AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #1 Skrevet 23. juni 2016 Har noen tips til butikker (nettbutikker eller kjeder) hvor man kan kjøpe rimelig regntøy, dresser og yttertøy av ålreit kvalitet? Vi er anbefalt å ha 2 sett i barnehagen, og ønsker også å ha 1 hjemme. Kombinert med at ungen vokser mye, så kan jeg risikere å trenge 4-6 sett regntøy over et år. Vet noen om outlet, rimeligere merker som kan brukes som reserveløsninger? Alle andre tips om å løse dette rimelig og best for barn og barnehage tas i mot med takk. Anonymkode: b675f...cb4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #2 Skrevet 23. juni 2016 Du trenger ikke 4-6sett av en ting.. Du kan jo fint bære det frem og tilbake om du gidder. Ofte så tørker ting dårlig i bhg, og man må ta det hjem allikevel. Jeg har vært bhgmamma i 6år, og har alltid hatt ett sett til hver, men har hatt flere par med votter og luer. men det er jo smak og behag. Men se det litt an, og ikke handle alt på en gang. Kan fort ende opp med altfor mye du ikke får brukt. Og nå er det mye salg! Følg med i aviser og lokale butikker. Er ofte 25% på barnas hus og babyshop. Både nett og butikk. Stormberg har salg nå. Sikkert salg i en del lokale sportsbutikker og, der de selger ut ting nå, for å få plass til høsttøy. Meld deg inn i kundeklubber til de forskjellige butikkene. Coop Obs har ofte salg. Anonymkode: 2c903...f97 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #3 Skrevet 23. juni 2016 Husk at barnet vokser saktere etterhvert og at det er stropper med regulering i regntøy - tviler sterkt på at dere trenger så mange sett! Synes også det er pussig med krav om to sett i barnehagen - vi har et sett i barnehagen og ett hjemme, også bytter vi på når det ene trenger vask. Hjemme fungerer det ofte fint med en enkel overtrekksbukse når det bare er litt vått. Vi har kjøpt billig regntøy når det et salg på f.eks. lekmer.no, ellers har XXL ofte tilbud på slike ting. http://lekmer.no/barneklar/regntoy/regntoy/reima-regnsett-tihku-navy http://lekmer.no/barneklar/regntoy/regntoy/ticket-to-heaven-regnsett-rosa (de har flere farger, vi er veldig fornøyd med dette settet) http://lekmer.no/barneklar/regntoy/regntoy/celavi-regnsett-med-stjerne-coral https://www.xxl.no/vossatassar-rain-pants-regnbukse-barn/p/1094523_2_style (finnes jakke til) https://www.xxl.no/helly-hansen-voss-regntoy-barn/p/1087872_5_style (vi har hatt dette også, helt supert) Overtrekksbukse og vind/vannavstøtende jakke har jeg faktisk kjøpt i kjedebutikkene (KappAhl og HM), og kvaliteten er helt ok. På salg koster det nærmest ingenting: http://m.hm.com/no/product/14460?article=14460-A http://www.kappahl.com/nn-NO/kappahl/kids/alla-barnplagg/335042/ (vi har typisk hatt noe slikt til hjemmebruk i kombinasjon med overtrekksbukse) Anonymkode: 9d43e...093 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #4 Skrevet 23. juni 2016 Om dere er flere i familien med barn som er noen år fra hverandre, så er det lurt å la slike ting gå i arv. Om man har 2 sett(???) regntøy i barnehagen og ett hjemme, så blir det nok så lite slitasje at ihvertfall 2 sett kan gå videre i arv. Evt. kan du jo ha ett godt sett regntøy og et superbillig som sett nr. 2 i barnehagen. Og så kan du jo, som noen skriver, ta regntøyet med hjem om du skulle trenge det + i helger. Ellers så har jeg kjøpt noen sett på Coop Obs når de har hatt salg, og de har ikke lekket foreløpig etter bruker nr. 2. Anonymkode: 4c908...6de
