Gå til innhold

T-skjorter og topper, svetter mye

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger tips til hvilke stoffer jeg kan kjøpe nå på sommeren. På grunn av medisiner svetter jeg en del, og det er så flaut nr det viser på under armene for eksempel. 

Noen som har noen tips? 

Anonymkode: 6d0e7...126

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste vil være å bruke topper i bomull og lin, da blir det iallefall ikke sterk svettelukt sånn som det blir i topper av f.eks polyester. 

Svetteringer vil vises nesten uansett tror jeg, særlig i topper som er lyse. Singleter kunne kanskje være greit å bruke? Løse bluser, det vil vises lettere i tettsittende topper tror jeg. 

Har du testet ut den deo´n som heter stop24? Får kjøpt den på apotek, har hørt den skal være veldig bra. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, skruf skrev:

Det beste vil være å bruke topper i bomull og lin, da blir det iallefall ikke sterk svettelukt sånn som det blir i topper av f.eks polyester. 

Svetteringer vil vises nesten uansett tror jeg, særlig i topper som er lyse. Singleter kunne kanskje være greit å bruke? Løse bluser, det vil vises lettere i tettsittende topper tror jeg. 

Har du testet ut den deo´n som heter stop24? Får kjøpt den på apotek, har hørt den skal være veldig bra. 

Takk for svar. Jeg har ikke testet ut noen deo, men når jeg svetter både under armene, under brystene og bak på ryggen synes jeg det blir nesten umulig. 

AnonymBruker
Skrevet

Løse topper i bomull er å foretrekke. Da får du god ventilasjon, og stoffet sitter ikke tett nok til at svetten trekker ut i stoffet. 

Anonymkode: f825e...986

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg har ikke testet ut noen deo, men når jeg svetter både under armene, under brystene og bak på ryggen synes jeg det blir nesten umulig. 

Svette under brystene kan du lett løse med å kjøpe deg pudder/talkum :) Du kan kjøpe babytalkum fra Natusan f.eks. Hvis du har Lush i nærheten av der du bor (evt gå inn på Lush sin nettside) så kan jeg varmt anbefale et talkum med vaniljelukt. Det er rågodt! Bruker det selv når jeg er i varmere strøk pga jeg svetter sånn mellom puppene. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, skruf skrev:

Svette under brystene kan du lett løse med å kjøpe deg pudder/talkum :) Du kan kjøpe babytalkum fra Natusan f.eks. Hvis du har Lush i nærheten av der du bor (evt gå inn på Lush sin nettside) så kan jeg varmt anbefale et talkum med vaniljelukt. Det er rågodt! Bruker det selv når jeg er i varmere strøk pga jeg svetter sånn mellom puppene. 

Takk, det skal jeg prøve :)

Skrevet

Har samme problemet og bruker stort sett singlet, løse bluser eller blondetopper.

Gjest *kokos*
Skrevet

Jeg bruker Aluminiumklorid fra apoteket, det eneste som funker på meg. Jeg liker å gå i tettsittende klær, og før jeg fant dette produktet følte jeg meg virkelig hemmet av svette under armene. Nå er det null problemer!

Skrevet

aluminiumsklorid (fåes på apotek)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips :) Aluminiumklorid er notert. 

Gjest *kokos*
Skrevet

Viktig å ikke overdrive da. Jeg ruller på bitelitt ca én gang i uka på ren, tørr og ikke nybarbert armhule før jeg legger meg. Skyller med vann dagen etter, og bruker en lett deoderant som vanlig. Om det er lenge siden forrige applikering kan det ta en dag eller to før jeg er svettefri, men så er jeg good to go med ethvert tettsittende plagg!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har problemer med lukt så kan du gå for syntetiske stoffer. Vanlig bomullsstoffer spesielt samler væske i stoffet og du blir gående rundt med våte ubehagelige ringer under armene og bak på ryggen. Lin er da heller å foretrekke eller ekstremt tynne bomullsplagg, som sommerskjorter for eksempel. Å bruke singlet er nok det mest komfortable og heller alltid ha en cardigan tilgjengelig om det skulle bli kaldt. 

Anonymkode: 781ee...27a

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...