Gå til innhold

Sminkevesken, organisering.. hvordan gjør du det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jo sminkekoster og er litt sløv. Det er ofte sminke på dem. 

Hvordan oppbevarer dere dem? Vil ha dem i sminkevesken, men da kommer de til å sote til hele ;)

Hjelper det å bare tørke av på papir, eller må jeg vaske og tørke hver dag? 

Finnes det etui til sånt? 

Anonymkode: 493d4...522

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp etui på feks ebay,søk opp makeup brush organuzer ekker lignende eller kjøp et sett som kommer i en mappe/etui. Kan også kjøpe en mini makeup bag til kostene som passer inn i en større makeup bag☺

Gjest glacies crepito
Skrevet

Er veldig sløv når det kommer til å vaske sminkekostene mine selv, men prøver å vaske de vertfall en gang i mnd. Har selv opplevd at det blir mye søl i sminkebagen min om jeg ikke holder kostene rene, men etter jeg kjøpte meg en ny sminkebag som jeg brukte litt penger på, har jeg blitt mye nøyere på å ikke søle den til.. Så det kan jo være en ide for deg.:) Du kan også tenke deg at å holde sminkekostene rene er viktig for din egen helse. Sminkekoster som ikke blir vasket tiltrekker seg bakterier som kan gi huden din urenheter etc.. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du absolutt oppbevare sminkekostene sammen med sminken i sminkevesken?

Selv har jeg skaffet meg en fin kopp som de står i, da blir det mye mindre klin og søl, samt at de ikke mister fasongen og blir klemt. 

Ubrukte sminkekoster ligger i sminkekommoden min. Men når de er brukt en gang, steller jeg dem i koppen.

Vaskes ikke på noe fast tidspunkt, men når de er brukt noen ganger og jeg synes de er skitne.

Beautyblender vaskes dog etter hver eneste bruk, for å hindre bakterier og kviseutbrudd.

Hvis du absolutt vil ha de i sminkevesken så skaff ett eget etui/mappe til dem som de kan oppbevares i. Det finnes egne slike hvor hver kost har sitt eget rom og det ikke blir like mye klin og søl.

Anonymkode: a4d5a...ce9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...