Gjest ricecrispies Skrevet 23. juni 2016 #5 Skrevet 23. juni 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har noen tips til butikker (nettbutikker eller kjeder) hvor man kan kjøpe rimelig regntøy, dresser og yttertøy av ålreit kvalitet? Vi er anbefalt å ha 2 sett i barnehagen, og ønsker også å ha 1 hjemme. Kombinert med at ungen vokser mye, så kan jeg risikere å trenge 4-6 sett regntøy over et år. Vet noen om outlet, rimeligere merker som kan brukes som reserveløsninger? Alle andre tips om å løse dette rimelig og best for barn og barnehage tas i mot med takk. Anonymkode: b675f...cb4 Jeg har alltid hatt to sett regntøy og dresser og gummistøvler. Ikke vintersko. Har ikke trengt mer enn dette. Nå finnes det mye bra i kjedebutikkene. Lindex og HM sitt regntøy er bra. Sjekk også Facebook-grupper med brukte klær,ofte pent brukt tøy som ser ubrukt ut. Coop obs hadde akkurat Helly Hansen regntøy til 200 kr i alle fall. Baby shop og barnas hus har rabatter og salg "hele tiden". Følg også med på Stormberg,ofte tilbud der. Jeg får også mail fra mange barnebutikker(på nett),ofte rabatter og tilbud.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #6 Skrevet 23. juni 2016 Jeg har vært fornøyd med kvaliteten på det aller meste vi har hatt. Jeg har kjøpt både hos Europris og Jula i tillegg til kjente merker som Reflex. Anonymkode: df3fd...bbf
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #7 Skrevet 23. juni 2016 4-6 sett regntøy på ett år? Til ett barn? Neinei. Yttertøy kan man gjerne kjøpe en størrelse større enn vanlig tøy slik at det holder mer enn en sesong. Barnas hus har jevnlig tilbud på reflex, helt kurant regntøy. Skogstad selges ofte rimelig på Coop obs, xxl har ofte tilbud, reima sin egen nettbutikk har outlet hvor du kan få vinter og parkdress til ca halv pris (akkurat nå faktisk). Stormberg som nevnt over. Og det er ingenting i veien med å kjøpe brukt! På finn.no og kjøp og salg sider på Facebook kan du få veldig fint brukt tøy til greie priser. Kjøper ofte brukt til mine barn, og så lenge tøyet ikke blir veldig slitt kan man selge det igjen når man er ferdig med det. I barnehagen har vi en parkdress med høy vannsøyle, et sett regntøy, et sett jakke og bukse i skallmateriale og et sett jakke og bukse som bare er vindtett. Til vinteren har vi en vinterdress. Hjemme har vi en ekstra parkdress, tar med hjem etter barnehagen hvis vi har behov for regntøyet den ettermiddagen f.eks. Vi er veldig mye ute, men har aldri hatt behovet for å ha dobbelt opp av alt. Det eneste vi har "mye" av er votter, luer og hals/buff. Anonymkode: b88e2...5f4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #8 Skrevet 23. juni 2016 Mange bra linker til gode tilbud her! Jeg er ikke TS, men har et oppfølgingsspørsmål om noe av det samme. Trenger man alle størrelsene? For å være konkret, mitt barn er et lite knøtt som bruker st 74 nå. Skal jeg kjøpe st 80 for å ha til barnehagen til høsten, eller er det like greit å gå rett på st 86? Anonymkode: b807b...710
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #9 Skrevet 23. juni 2016 Jeg elsker Polarn opyret sine ytterklær og regntøy! Og der er det masse salg nå! www.polarnopyret.no Anonymkode: 36fb1...fea
Mammabamma Skrevet 23. juni 2016 #10 Skrevet 23. juni 2016 Polarn og Pyret er ofte i kjøpesentre med kundeklubber så jeg handler ytterklær der hver gang jeg får 25-30 % på hele kjøpet. Da blir det veldig rimelig når en kjøper til 2-3 unger.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #11 Skrevet 23. juni 2016 Hvis dere bor i Oslo kan dere dra til Furuset senter der de har barnas hus outlet. Det får man ofte veldig flotte ting til en brøkdel av pris. Kjøpte nettop en isbjørn of sweeden bukse der til 300 spenn. Den var satt ned 1000 kr! De har også lass med regntøy og en del vintersko nå. Anonymkode: b264e...e4a
Sushi Skrevet 24. juni 2016 #12 Skrevet 24. juni 2016 Vi har som regel hatt ett sett regntøy og én parkdress i barnehagen, og vi tar med fram og tilbake. Én vinterdress om vinteren. Regntøy varer lenge pga stroppene. Klærne går også i arv siden vi har to barn. Du trenger ikke så mye som du skriver i hovedinnlegget! Når det gjelder merker så har vi vært fornøyde med KappAhl sine dresser. Har inntrykk av at det meste er bra, egentlig.
Aamu Skrevet 24. juni 2016 #13 Skrevet 24. juni 2016 Sats heller på kvalitet fremfor billig. Reservetøy skal ikke være dårlig tøy, og det er noe dårlig der ute. Men nå er det mye salg på vinterdresser.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #14 Skrevet 24. juni 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange bra linker til gode tilbud her! Jeg er ikke TS, men har et oppfølgingsspørsmål om noe av det samme. Trenger man alle størrelsene? For å være konkret, mitt barn er et lite knøtt som bruker st 74 nå. Skal jeg kjøpe st 80 for å ha til barnehagen til høsten, eller er det like greit å gå rett på st 86? Anonymkode: b807b...710 Vi har ikke hatt behov for alle størrelsene i regntøy, vi gikk rett på str 86 ved barnehageoppstart (ved ca 1,5 års alder), og har hoppet over str 92 (den størrelsen ble mest brukt i vinter, og da var det vinterdress som gjaldt). Nå har vi kjøpt nytt regntøy i str 98, satser på det holder minst til høsten (og muligens også neste vår). Anonymkode: 9d43e...093
Gjest Juami Skrevet 24. juni 2016 #15 Skrevet 24. juni 2016 (endret) Den 23. juni 2016 at 9.41, AnonymBruker skrev: Har noen tips til butikker (nettbutikker eller kjeder) hvor man kan kjøpe rimelig regntøy, dresser og yttertøy av ålreit kvalitet? Vi er anbefalt å ha 2 sett i barnehagen, og ønsker også å ha 1 hjemme. Kombinert med at ungen vokser mye, så kan jeg risikere å trenge 4-6 sett regntøy over et år. Vet noen om outlet, rimeligere merker som kan brukes som reserveløsninger? Alle andre tips om å løse dette rimelig og best for barn og barnehage tas i mot med takk. Anonymkode: b675f...cb4 Jeg ville kjøpt inn et skikkelig sett kvalitetessett å ha i barnehagen, fordi de ofte er mye mer ute i regnvær i barnehagen enn hva dere er hjemme. Så kan sett nr. 2 være litt mer rimeligere (kan være greit med to sett fordi små barn gjerne elsker sølepytter, og blir gjerne klissvåt etter første turen ut. Ofte er barnehager ute både før og etter lunsjmåltidet, uavhengig om det høljregner). Når du har to sett i barnehagen behøver du ikke å ha et ekstra sett hjemme, fordi det er fullt mulig å ta med seg regntøy frem og tilbake. Dessuten må man ofte det, fordi regnklær som regel tørker bedre hjemme om ikke barnehagen har tørkeskap. Men ønsker du å ha et hjemme og, så kan du kjøpe et rimelig sett der og. Kjøpte en parkdress som jeg tok med meg frem og tilbake. Vinterdress kjøpte jeg og bare en av, og tok denne med frem og tilbake i barnehagen. Kjøpte alltid en av de som var best i test, som både holdt på varmen og var vanntett (kan være smart å impregnere dresser). Det er verdt å legge litt penger i vinterdress. Også hadde jeg alltid 3 sett med ull (innerst) (gjerne flere sett med ullsokker) og ett sett med ull (ytterst, type strikketbukse og strikketgenser) og 2 sett med strikketsokker. Om du kjenner noen som strikker (eller strikker selv) kan du jo få strikketklær billig. De selger sånne type klær på f.eks nøstebarn, men jeg har sett at de selger rimeligere varianter av dette på Coop Obs. Janusull har også ofte en del tilbud på nettsiden sin. Ellers kan du jo se på zalando eller sportamore på ytterklær, de har ofte salg på ett eller annet.. Outletbutikker kommer an på hvor du bor i landet. Endret 24. juni 2016 av Juami
MapleSirup Skrevet 24. juni 2016 #16 Skrevet 24. juni 2016 Man trenger MAX to skift, men bør klare seg med ett. Jeg ville kjøpt et kvalitetssett og hatt arveklær, loppisklær e.l ved siden av dersom økonomi var relevant. Det er totalt urealistisk å tro at alle foreldre har 4 sett til hvert barn.
