AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #1 Skrevet 23. juni 2016 Jeg trener på treningssenter hver mandag (spinning), onsdag (styrketrening) og fredag (styrketrening). Hvis jeg har tid i helgen er jeg ofte på en gruppetime på lørdag eller søndag også. Det vil si 3 økter på treningssenteret per uke, maks 4. Betaler 399 per måned der jeg trener nå. Det er også et annet senter i nærheten som tar 299 per måned, men her er det ikke gruppetimer, og heller ikke like mange senter å velge mellom (der jeg trener er det flere senter rundt omkring i byen og utenfor). Er det verdt det å betale 399 per måned, og trene 3 ganger i uken? Får høre fra en del at de ikke skjønner hvorfor jeg betaler så mye når jeg ikker er der oftere. Hva synes dere? Anonymkode: 69f1c...8d2
kisskissbangbang Skrevet 23. juni 2016 #2 Skrevet 23. juni 2016 Jeg betaler 399 pr. mnd og synes det er helt ålreit. Trener tre eller fire dager i uka på et stort senter som har alt jeg trenger. Kunne betalt mindre for å trene på et annet senter, men det er mye mindre, og kø og venting er det verste jeg veit.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #3 Skrevet 23. juni 2016 Om du trener 3 ganger i uken, blir det ca 33 kr pr økt. Det er ikke spesielt mye, her jeg bor koster bussen til treningssenteret mer enn det. Det som teller, er om DU synes det er verdt det. Om det er upraktisk å trene på det billigere senteret, blir det gjerne til at du ikke trener like ofte, noe som igjen betyr at pris pr økt gjerne er lik eller til og med høyere, i tillegg til at du jo får trent mindre. Anonymkode: c3d2b...9a7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #4 Skrevet 23. juni 2016 2 minutter siden, kisskissbangbang skrev: Jeg betaler 399 pr. mnd og synes det er helt ålreit. Trener tre eller fire dager i uka på et stort senter som har alt jeg trenger. Kunne betalt mindre for å trene på et annet senter, men det er mye mindre, og kø og venting er det verste jeg veit. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om du trener 3 ganger i uken, blir det ca 33 kr pr økt. Det er ikke spesielt mye, her jeg bor koster bussen til treningssenteret mer enn det. Det som teller, er om DU synes det er verdt det. Om det er upraktisk å trene på det billigere senteret, blir det gjerne til at du ikke trener like ofte, noe som igjen betyr at pris pr økt gjerne er lik eller til og med høyere, i tillegg til at du jo får trent mindre. Anonymkode: c3d2b...9a7 Hvis jeg bytter senter, mister jeg jo muligheten til gruppetimer. Da kan jeg jo eventuelt jogge istedet for spinningtimen på mandag og en gang i helgen hvis jeg får tid, eller feks. sykle på en av syklene i treningssalen. Men det gir jo meg ikke samme gleden og energien som jeg får av gruppetimer. Har regelmessig gått på gruppetimer de siste årene, og blitt litt "avhengig" av det, så om jeg plutselig mister den muligheten, vet jeg ikke om jeg feks. slutter å trene de dagene, eller om jeg får motivasjon til å trene noe annet. Der jeg trener nå har jo senter like ved universitetet, og også et annet senter som er nærmere hybelen min. Så jeg har god mulighet til å komme meg dit. Det andre senteret er ca. 15 min gange fra hybelen, og langt unna universitetet (slik at jeg feks. må ta buss lenge for å trene der rett etter skolen). Men 100 kr spart per måned, er jo 1200 kr spart per år. Det blir jo litt, men det er vanskelig å si hva som er verdt det og ikke Anonymkode: 69f1c...8d2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #5 Skrevet 23. juni 2016 Om resultatet er at du trener mindre, er det en dårlig løsning. Om du kutter ut en trening på senteret, og heller løper, trener du bare 2 ganger i uken på senteret. Om du da betaler 299 i mnd, koster hver trening deg ca 25 kr. Dette er 7 kr billigere pr trening. Om det er verdt det, må du selv ta stilling til. Men tenk også på at når det blir vinter og ufyselig vær, kommer du da virkelig til å ta den joggeturen ute i stedet? Eller kommer resultatet til å bli at du begynner å trene mindre? Tid er også penger, forsåvidt. For meg er det uaktuelt å bruke for mye tid på å komme meg til trening. Jeg har mye jeg liker å gjøre på fritiden, og om jeg hadde måttet bruke mye tid på å komme meg til trening, hadde det fort blitt til at jeg skulket. Så om det var meg, ville jeg heller brukt mer penger på et treningstilbud som er både mer praktisk OG gøyere. Men jeg har råd til det, da. Om det er slik at du sitter og spiser nudler med ketchup i slutten av måneden fordi du ikke har råd til mer, så er det klart det kan være lurt å tenke på billigere senter. Men om du har råd, ville jeg tatt meg råd til det. Men om du er student, er det ikke noe treningstilbud til studenter der du bor, da? I Bergen har f.eks. SiB gode tilbud på treningssentre til studenter, og noen andre sentre har også studentrabatt. Anonymkode: c3d2b...9a7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #6 Skrevet 23. juni 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om resultatet er at du trener mindre, er det en dårlig løsning. Om du kutter ut en trening på senteret, og heller løper, trener du bare 2 ganger i uken på senteret. Om du da betaler 299 i mnd, koster hver trening deg ca 25 kr. Dette er 7 kr billigere pr trening. Om det er verdt det, må du selv ta stilling til. Men tenk også på at når det blir vinter og ufyselig vær, kommer du da virkelig til å ta den joggeturen ute i stedet? Eller kommer resultatet til å bli at du begynner å trene mindre? Tid er også penger, forsåvidt. For meg er det uaktuelt å bruke for mye tid på å komme meg til trening. Jeg har mye jeg liker å gjøre på fritiden, og om jeg hadde måttet bruke mye tid på å komme meg til trening, hadde det fort blitt til at jeg skulket. Så om det var meg, ville jeg heller brukt mer penger på et treningstilbud som er både mer praktisk OG gøyere. Men jeg har råd til det, da. Om det er slik at du sitter og spiser nudler med ketchup i slutten av måneden fordi du ikke har råd til mer, så er det klart det kan være lurt å tenke på billigere senter. Men om du har råd, ville jeg tatt meg råd til det. Men om du er student, er det ikke noe treningstilbud til studenter der du bor, da? I Bergen har f.eks. SiB gode tilbud på treningssentre til studenter, og noen andre sentre har også studentrabatt. Anonymkode: c3d2b...9a7 Jeg spiser ikke nudler med ketchup i slutten av måneden, men jeg har akkurat nok med penger, bruker opp stipendet hver måned, og prøver å fordele det jevnt utover. Tror nok jeg skal klare å jogge ute selv om det blir vinter. Det er jo egentlig veldig fint å jogge ute på vinteren Ufyselig vær er det hele året i Norge. Det er vel ikke særlig mer nedbør på vinteren enn ellers, og det går jo fint an å legge joggeturen til et tidspunkt utenfor den verste snøstormen? Det er treningssenter for studenter her ja. Det er to sentre, ett ved en annen campus enn der jeg går (jeg går ikke på den største campusen), og ett i sentrum. Derfor vil det bli lengre for meg å dra dit enn dit jeg trener nå. Men igjen så blir jo det billigere, de har vel fast pris per semester eller per skoleår, tror jeg. Anonymkode: 69f1c...8d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå