Gå til innhold

Tar du telefon når det er skjult nummer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg blir til stadighet ringt opp av "skjult nummer", har ved flere anledninger tatt  telefonen, og gang på gang har det vist seg være telefonselgere

Trodde ikke dette var lov?

Dette har fått meg til å kvie meg for å ta telefon ved skjult nummer, men er jo litt redd for at å gå glipp av "viktig" telefon i fremtiden.

Er det evt noen viktige instanser som også ringer fra skjult nummer? For ellers så kommer jeg totalt til å slutte ta den når det er skjult nummer

Anonymkode: 8eb32...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar verken skjult nummer eller numre der kunden er reservert mot opplysninger.  Folk som vil snakke med meg bør gi seg til kjenne, punktum.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom/Loki

Nei. vil de ha tak i meg får de ringe med nummer.

Kjenner jeg ikke nummeret søker jeg det opp, men de får ringe tilbake.

Er det nummer som er skjult for hvem som eier det tar jeg ikke telefonen.

Endret av Tom/Loki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg regner med at det er tlf-selgere :) Jeg sjekker alltid nr etterpå, hvis det er markedsundersøkelser og/eller telefonsalg, blokkerer jeg nr. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tar aldri telefonen.

Nettopp fordi det stort sett er nettopp telefon-selgere som ringer....

Anonymkode: ceca4...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Nei, jeg tar bare telefonen når jeg vet hvem som ringer, eller hvis det ser ut som det kan være jobben (ringer fra flere ulike men lignende nummer). Har ikke tenkt over at jeg kan gå glipp av noe. Jeg antar at offentlige instanser av alle typer ikke skjuler nummeret sitt hvis de ringer meg. Bedrifter eller lignende jeg er i kontakt med kommuniserer jeg med via e-post, og antar også der at de ikke skjuler nummeret sitt om de ønsker kontakt med meg. Er det ukjent nummer sjekker jeg hvem det er før jeg eventuelt ringer tilbake.

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir til stadighet ringt opp av "skjult nummer", har ved flere anledninger tatt  telefonen, og gang på gang har det vist seg være telefonselgere

Trodde ikke dette var lov?

Dette har fått meg til å kvie meg for å ta telefon ved skjult nummer, men er jo litt redd for at å gå glipp av "viktig" telefon i fremtiden.

Er det evt noen viktige instanser som også ringer fra skjult nummer? For ellers så kommer jeg totalt til å slutte ta den når det er skjult nummer

Anonymkode: 8eb32...5aa

Jeg har skjult nummer fordi jeg har hemmelig telefonnummer. Svarerr ikke folk når jeg ringer må jeg tekste dem i forkant. Så det er helt mulig å ha skjult nummer. Men at telefonselgere skal ha behov for skjult nummer, begriper jeg ikke. Om jeg svarer ellerr ikke vurderes i hvert enkelt tilfelle og på hvilken telefon det ringes til. 

1 minutt siden, Sulosi skrev:

Tar den aldri. Sykehus, lege og politi ringer ikke med skjult nummer.

Politiet ringer ofte fra skjult nummer.  Det samme gjør mange advokater. 

17 minutter siden, Silfen skrev:

Tar verken skjult nummer eller numre der kunden er reservert mot opplysninger.  Folk som vil snakke med meg bør gi seg til kjenne, punktum.

Hva er forskjellen på skjult nummer og reservert mot opplysning?

Anonymkode: e0201...70c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg tar den. Er det selgere eller noe sånt, så avslutter jeg samtalen raskt, ferdig med det.  Er jo ikke farlig å ta telefonen, og er bedre å ta telefonen og si at man ikke er interresert, så slipper man å bli ringt igjen og igjen.. (ihvertfall om de er seriøse).

Min mann ringer ofte med skjult nummer i jobbsammenheng. Hender han glemmer seg og, og ringer meg med skjult nummer. Han er ikke selger, så det er sagt.

Anonymkode: 95127...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er alt reservert mot telefonsalg i brønnøysundsregisteret, men det hender at enkelte ekstra useriøse aktører prøver seg likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, studerende skrev:

Nei, jeg er alt reservert mot telefonsalg i brønnøysundsregisteret, men det hender at enkelte ekstra useriøse aktører prøver seg likevel. 

Har du vært medlem eller kunde et sted og gitt fra deg telefonnummeret så gjelder ikke reseveringen på brreg.no. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er reservert men likevel får jeg inn telefoner, jeg tar ikke skjult nummer. Hvis det er mobilnummer jeg ikke kjenner sier jeg hallo, presenterer de seg som selgere så legger jeg bare på uten å si noe, det hjelper ikke å begynne å krangle med de helvetes folka der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært medlem eller kunde et sted og gitt fra deg telefonnummeret så gjelder ikke reseveringen på brreg.no. 

Jeg vet, de firmaene jeg tenkte på var sånne useriøse sokk-og undertøysforhandlere som opererer i lovverkets gråsoner (og utenfor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, da svarer jeg ikke, med minder jeg venter en samtale fra noen jeg tenker kan ha skjult nummer....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Jeg tar heller ikke telefonen hvis det er et fremmed nummer, da det i 99,9% av tilfellene er telefonsalg. Hvis noen må ha tak i meg, men ringer fra skjult nummer, regner jeg med at de i så fall sender en sms om at jeg må ringe tilbake. Siden de likevel har mobilnummeret mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, og ei heller nummer som ikke er lagret på min telefon. Sjekker hvem som ringer og ringer eventuelt opp igjen dersom det er aktuelt.  

Blokkerer alle telefonselgere. Heller det enn å ta telefonen. Jeg klarer ikke å være uhøflig, og vet at jeg fort kan bli sittende å si nei takk 15 ganger før de lar meg legge på. 

Anonymkode: 7a13a...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...