Arkana Skrevet 24. juni 2016 #17 Skrevet 24. juni 2016 4-6 sett yttertøy per barn? Vi har aldri hatt mer enn ett (én høst/vårdress. én vinterdress, ett sett regntøy). Barnehagen har aldri sagt noe om to sett yttertøy og det har heller aldri skjedd at de har hatt behov for det. Dressene har rett og slett aldri vært gjennomvåte eller annet som krever at de trenger et skift. Vi tar dressene fram og tilbake fra barnehagen ved behov som i praksis betyr at de henger der hele uka og blir med hjem kun i helgene så det er ikke akkurat slitsomt.
MissStiles Skrevet 24. juni 2016 #18 Skrevet 24. juni 2016 G-sport har tilbud på både parkdresser og regntøy. Fant i str. 98 og oppover i nærheten av der jeg bor på østlandet.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #19 Skrevet 24. juni 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange bra linker til gode tilbud her! Jeg er ikke TS, men har et oppfølgingsspørsmål om noe av det samme. Trenger man alle størrelsene? For å være konkret, mitt barn er et lite knøtt som bruker st 74 nå. Skal jeg kjøpe st 80 for å ha til barnehagen til høsten, eller er det like greit å gå rett på st 86? Anonymkode: b807b...710 Prøv klærne på barnet før du kjøper hvis du kan, det kan være en del forskjell på størrelsene alt etter hvilket merke det er. Når dressen ligger stramt på skuldrene (trekk godt i den), så bør du ha minst fem cm å gå på fra skrittet og ned. Med den "regelen" har parkdress og regntøy vart gjennom høst og vår hos oss yttertøy kan gjerne være litt "saggete" på små barn. Anonymkode: b88e2...5f4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #20 Skrevet 24. juni 2016 Den Thursday, June 23, 2016 at 9.41, AnonymBruker skrev: Har noen tips til butikker (nettbutikker eller kjeder) hvor man kan kjøpe rimelig regntøy, dresser og yttertøy av ålreit kvalitet? Vi er anbefalt å ha 2 sett i barnehagen, og ønsker også å ha 1 hjemme. Kombinert med at ungen vokser mye, så kan jeg risikere å trenge 4-6 sett regntøy over et år. Vet noen om outlet, rimeligere merker som kan brukes som reserveløsninger? Alle andre tips om å løse dette rimelig og best for barn og barnehage tas i mot med takk. Anonymkode: b675f...cb4 Så mye klær trenger du virkelig ikke. To dresser å bytte på bør være max. Der du kan ha en hjemme og en i barnehagen, vekselvis. Ellers bør barnhagetøy være av ypperste kvalitet. Det er jo der ungen er ute mange timer i all slags vær hele året. Å ta dressen/klærne hjem fredager dersom dere skal være ut, må da være en enkel sak. Vi har tre som skal begynne i barnehagen til høsten. Jeg nekter å ha mer enn to skift til hver. I og med at de er samme størrelse så kan de ikke arve. De sliter vel ut dressene etterhvert og? Anonymkode: 723b7...ddd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå