å kutte det. Noen mener det er veldig gunstig for kroppen, mens andre mener vi trenger det. Så det er vel opp til deg selv å finne ut hva som føles best for deg og din kropp :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen magiske «legge-på-seg-evner» i melkeprodukter, så som @Khloe skriver, handler det om kalorier inn og ut. 
Jeg har gått ned i vekt ved rett og slett å bytte ut brød med knekkebrød til alle brødmåltider. 

Anonymkode: 0731f...578

AnonymBruker
Skrevet

Et av flere Hollywood stjerners tips er å kutte ut meieriprodukter for å holde huden fin og kroppen slank. For eksempel Kylie Jenner sverger til dette :) 

Anonymkode: 99090...706

AnonymBruker
Skrevet

Personlig tror jeg at kalorier-inn og kalorier-ut er hemmeligheten til vektnedgang, men det er kanskje en mulighet for at hormonene i kumelk kan ha noe å si? Kalven får tross alt morsmelk for å vokse og bli stor raskt.

• Liker 1
Gjest Khloe
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et av flere Hollywood stjerners tips er å kutte ut meieriprodukter for å holde huden fin og kroppen slank. For eksempel Kylie Jenner sverger til dette :) 

Men det er også viktig å huske på at disse Hollwood-stjernene har nok penger og dyktige plastiske kirurger rundt seg. Så det kan jo diskuteres hvor mye av kroppene deres som er kutting av produkter/hardtrening eller at de har lagt seg under kniven.
Det er en god snarvei for å SE bra ut, men det er ingen snarvei til en slank og sunn kropp utenom hard trening og godt kosthold :)

AnonymBruker
Skrevet
Den 23.6.2016 at 17.50, AnonymBruker skrev:

Personlig tror jeg at kalorier-inn og kalorier-ut er hemmeligheten til vektnedgang, men det er kanskje en mulighet for at hormonene i kumelk kan ha noe å si? Kalven får tross alt morsmelk for å vokse og bli stor raskt.

Jeg tror også på at kalorier inn og ut har svært mye å si, men jeg tror også sammensetningen av mat er viktig, at kroppen ikke reagerer likt på alt og utnytter energipotensialet i alt på samme måte, og at prosessert drittmat ødelegger kroppene våre også uavhengig av kaloriinnhold.

(Jeg kom over denne artikkelen nå i natt (ikke den aller beste eller mest vitenskapelige, men den minnet meg på denne tråden):

http://www.huffingtonpost.co.uk/sam-feltham/why-i-didnt-get-fat-from-eating-too-much_b_3428524.html)

Anonymkode: f64f4...740

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...