Gå til innhold

Mer verdt, eller likeverdige? Menn og kvinner!

Hvem er mest verdt?   

27 stemmer

1. 1. Hvem er mest verdt? Ingen?

• Menn er mest verdt
      1
    • Kvinner er mest verdt
      6
    • De er likeverdige.
      20

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes du menn og kvinner er likeverdige?

Synes du kvinner er litt mer verdt enn menn?

Synes du menn er litt mer verdt enn kvinner? 

Et litt kontroversielt spørsmål, men kjør på :) Jeg er så nysgjerrig. Du er anonym når du stemmer.

Anonymkode: 28e21...23f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenter blir nok mer verdsatt i dagens samfunn en menn. Men samtidig føres det en politikk som jenter selv vil få konsekvenser av fremover. Problemet er at jenter selv ikke forstår det.

• Liker 1
Skrevet

Synes menn og kvinner er likeverdige. :blomst:

Skrevet (endret)

Kvinner er nok mer verdt i det norske samfunn som helhet. Personlig mener jeg at vi selvfølgelig er av lik verdi. 

Endret av WubWub
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Biologisk er kvinner mer verdt, det er jo de som kan bli gravide og føde barn. I et moderne samfunn er kvinner og menn like mye verdt. 

Anonymkode: 7f898...7d6

• Liker 1
Skrevet

Menn og kvinner har helt klart ulik verdi men det går ikke dermed an å hevde at det ene kjønnet er mer verdt enn det andre. Det er mildt sagt situasjonsbestemt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Biologisk er kvinner mer verdt, det er jo de som kan bli gravide og føde barn. I et moderne samfunn er kvinner og menn like mye verdt. 

Anonymkode: 7f898...7d6

Men det hadde ikke blitt noen barn om menn ikke eksisterte..menn og kvinner er selvfølgelig av like stor verdi, noe annet ville vært absurd.

Anonymkode: 5f2b2...008

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er mer verdt.

Anonymkode: eb657...83f

Skrevet

Begge kjønn er like mye verdt. Men i Norge er det kvinner som er mest verdt. For meg føles det som at jeg som mann bare kan gå å henge meg.

Gjest Chauve-Souris
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det hadde ikke blitt noen barn om menn ikke eksisterte..menn og kvinner er selvfølgelig av like stor verdi, noe annet ville vært absurd.

Anonymkode: 5f2b2...008

Biologisk sett trenger du bare en mann, derfor er kvinner viktigere. Det er kvinnen som føder og bærer arten videre. Om det er tyve menn og en kvinne, er det bare ett barn som blir født, om det er tyve barn og en mann, kan tyve barn fødes. I dagens samfunn går jeg ikke rundt og tenker at det ene kjønnet er viktigere enn det andre.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Gorgonzola skrev:

Menn og kvinner har helt klart ulik verdi men det går ikke dermed an å hevde at det ene kjønnet er mer verdt enn det andre. Det er mildt sagt situasjonsbestemt. 

Egentlig ikke. 

Om vi hadde måtte velge å ha som siste gjenlevende på jorda til 10 menn og 1 kvinne, eller 10 kvinner og en mann, så hadde det logiske vært å velge sistnevnte.

Kvinner er viktige i den forstand. Menn har alltid vært disponible og er alltid de som må ofre seg først om noe skulle skje. Vi sender ikke kvinnene ut i krig, men menn. 

Anonymkode: fb559...c1c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig ikke. 

Om vi hadde måtte velge å ha som siste gjenlevende på jorda til 10 menn og 1 kvinne, eller 10 kvinner og en mann, så hadde det logiske vært å velge sistnevnte.

Kvinner er viktige i den forstand. Menn har alltid vært disponible og er alltid de som må ofre seg først om noe skulle skje. Vi sender ikke kvinnene ut i krig, men menn. 

Anonymkode: fb559...c1c

Egentlig jo.

Dersom vi skulle redusere befolkninga dramatisk på kloden (hvilket vi strengt tatt burde) skulle det vært 1 kvinne pr. 10 ende mann. Kvinner er helt klart viktigst når det kommer til reproduksjon.

Skal du erobre et (konkurrerende) samfunn: menn er viktigst, der er de som erobrer. Skal man forsvare et samfunn mot angrep, menn er viktigst, det er de som forsvarer. Skal du bygge opp et samfunn, menn er viktigst. I alle fundamentale faser av menneskeartens historie er kvinner "redusert" til "fødselsmaskiner" med en klar preferanse om å klemme ut flere gutter enn jenter, fordi gutter blir menn og menn erobrer, beskytter, konstruerer og utvikler. Samtidig har du rett at "verdien" kan ses på som mindre for menn enn for kvinner. En nasjon har knapt skrupler til å sende tilnærmet en hel generasjon unge menn ut i krigens redsler der flertallet aldri kommer tilbake. Det skjer ikke med en generasjon unge kvinner. Urinstinktet taler sitt tydelige språk, kvinner beskyttes, menn beskytter. Det gjelder uansett, enten det er en flykapring, krigshandlinger, forlis eller mindre tunge dimensjoner som utdanning, økonomiske og familiemessige rettigheter. 

• Liker 2
Skrevet

I samfunnet i dag er kvinner viktigst i den forstand at det er kvinner man i størst grad prøver å tilpasse seg og sy puter under armene til. Menn er mer verdt i den forstand at de jobber mer og bidrar mer. Kvinner er igjen mer verdt i den forstand at vi er mer avhengig av et høyere antall kvinner for å opprettholde et minimum av befolkningen, osv. 

Som ellers betyr kontekst alt. 

• Liker 1
Gjest HarryDotter
Skrevet (endret)
9 timer siden, Chauve-Souris skrev:

Biologisk sett trenger du bare en mann, derfor er kvinner viktigere. Det er kvinnen som føder og bærer arten videre. Om det er tyve menn og en kvinne, er det bare ett barn som blir født, om det er tyve barn og en mann, kan tyve barn fødes. I dagens samfunn går jeg ikke rundt og tenker at det ene kjønnet er viktigere enn det andre.

Nå kan jo disse 20 mannfolka stå i kø de neste 20 årene da, om kvinnen liker å bli pult av 20 forskjellige menn selvsagt, så er jo sjansen stor for at det blir 20 barn av det også? Det tar bare lenger tid :fnise:

Jada...jeg vet jeg er vrang nå. ;)

Endret av HarryDotter
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Chauve-Souris skrev:

Enig. Verden består med mange kvinner og få menn. Eneste problemet er innavl. Men alt i alt er kvinner viktigst å ha. Lik en bare pleier å ha en okse, til en fjøs med melkekyr. 

Anonymkode: c0fa0...5b4

AnonymBruker
Skrevet

På verdensbasis er menn mer verdt, det er kvinneforstre som blir abotert. Menn blir sett på som noen som kan bidra mer økonomisk til familien. Derfor er menn mer verdt.
Personlig synes jeg selvsagt kvinner og menn er like mye verdt.

Anonymkode: 50ce6...de4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, HarryDotter skrev:

Nå kan jo disse 20 mannfolka stå i kø de neste 20 årene da, om kvinnen liker å bli pult av 20 forskjellige menn selvsagt, så er jo sjansen stor for at det blir 20 barn av det også? Det tar bare lenger tid :fnise:

Jada...jeg vet jeg er vrang nå. ;)

Ikke veldig produktivt om man skal få opp artsantallet da. ;) Vrangulant! 

Anonymkode: 40911...982

Gjest Chauve-Souris
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Den AB knappen altså...

Gjest HarryDotter
Skrevet
Den 24.6.2016 at 7.44, AnonymBruker skrev:

Drit i produktivitet. Muligheten er der og da kan man bruke det for allt det er verdt :duskedame::tongue:

Den 24.6.2016 at 7.44, Chauve-Souris skrev:

Den AB knappen altså...

For meg er det nesten motsatt. Jeg tror jeg måtte konsentrert meg for å huske AB knappen :fnise:

Gjest Chauve-Souris
Skrevet
33 minutter siden, HarryDotter skrev:

Drit i produktivitet. Muligheten er der og da kan man bruke det for allt det er verdt :duskedame::tongue:

For meg er det nesten motsatt. Jeg tror jeg måtte konsentrert meg for å huske AB knappen :fnise:

Tja, om du og dine nitten kompiser finner dere en villig frøken så. :fnise: Men da kan vi vel kanskje være enige i at kvinnen er viktigst likevel, hadde blitt litt stusselig med tyve menn og ingen kvinne. ;) 

Det verste er at jeg egentlig skriver veldig sjeldent med AB, og som oftest gjør jeg det fordi jeg trykker der uten vilje. :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...