Gå til innhold

Snakke med tidligere leietakere om utleier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Er det innafor å ringe tidligere leietakere for å høre om hvordan det er å leie hos utleieren? Jeg har et godt inntrykk av hun utleieren, men vil

dobbeltsjekke at alt er ok. På den ene siden så går jeg litt bak ryggen til utleier, på den andre siden så vil det gi meg verdifull informasjon å høre med tidligere leietakere. Hva synes dere?

Takk for svar :)

Anonymkode: c827c...28b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke spørre etter attest?

Anonymkode: 5c573...320

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke spørre etter attest?

Anonymkode: 5c573...320

da vil jo utleier bare gi attester til de som gir positive erfaringer. Hun utleieren har leid ut til mange.

Skrevet

Det syns jeg er helt innafor, og jeg hadde ikke lagt sjul på det heller visst jeg valgte å leie hos utleier.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen flere innspill her?

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt greit å gjøre.

Anonymkode: ce5e7...761

• 2 uker senere...
Skrevet

Helt ok ,men vær åpen om det :)

AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg er helt innafor. Synes egentlig det er rart det ikke er mer vanlig:P Noen utleiere krever jo det motsatte, altså at leieboer har en "referanse" de kan ringe for å høre hvordan de er som leietakere.

Anonymkode: 2dec8...25e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble oppringt av den nye leietakeren om det stedet vi bodde før. Vi hadde MASSE problemer med utleier og leieforholdet, og etter ett år merket ny leietaker at noe ikke stemte helt. Jeg var helt ærlig og fortalte om hvordan vi hadde opplevd det, og hun fortalte alle løgnene utleier hadde fortalt om oss. Null stress. 

Anonymkode: c0cc9...693

AnonymBruker
Skrevet

Gjør gjerne det, men ha i mente at du ikke kjenner denne personen. Vi ringte en tidligere leietaker en gang og hun sa masse dritt om utleier, men etter å ha snakket ferdig med henne satt vi igjen med inntrykket av at det var nok ikke utleieren som var den "vanskelige" i det forholdet. Vi valgte å leie leiligheten likevel og har hatt et kjempefint forhold til utleier.

Anonymkode: 5ccdb...8bd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...