Gå til innhold

Baby nekter å sove i vogna

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

7,5 mnd 

Nekter å sove uansett hvor lenge jeg triller, når jeg triller, hva jeg gjør før jeg triller

Ikke alltid vært sånn

Sov i sportsvogna i 1 mnd før hun ble sånn

Vant til å trille i by og på landet

Ikke varm

Ikke kald

Ikke sol på seg

Hva kan ha skjedd? 

Anonymkode: a062c...c40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun har funnet ut at hun kan styre dette selv og at det er gøy å trille tur.  Mye å se på, mye spennende, mye nytt. :P 

Hadde det samme med min gutt, så fra da, sov han inne i senga si.

Anonymkode: 89152...5d2

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags vogn har du? Vet mange har hatt gode erfaringer med å bytte til ergonomiske vogner.

Anonymkode: 123f9...990

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hun har funnet ut at hun kan styre dette selv og at det er gøy å trille tur.  Mye å se på, mye spennende, mye nytt. :P 

Hadde det samme med min gutt, så fra da, sov han inne i senga si.

Så utrolig kjipt. Det betyr at jeg ikke kan dra ut, noen gang, for det går tog 1 gang i timen og jeg må da ha umiddelbar tilgang på seng så hun kan sove. Får vente til hun begynner i bhg i november da :)  

Førstemann sov i vogna så dette blir et enormt handikap. Må sove senest hver 2.t

AnonymBruker
Skrevet

Har forresten full liggestilling og kalesjen helt ned så er svært begrenset hva hun ser

Sort mygg netting? Noen som har prøvd det Gidder ikke å fikse skrivefeil. Mobilen får gjøre som den vil

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var obs på å ikke la det ødelegge, så vi var på farten, og sovnet han ikke, så la jeg han når vi kom hjem, og heller vekket han, men han var enkel sånn da.

Hvor mange ganger om dagen sover hun da? Kanskje på tide å kutte ned litt på duppene om hun sover hver 2t..?

Skrevet

Min datter sover heller ikke i vogn, det har hun aldri gjort....helt forferdelig å være innestengt på hotellet når vi var på bryllupsreise f.eks. De sliter max i barnehagen, så hun sover kanskje max 1 time totalt i løpet av dagen, så hun legges kl 1730, da er hun helt utkjørt. 

Gruer meg til sommerferien...:(

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var obs på å ikke la det ødelegge, så vi var på farten, og sovnet han ikke, så la jeg han når vi kom hjem, og heller vekket han, men han var enkel sånn da.

Hvor mange ganger om dagen sover hun da? Kanskje på tide å kutte ned litt på duppene om hun sover hver 2t..?

Det tror jeg ikke du skal legge deg oppi ;) baby og søvn styrer kun foreldrene. Vi har funnet vår balanse for at hun ikke skal våkne hver 2.2 hele natta. 

Skrevet

Vi var gjennom en sånn periode. Når hun var ca 5mnd - 7mnd kanskje. Utrolig slitsomt. Vi kunne gå og gå men hun ville ikke sove i vogna. Bytta til og med fra bagdelen til sportsdelen men det hjalp heller ikke. Til slutt gikk vi tur med henne i bæreselen til hun sovnet også la vi henne i vogna. 

Skrevet

Mitt ene barn hatet vogna verre enn pesten frem til hun var 1,5. Da måtte hun bare, for da begynte hun i barnehage og måtte sove i vogn. Vi ble fryktelig fastlåste pga sovingen! Heldigvis er det bare en periode. 

Hva skjer om du bare skipper søvnen? Ikke legg ned ryggen, ikke oppmuntre til søvn. Blir barnet overtrøtt og grinete?
Eller vil barnet faktisk sette seg mer til rette til slutt, og sovne? I så fall er det jo en enkel måte å gjøre det på, og bare la barnet sovne sittende, for å legge det ned når det har sovna. 

Jeg har en tålig enkel ettåring hjemme nå, som sover i vogn - hun legger seg til rette til slutt, men hun vil helst ikke sove på trilletur, det er for mye å se på. Men hun kreperer til slutt, da, og legger seg til rette.
Hun har alltid sovet i vogna hjemme, har en vogn på rommet hennes... Kanskje det kan hjelpe for dere også, om hun forbinder vogna med søvn, selv om den ikke trilles ute?

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å legge barnet i vogna mens den står stille (et sted uten masse lyder osv), og vente med å trille til barnet har sovnet? Jeg vet dette strider mot råd om at barnet skal sovne i samme miljø som det skal sove i, men for oss fungerte dette i en periode. 

Som nevnt rett over her hadde vi også en vogn til soving inne, slik at vanen med å sove i vogn ble etablert selv om vogna ikke ble trillet. Etterhvert gikk det greit både ute og inne. 

Anonymkode: 1dd00...5e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...